Itä-Pasila alueena perheelle? Hekan asuntoa tarjotaan kun työt alkamassa kantakaupungissa.
Onko tuo turvallinen ja koulut asiallisia? Lapset kasvatella siellä. Olisi tarjolla pienelle perheellemme asunto vuokralle kaupungilta.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manneja ja somaleita, sekä köyhälistöä. Baareja ja puukko heiluu.
Mitä baareja Itä-Pasilassa on?
mm. East-West pub
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Hekalla nyt 40+ vuotta, useassa eri osoitteessa, myös Pasilassa.
On ihan tuuria millaista porukkaa samaan taloon, rappuun, naapuriin osuu. Sitä on turha ennakkoon murehtia. Pari sekoboltsia on naapurista saatu häädettyä, yhden hullun takia jouduin itse vaihtamaan asuntoa, mutta sellaista elämä välillä on.
Isossa talossa jos melua ja sekoilua öisin, voi olla vaikea tietää mistä asunnosta tulee. Meinaan että saisi tehtyä ilmon asukkaasta. Heka vaatii tiedon kenestä kyse, tietenkin. Ja kolmen naapurin allekirjoitukset. Joten ei ihan helppo nakki häätää häiriköitä.
Länsi-Pasila on rauhallinen, vehreä, ihana. Turvallinen.
Itä levoton ja betoninen.
Itä-Pasila on ollut Helsingin alueista nopeimmin kallistuvia. Asuntojen hinnat ovat tuplaantuneet viimeisen 20:n vuoden aikana. Niitä ostaa korkeakoulutetut lapsiperheet. Alueella on paljin lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manneja ja somaleita, sekä köyhälistöä. Baareja ja puukko heiluu.
mm. East-West pub
Mitä muita?
Vai ihan huviksesi laitoit monikossa?
Iltaisin ja öisin on hiljaista kuin huopatossutehtaalla.
Rauhallista siis ja mukavia naapureita.
Paljon lapsia ja toisaalta myös paljon eläkeläisiä.
Tervetuloa!
Pasilan poliisitalolle on alle kilometrin matka ja partiot pörrää Triplan tienoilla ihan kiitettävästi. Kyllä ne "pyörähtää" myös Itä-Pasilan puolella säännöllisesti. Jos hätä tulee niin apu on ainakin lähellä.
Hyvä paikka Helsingissä. Ottakaa ihmeessä asunto!
Niille jotka arkkitehtuuria murehtivat: Muutaman minuutin kävelymatkan päässä on Kumpula, joka onkin sitten upeaa ulkoilualuetta puistoineen ja vanhoine puutaloineen. Siitä kun jatkaa vielä Käpylään niin ei paljon betonia näy :) Hyvällä tuurilla myös maisemat ikkunasta niin, että näkyy lähinnä vihreää.
Kumpula vieressä kirjoitti:
Niille jotka arkkitehtuuria murehtivat: Muutaman minuutin kävelymatkan päässä on Kumpula, joka onkin sitten upeaa ulkoilualuetta puistoineen ja vanhoine puutaloineen. Siitä kun jatkaa vielä Käpylään niin ei paljon betonia näy :) Hyvällä tuurilla myös maisemat ikkunasta niin, että näkyy lähinnä vihreää.
Meillä näkyy ikkunasta Linnanmäki laitteineen ja valoineen.
Käyn töissä Itä-Pasilassa ja mun täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että se on mielestäni Helsingin ruminta aluetta! Oma mielikuvani on ne kauheat ränsistyneet betonikuutiot ja ruohottuneet, huonosti hoidetut toimistokolhoosien pihat. Jotakin uutta on rakennettu joo, mutta yleisvaikutelma on slummi. Rottia juoksee päivänäölläkin pihoilla. Vieressä messukeskus ja valtava ostoskeskus. Puistoja tai vihreyttä en ole päässyt ihastelemaan. Itse en tuonne muuttaisi asumaan, vaikka tarjottaisiin ilmaista asuntoa.
Itä-Pasilassa on moskeija. Siitä voi päätellä jotain.
Olet juuri saanut lottopotin. Ruma se alue on kuin mikä mutta vieressä Kumpulan ja Käpylän idyllit.
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä Itä-Pasilassa ja mun täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että se on mielestäni Helsingin ruminta aluetta! Oma mielikuvani on ne kauheat ränsistyneet betonikuutiot ja ruohottuneet, huonosti hoidetut toimistokolhoosien pihat. Jotakin uutta on rakennettu joo, mutta yleisvaikutelma on slummi. Rottia juoksee päivänäölläkin pihoilla. Vieressä messukeskus ja valtava ostoskeskus. Puistoja tai vihreyttä en ole päässyt ihastelemaan. Itse en tuonne muuttaisi asumaan, vaikka tarjottaisiin ilmaista asuntoa.
Itä-Pasilassa on kaupungin parhaita leikkipuistoja, esim. Sähköttäjänpuisto on aivan hitti hippakoneineen. Kaunishan Itä-Pasila ei ole, joskin sen urbaania rosoisuutta on koristettu aivan upealla katutaiteella. Itä-Pasila muuttuu koko ajan. Taloja on purkulistalla ja tilalle on tulossa kattopuutarhoja ja muita ihanuuksia. Omassa taloyhtiössä rotat on saatu pois hävittämällä niitä systemaattisesti. Luontoakin näkee, isoja rusakoita voi vilistä, kanahaukkoja, jopa ketun olen nähnyt.
Baareja on kai turha tuolta etsiä. Pasilassa on puolet tosiaan noita toimistoja. Palvelut on tietty tuol Triplassa tai sit jotai Konepajalla.
Vierailija kirjoitti:
Baareja on kai turha tuolta etsiä. Pasilassa on puolet tosiaan noita toimistoja. Palvelut on tietty tuol Triplassa tai sit jotai Konepajalla.
Ei aloittaja tainnut baareja kaivata vaan kyseli onko turvallista lapsiperheen asua tuolla. Ja baareja on kyllä riittämiin lähistöllä jos niitä kaipaa. Minusta baarit juuri tuovat juopporemmejä alueille.
Pasila tosiaan uudistuu ja vanhoja toimistobunkkereita puretaan. Ihan jees alue.
No ottiko apua asunnon vastaan? Olisi kiva kuulla.
Pasilasta on betinimörskineen tullut hirmu trendikäs alue. Nyt sieltä on purettu rumia rakennuksia ja alue uudistuu kivasti. Urbaani se edelleen tulee olemaan mutta sijainti on kyllä 👌