Kuinka tavallista on, ettei tunne nostalgian tunnetta koskaan? Minusta juuri mikään ei ollut ennen paremmin.
Toki muutamat todella ison mittakaavan muutokset kuten ilmastonmuutos ovat negatiivisia, mutta kun mietin vaikka ysäriä, en todellakaan kaipaa siitä ajasta mitään sen enempää oman elämän kuin kulttuurinkaan osalta. Pamahtaako se nostalgiataipumus päälle joskus eläkeläisenä?
Kommentit (6)
Ennen oli kaikki paremmin. Ysäristä tiijä mittään mutta sinkut keitti ennen kasarissa puuroa.
Minulla sama homma. En erityisemmin tunne nostalgiaa, vaikka jotkut harvat asiat olivatkin ennen paremmin. En usko nostalgian johtuvan iästä, vaan tietämättömyydestä, persoonallisuudesta, aatteesta, yms.
Minä kyllä kaipaan menneitä enkä ole vielä lähellekään eläkeläinen 😀
Ehkä se onkin iän tuoma juttu, eikä sitä esim.30-40-vuotiaana vielä tunnekaan 🤔
Ihan sama tunne! Mua suorastaan ärsyttää samanikäinen kaverini, joka jauhaa aina 80-ja 90-luvuista, on tehnyt niistä sen elämänsä kulta-ajan, ja nyt vaan haikailee ja paheksuu nykyaikaa, musiikkia, elokuvia, kaikkea. Voisi nytkin tehdä mitä vaan kivaa! Mä ainakin nautin elämästäni täysillä, enkä haluaisi niihin ruuhkavuosiin takaisin.
N60
Minulla on sama juttu. En kaipaa vanhoja, koska olen kehittynyt ihmisenä enkä ikinä haluaisi palata vanhaan. Eikä vanhaan paluuta ole kenellekään meistä edessä, se on utopiaa. On siis parempi vaan sopeutua että kehitys kehittyy.