Ajan varaus silmälasien hakuun, kun resepti on jo valmiina
Miten tämä toimii? Netistä tutkittu, varauksia on vain optikolle. Mulle silmälääkäri teki näöntutkimuksen muun tarkastuksen lomassa ja nyt pitäisi vain käydä sovittamassa kehyksiä ja tilata lasit. Voinko vain kävellä jonnekin liikkeeseen ja jonottaa? Soitan joo huomenna, mutta eikö aikaa voi varata ilman näöntarkastusta, kun sitä en enää tarvitse?
Kommentit (7)
Lasien ostoon ei varata erikseen aikaa. Mene vain liikkeeseen. Voit joko odottaa, että myyjä (joka ei välttämättä ole optikko, ihan vaan myyjä) vapautuu tai alkaa itseksesi sovittamaan ja myyjä tulee sitten itse kysymään tarvitko apua kehysten valinnassa.
Kiitos vastauksista :). T. aloittaja. Menenpä huomenna kiertelemään. Haluaako joku vielä suositella liikettä? Täältä löytyy kaikki ketjut, ei taida olla enää muita kuin ketjuliikkeitä.
Itse kun etsin laseja niin kiersin eri liikkeitä löytääkseni mieleiset lasit. Ei silmälasien ostaminen ole mikään sen kummempi juttu kuin löytää vaikka mielekkäitä vaatteita.
Jos on reseptit, niin kannattaa myös tsekata nettikaupat, esim Zennioptical. Sieltä kestää jonkin aikaa postitus, mutta jos ei ole kiire niin mikäs siinä. Säästää helposti monta sataa euroa, varsinkin jos ei tarvitse mitään erikoisempia moniteholinssejä yms. Nykyiset lasini on sieltä ostettu puolitoista vuotta sitten, maksoivat ehkä huimat 30€.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi olla näin tyhmä?
Miten niin? jos on aiemmin tottunut varaamaan ajan optikolta ja ostamaan lasit samasta liikkeestä, mutta nyt onkin saanut reseptin silmälääkäriltä, eikä netistä löyty tietoa, mitä tyhmää on kysyä siinä, tarvitaanko ajanvaraus? Siinä kuitenkin tarvitsee myyjän apua, ei lasien ostaminen ole samanlaista kuin vaatteiden ostaminen. Hääpukujenkin ostamiseen joihinkin liikkeisiin tarvitsee varata aika, joihinkin ei.
Joo, ei tarvise kuin kävellä liikkeeseen rillejä etsimään, jos resepti on valmiina. Voi kiertää vaikka paikkakunnan kaikki liikkeet.