Täällä on nykyään paljon ketjuja koskien työpaikkakiusaamisesta
Minkälaista työpaikkakiusaamista olet kokenut? Mikä voidaan määritellä työpaikkakiusaamiseksi?
Kommentit (8)
Olen kokenut vain erilaisten persoonien kohtaamisia, toiset kovempia luita kuin toiset. Kaikkien kanssa ei tarvitse tulla kavereiksi mutta toimeen pitää tulle kaikkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Syrjintää, ignooraamista, tiedon panttaamista, suoraa vittuilua.
Minkälaista tuo vittuilu oli?
Syrjään jättämistä. Tapani tehdä töitä tehokkaasti niin ettei voinut teeskennellä kiiireistä, ärsytti paria pomon suosikkia.
Olen kohdannut silmien pyörittelyjä/muljautteluita, merkitseviä katseita toisten kollegoiden välillä kun minä puhun tms, tiuskimista, ei vastata tervehdykseen.
Nuorempana olin ravintolassa ja yksi kauhea eukko alkoi tiuskimaan ja nolaamaan mua asiakkaan edessä. Sitten se oli piilottanut baarikaapin avaimet mun takin hupun sisään, jota en tietenkän huomannut kun puin takkini päälle. Äiti tuli hakemaan ja huomasi onneksi avaimet. Aivan törkeä tyyppi, yritti saada mut pahaan pulaan. Miksi kukaan muu olisi vienyt baarikaapin avaimia mun hupun sisään pukkarissa joka on aivan eri suunnassa? Tämä nainen vihasi mua jostain syystä. Ei ollut lukollista kaappiakaan mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista tuo vittuilu oli?
No esimerkiksi, minulla on keliakia, ja työpaikalla on sellainen kirjoittamaton tapa, että myös minulle tuodaan pulla silloin kuin muillekin. En siis vaadi tai odota mitään erityiskohtelua, mutta tällainen tapa on tullut. No kiusaaja ei ikinä tuo, vaan höröttää sitten kahvipöydässä kovaan ääneen, että "sori nyt vaan, unohdin, ostin vain normaaleille".