Mikä on, kun yks kaks ei pysty pidättää pissaa ollenkaan?
80 v äitini ihan skarppi muuten, mutta pissat alkaneet tulla sänkyyn ja matkalla vessaan, ei pysty yhtään pidättää. Hengittää raskaasti, mutta ensohoidon mukaan ei ollut keuhkoissa mitään ja muutenkin heidän tekemänsä testit ok. Mitä tää vois olla? Ja joo olen patistanut lääkäriin ja veisin terveustaloon tutkimuksiin, mutta kun mulla ei ole valtuuksia puuttua hänen terveysasioihin.
Kommentit (10)
Sillä on virtsis. Täytyy mennä lääkääriin, ennen kun kunto romahtaa täysin.
Enpä luottaisi tuohon ensihoidon arvioon, vaan veisin lääkäriin ja pian. Kuulostaa sydämen vajaatoiminnalta? Ja jos yhtäkkiä tullut pidätyskyvyttömyyttä.
Kohtu poistettu. Mitä toi läpsyjalka tarkoittaa? Jotenkin aivoihini syöpynyt eiliseltä, että joten kummasti askelsi.
Vierailija kirjoitti:
Enpä luottaisi tuohon ensihoidon arvioon, vaan veisin lääkäriin ja pian. Kuulostaa sydämen vajaatoiminnalta? Ja jos yhtäkkiä tullut pidätyskyvyttömyyttä.
Tuo pidätyskyvyttömyys tuli vasta yön aikana ensihoidon jälkeen.
Virtsatietulehdus voi olla, ainakin mun äidillä oireili noin.
Yksi vernepainelääke aiheutti tuollaista. Vai oliko se diabeteslääke. Joku vanhusten lääke kuitenkin.
Niin mitäpä 80 vuotias lääkäristä, nuori ja terve vielä.
Virtsatietulehdus saattaa aiheuttaa ikäihmiselle epämääräisen huonovointisuuden ja yleistilan laskun, tuo pidätyskyvyttömyys on myös yksi oire. Eli yhteys terveysasemalle jotta asia saadaan tutkittua.
Sanot että nyt laitetaan sut kuntoon, että pärjäät kotona vielä pitkään. Sairaana ei pärjää omillaan.
kohdunlaskeuma, kasvain kohdussa, endometrioosi tms ja ikää kun on niin heti vaan tutkimuksiin
pystyykö kävelemään kantapäillä ja vrpailla ielä? läpsyykö toinen jalka kävellessä?