Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että eniten työtään tuo esiin ne vähiten

Vierailija
07.08.2022 |

Huomasin tuossa yksi päivä, että eniten työtään ja sen suurta merkitystä tuo esiin esim. Junatarjoilija, järjestysmies, tms. muu tuollainen ns. tärkeämpiin ammatteihin verrattuna ei niin tärkeä työ. Nyt kun joku vetäisi herneen nenäänsä, niin toki kaikki työt ovat tärkeitä, mutta kyllä ilman junatarjoilijaa hätätilanteessa toimeen tullaan. Eikä järjestysmiehiäkään tarvita kun sota iskee, ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.
Koomisinta on sitten se, kun tuovat esiin milloin on töitä ja kuinka pitkiä päiviä, ja sitten joku siihen myötätuntoisesti kertoo omasta työstään niin tämä ihmistyyppi jotenkin lyttää muut heti tyyliin "niin mutta meillä on kuitenkin niin ja niin rankkaa ja vaativaa tää homma, ei tätä kuka tahansa osaa". Siinä sitten fiksumpi antaa asian olla, eli suurin osa oikeasti tärkeiden töiden tekijöistä.
Anteeksi, mutta mikä tuohon on syy? En usko, että huono itsetunto. Kokemattomuus muista töistä?

Ja kyllä minua ärsyttää seurata itsestään liikoja luulevien typeriä juttuja ja silti niille on kiva nauraa, mietin vaan mitä niiden päässä liikkuu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa menisit itse töihin niin ei tarvitse ihmetellä.

Vierailija
2/9 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa menisit itse töihin niin ei tarvitse ihmetellä.

Olen kyllä itse töissä ja minulle se on osa arkea eikä mikään erikseen hehkutettava asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töistä kannata vapaa-ajalla puhua. Naimisissa työn kanssa tai työnarkomaani sellanen kahju on. Arvosta vapaa-aikaa.

Vierailija
4/9 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ammattikunnissa on eri luonteisia ihmisiä. Mikä ketäkin vaivaa, ei tiedä. Vain itseen voi vaikuttaa.

Vierailija
5/9 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teemme mitä teemme ja ei siitä sen enempää.

Vierailija
6/9 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHOH hyvä ap! En tiedä, mitä tärkeää työtä sinä mahdollisesti teet? Melkoinen pulina alkaisi, jos kaukojunassa ei olisikaan tarjoilua Ymmärtääkseni myös sota-aikana järjestyksenvalvontaa varsinkin lomapaikkakunnilla ja desanttialueilla täytyi huomattavasti vahvistaa. Siivoushenkilökuntaa pidetään usein alempiarvoisina, mutta ellei heitä olisi, hukkuisimme aika pian pa**aan! Yhdessä me kaikki muodostamme kuitenkin vuosikymmenten saatossa muodostuneen toimivan kokonaisuuden. Älä siis halveksi meitä mielestäsi tarpeetonta työtä tekeviä!

Vierailija
7/9 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OHOH hyvä ap! En tiedä, mitä tärkeää työtä sinä mahdollisesti teet? Melkoinen pulina alkaisi, jos kaukojunassa ei olisikaan tarjoilua Ymmärtääkseni myös sota-aikana järjestyksenvalvontaa varsinkin lomapaikkakunnilla ja desanttialueilla täytyi huomattavasti vahvistaa. Siivoushenkilökuntaa pidetään usein alempiarvoisina, mutta ellei heitä olisi, hukkuisimme aika pian pa**aan! Yhdessä me kaikki muodostamme kuitenkin vuosikymmenten saatossa muodostuneen toimivan kokonaisuuden. Älä siis halveksi meitä mielestäsi tarpeetonta työtä tekeviä!

Siis minähän nimenomaan ihmettelen, että nuo ihmiset halveksivat tai nostavat itsensä toisten yli, en minä! En tarkoittanut alentaa ketään, vaan esim. Vuorotyötä vuosikausia tehnyt hoitsu kävi kommentoimassa pitkään työpäiväpäivitykseen esim. "sama homma, kyllähän se ottaa voimille pitemmän päälle" ja tuo silloin tällöin keikkaa tekevä järjestyksenvalvoja lyttää että no meillä tehdään pitkää päivää ja pitää tietää sitä ja tätä tms. Kyllä se ihmetyttää, että miksi pitää hyökätä heti että hällä on kaikin puolin rankempi ja tärkeämpi työ.

Vierailija
8/9 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita, että kaikki olisivat tuollaisia vaan on tuollainen ihmistyyppi, jonka mielenliikkeitä en vain ymmärrä.

Vierailija
9/9 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimies jaksaa jatkuvasti kehua, kuinka paljon hän on tehnyt tänään töitä ja miten paljon on vielä tekemättä. Tulee kuitenkin töihin viimeisenä ja lähtee ensimmäisenä.

Kieltämättä noloa tuollainen omakehu. Töissähän työpaikalla ollaan. Hovi ympärillä kuuntelee, ihastelee ja varmistelee paikkaansa pomon suosiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan