Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodinvaihtaja koiraksi

Vierailija
07.08.2022 |

Onko ainoa mahdollisuus rescueyhdistykset jos haluaa koiran kodinvaihtajana?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä kotimaisiakin löytyy, mutta usein melko haastavia tapahtumia. Kannattaa kysellä kotimaisilta eläinsuojeluyhdistyksiltä ja seurata erilaisia kodinvaihtajien faceook-ryhmiä.

Oman kotimaisen kohdinvaihtajan sain paikalliselta esyltä.

Vierailija
2/10 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärtänyt kysymystä. En minä tiedä mitään koirista tai paljon muustakaan etten varmasti olisi osannut vastata vaikka olisin ymmärtänytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä kotimaisiakin löytyy, mutta usein melko haastavia tapahtumia. Kannattaa kysellä kotimaisilta eläinsuojeluyhdistyksiltä ja seurata erilaisia kodinvaihtajien faceook-ryhmiä.

Oman kotimaisen kohdinvaihtajan sain paikalliselta esyltä.

En halua kodinvaihtajien Facebook-sivujen kautta kysyä, koska siellä on aika hurja meno välillä. Pitää kysyä eläinsuojeluyhdistyksiltä vielä erikseen. Olen joidenkin kaupunkien sivuja seurannut, mutta moni etsii kotia syrjästä.

Ap

Vierailija
4/10 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt kysymystä. En minä tiedä mitään koirista tai paljon muustakaan etten varmasti olisi osannut vastata vaikka olisin ymmärtänytkin.

Ei tarvikkaan ymmärtää, koska AP juttelee itsensä kanssa.

Vierailija
5/10 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuman kauppaahan nuo aina on. Tuleehan niitä tasaisin väliajoin löytöeläinkoteihin, mutta jotenkin näkemykseni on, että yhdeksän kymmenestä on näitä "iso ja kouluttamaton koira, omistajat luopuneet koska eivät pärjänneet kun oli niin energinen/suhtautui turhan villisti kotiin tulevia vieraita kohtaan/perheeseen syntyi lapsi ja eivät kokeneet yhtälöä toimivaksi syystä x/ei ollutkaan hyvä kerrostalokaksioon, tarvitsee ison ja aidatun pihan"

Omat kodinvaihtajakoirani ovat tulleet tuttavapiirin kautta, aivan täysin sattumien summana. Maailman rakkaimpia koiria, vaikka eivät perinteisellä tavalla niitä helpoimpia yksilöitä.

Vierailija
6/10 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös koirien rotuyhdistysten sivuilla voi olla kodinvaihtajia.

Vierailija
7/10 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä olenkin jo seurannut, mutta niissä ei juuri ole ilmoituksia. Torissa on liikaa pentutehtailijoita ja jokin yhdistys tuntuukin turvallisemmalta vaihtoehdolta etsimiseen.

Vierailija
8/10 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja suoraan kasvattajiltakin voi saada kuten itselle kävi. Heillä on monesti sopimus omistajien kanssa että ongelmien ilmetessä koira palautuu alkuperäiselle kasvattajalle joka valitsee uuden kodin.

Vierailija
9/10 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja suoraan kasvattajiltakin voi saada kuten itselle kävi. Heillä on monesti sopimus omistajien kanssa että ongelmien ilmetessä koira palautuu alkuperäiselle kasvattajalle joka valitsee uuden kodin.

Oletko ollut suoraan yhteydessä eri kasvattajiin? Vai odottanut, että ilmoittelevat yleisesti?

Ap

Vierailija
10/10 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut suoraan yhteydessä eri kasvattajiin? Vai odottanut, että ilmoittelevat yleisesti?

Ap

No tavallaan olin suoraan yhteydessä koska tunsin kasvattajia ja kävin koiria paijailemassa, niin tätä kautta olin etulinjassa kun kasvattajalle palautui haluamani kodinvaihtaja. Voi olla vähän ujoa tietty kysellä jos ei tunne ennalta mutta kyllä mä laittaisin rohkeasti vaikka säpöä, koska näillä on monesti useita omiakin koiria kotona niin uuden takaisin palautuminen voi olla aikamoista sumplimista niin saattavat olla mielissään jos olisi mahdollinen uusi koti tiedossa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan