Auttaisiko joku USA:an matkustavaa/ matkatavarat
Varmasti tieto jostain netistäkin löytyisi, muttei ihan nopealla googlaamisella,koten kysyn täältä:
Kun matkustan USAan Lontoon -siis EU:n ulkopuolella olevan maan- kautta, niin tuleeko minun tullata matkatavarat siinä vaihtolennolla, vai vasta USAssa?
Mietin siis, meneekö matkalaukut suoraan vaihtolennolle vai pitääkö niiden kanssa sählätä Lontoossa? ( jossa tuntuu muutenkin olevan jo kaaosta kentällä)
Osaisiko joku auttaa?
Kiitos!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USAan kannattaa matkustaa käsimatkatavaroilla ja ostaa sieltä iso laukku + kaikki tarvitsemasi vaatteet ja kengät. Saat tuotua veroitta. Varsinkin kun käytät vaatteita ja mielellään pesetkin siellä. Kuitit ja laput heität pois. Veropetos tietty, mutta aika vähäinen.
Ihan veropetos, omg.
No kyllä se menee yli tullirajan, jos laukullisen vaatteita ja kenkiä tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne menee suoraan, jos olet ostanut matkat samalle lipulle.
Ainiin, tämäkin näkökulma vielä. Meillä nimittäin kävi niin, että ostettiin lippu ja matkatavarat samaan, mutta sitten matkanmyyjäpalvelu (travellink) ilmoitti,ettei voikaan lisätä matkatavaroita jostain syystä ja palauttivat rahat siltä osin. Ilmoittivat, että voin kentältä ostaa matkatavarakuljetuksen sitten erikseen.
Onkohan niin,että tuo nyt vaikuttaa siihen,ettei matkatavarat kulkeudu itsenäisesti kentältä vaihtokoneeseen...
Hyvä,kun sanoit!!!Teidän laukuille EI ole koneissa tilaa. Miksi muuten tuo olisi peruttu. Ja jos nyt jollain ihmeellä saisit ne mukaan, se ruuma paikka kentältä ostettaessa on helvetin kallis. Voi olla jopa 150-200€ / laukku / suunta
Veikkaisin että virkailija mokasi eikä osannut tehdä kahta laukkuvarausta eri lennoille,, tietenkin laukuille on tilaa.
Miten niin tietysti on tilaa ? Eihän se mikään itsestäänselvyys ole. Jos laukut peruttiin niin siihen on syy.
En ole koskaan moisesta kuullut etta lippu myydaan mutta laukuille ei ole tilaa. Mista kukaan voi etukateen tietaa millaisten matkalaukkujen kanssa kukin matkustaa.
USAn sisaisilla kotimaan lennoilla laukuista maksetaan. Southwest on ainoa joka antaa ottaa 2 matkalaukkua ilmaiseksi.
USAn kentilla ei ole mitaan "punaista linjaa", kaikkien tavarat tutkitaan.
t. usalainen
Mitä tarkoitat tuolla, että kaikkien tavarat tutkitaan? Minulta ei ole koskaan ihmisen toimesta tutkittu, ja jo 30 vuotta olen USA-Suomi väliä matkustanut.
Multa on useamman kerran otettu matkalaukut läpivalaisuun maahantulotarkastuksen jälkeen. Ainakin länsirannikolle lennettäessä se oli ihan rutiinia vielä viitisen vuotta sitten. Viime vuosina ei ole enää täytynyt täyttää tullilomakkeita eikä ole tutkittu laukkua. Viimeksi kun kesällä lensin Los Angelesiin niin koira haisteli kaikkien laukut ja merkitsi niistä osan jotka otettiin tarkastukseen, loput menivät ilman tarkastusta.
Ehkä eri paikoissa on eri käytännöt. Itse olen aina voinut poistua ilman mitään näkyvää tarkastusta, siis niin, että itse olisin ollut paikalla. Läpivalaisut ovat varmasti tapahtuneet tietämättäni.
Eiko Suomessa sitten lapivalaista niita kasimatkatavaroitakaan?
Kylla ne matkalaukut lapivalaistaan siella takahuoneessa, siella on isot koneet.
Aina on käsimatkatavarat läpivalaistu Suomessa ja USAssa, mennen ja tullen, mutta matkalaukkujen läpivalaisua en ole omin silmin nähnyt koskaan.
En tiedä mitä ne teki, mutta kun lensin yhdellä lentolipulla helsinki-pariisi-detroit-omaha, niin detroitissa piti maahantulon yhteydessä tajuta itse ottaa laukku hihnalta ja checkata se uudestaan ruumaan. Muuten laukku olisi jäänyt pyörimään hihnalle. Kysyin asiasta jo suomen päässä, ja sanoivat, että laukku menee kyllä kerralla perille. Ei mennyt. Tuurilla jonossa oleva kaveri sanoi, että aina USAan saapuessa ekalla pysäkillä checkataan laukku uudestaan. Itse siis vaan otin laukun hihnalta kun olin päässyt tarkastuksesta ja vein sen johonkin check-in-hihnalle ja sieltä se meni takaisin ruumaan.
Eiko Suomessa sitten lapivalaista niita kasimatkatavaroitakaan?
Kylla ne matkalaukut lapivalaistaan siella takahuoneessa, siella on isot koneet.