Eivätkö ihmiset uuvu elämästä?
Minä olen ihan tuhannen paskana näistä viidestäkymmenestä vuodesta. Olen täysin valmis luopumaan jokaisesta roolistani: tyttärenä, äitinä, vaimona, sukulaisena etc - ihan järkyttävän raskasta! Vaikka keksisinkin - en kyllä keksi - jonkun asian, jonka haluaisin vielä elämässä kokea, en yksinkertaisesti _jaksaisi_ , voimavaroja on pyöreä nolla. Omaisuus ei kiinnosta pätkääkään, tuntuu hyvältä saada luopua kaikesta ja päästä vastuusta.
Kommentit (9)
Tekisi varmaan hyvää ottaa vuorotteluvapaa koko entisestä elämästä, ja mennä jonnekin korpeen latautumaan.
Vielä siten, ettei anna osoitetta kenellekään.
Onpas naiset heikkoa tekoa nykypäivänä
En tunne tilannettasi, mutta aloituksesi perusteella tunnet raskaaksi nimenomaan sosiaaliset suhteet. Naisilla on enemmän sosiaalista vastuuta kuin miehillä, ja heidän esim. odotetaan pitävän yhteyttä myös miehen sukulaisiin.
Kannattaa haistattaa pitkät kaikille normeille ja odotuksille. Sinun ei tarvitse olla mitään mitä et halua. Ehdit vielä hyvin elää oman näköistäsi elämää, täytyy vain itse ensin keksiä ja päättää, mitä haluaisit sen olevan.
On täysin ok sanoa, että en jaksa, tarvitsen lepoa.
Vierailija kirjoitti:
Ettei nyt masennusta pukkaa?
Olen eri, mutta ärsyttävä kommentti. On enemmän kuin normaalia uupua roolitetusta suorituselämästä. Kaikki väsyminen ja uupuminen ei ole sairautta. Minäkin vihaan useita roolejani ja haluaisin niistä eroon. Olen tehnyt elämässäni virhevalintoja jaksamiseni/ haluamiseni suhteen.
Uupuu. Uupumus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisi väsynyt vaan sitä, että elämässäsi ei ole mitään mielekästä. Innostunut ja luova ihminen jonka elämällä on tarkoitus ja kokee sen merkitykselliseksi, ne ei uuvu vaikka tekisi lähes pyöreitä päiviä. Vain tarkoituksensa menettänyt ihminen uupuu. Eikä me kaikki olla samasta muotista. Joillekin riittää merkitykseksi perhe ja toisille se ei loppupeleissa merkitse niin paljon ja voi olla jopa este onnelliselle elämälle.
Tulee mieleen, että olet ehkä elänyt enemmän muiden toiveiden mukaan kuin omiesi.
Älä anna toisten vaikuttaa elämääsi niin, että väsyt etkä viihdy elämässäsi.
Pitää olla itsenäinen päätöksissään ja jättää liiallinen muiden miellyttäminen pois.
Vierailija kirjoitti:
Onpas naiset heikkoa tekoa nykypäivänä
Sinun kaltaisten, hieman heikommilla älynlahjoilla varustettujen seura on uuvuttavaa, kun kellään ei ole sitä ratakiskoa mukana sinun kaltaisiasi varten. Lue joskus kirja ja tutustu ilmiöihin ja elämään, hanki hieman akateemista ymmärrystä asioihin, niin et ole niin puuduttavan typerää seuraa aina kun sanot jotain.
Uupuvat, mutta harvempi uskaltaa myöntää sitä edes itselleen oravanpyörässä. Sinä kyllä kuulostat niin uupuneelta, että oletko harkinnut hankkivasi tuohon jotakin jeesiä?