Lähtisitkö matkalle tässä tilanteessa? Jos niin miten?
Olemme kolmihenkinen perhe, lapsi 3,5-vuotias. Minä haluaisin syksyllä matkalle erääseen kohteeseen, josta olen haaveillut jo vuosia. Miestä ei tunnu kiinnostavan joko matka ollenkaan tai se kohde ainakaan. Hänkin saisi halutessaan kyllä lomaa, mutta keksii mitä kummallisimpia syitä miksi emme voi lähteä matkalle. Että taloa (rivitaloasunto) ei voi jättää viikoksi vahtimatta, ei halua jättää autoa minnekään ulos parkkiin viikoksi jne. Tulkitsen, että ei halua oikeasti lähteä. Ei kyllä suostu jäämään lapsen kanssa kotiinkaan, jos minä lähtisin tuolle matkalle yksin. Ei ilmeisesti suostu olemaan viikkoa erossa lapsesta niin, että menisin kaksin lapsen kanssa. Toisaalta minua pelottaa lähteä kaksin lapsen kanssa, kun ei ole toista aikuista siellä sitten yhtään katsomassa lapsen perään, jos joudun vaikka käymään vessassa, on kaikki matkalaukutkin siinä jne.
En ole päässyt pitkään aikaan minnekään matkalle. Tekisi todella paljon mieli mennä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten empii matkalle lähtöä rahan takia. Osaa mietityttää koronakin. Ja maailman tilanne ja kallistuvat hinnat. Monta asiaa voi olla taustalla.
Eikö silloin voisi sanoa suoraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies ylipäätänsäkään tykkää matkustamisesta
vai koskeeko tämä nyt vain tätä yhtä kohdetta ja sinun toivettasi? Kyllähän se nyt kannattaa kysellä mistä kenkä puristaa.En oikein tiedä. Suhteemme alkuaikoina hän usein puhui miten tykkää matkustamisesta ja miten galuaisi matkustaa paljon. Tietenkin uskoin. Silloin meillä ei ollut rahaa matkustaa, joten ei matkustettu. Nyt kerrankin olisi matkaa varten rahat kasassa, mutra tilanne onkin sitten tämä. Olen minä yrittänyt keskustella, mutta en saa miehestä irti muuta kuin tuollaisia, että ei halua jättää kotia viikoksi vahtimatta jne. Ap
Tuohan on tietyllä tavalla huijaamista ja sopimusrikkomus. Jos on sopinut/luvannut, että myöhemmin matkustetaan. Sitä onko mies luvannut et kerro.
Sinänsä en näe kovin vahvaa tulevaisuutta liitollenne. Mies saa olla töissä, kun sinä hoidat yhteistä lastanne. Elämä on siis raskaampaa sinulle: kokopäivötyö ja vielä illat yksin vastuussa lapsesta. Mies ei halua ilahduttaa sinua ollenkaan. Hän tietää että olet aina halunnut matkustaa mutta hän ei voi yhtä viikkoa ottaa lomaa, että olisi edes ne illat lapsensa kanssa. Lapsihan voisi olla päivät päiväkodissa.
Joskus mietin miksi ihmeessä jotkut perustavat perheitä ja tekevät lapsia... Taidankin ruveta katsomaan matkaa syksylle.
Ilmoittaisin rttä minä lähden, ja miehellä aikaa päättää x päivään mennessä lähteekö hän+ lapsi mukaan. Ellei lähde, järjestäisin lapselle hoitajan (kummmi/mummi/palkattu hoitaja) miehen iltavuojen ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin miksi ihmeessä jotkut perustavat perheitä ja tekevät lapsia... Taidankin ruveta katsomaan matkaa syksylle.
Niinpä. Miksi ihmeessä vanhempasi halusivat lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies ylipäätänsäkään tykkää matkustamisesta
vai koskeeko tämä nyt vain tätä yhtä kohdetta ja sinun toivettasi? Kyllähän se nyt kannattaa kysellä mistä kenkä puristaa.En oikein tiedä. Suhteemme alkuaikoina hän usein puhui miten tykkää matkustamisesta ja miten galuaisi matkustaa paljon. Tietenkin uskoin. Silloin meillä ei ollut rahaa matkustaa, joten ei matkustettu. Nyt kerrankin olisi matkaa varten rahat kasassa, mutra tilanne onkin sitten tämä. Olen minä yrittänyt keskustella, mutta en saa miehestä irti muuta kuin tuollaisia, että ei halua jättää kotia viikoksi vahtimatta jne. Ap
Tuohan on tietyllä tavalla huijaamista ja sopimusrikkomus. Jos on sopinut/luvannut, että myöhemmin matkustetaan. Sitä onko mies luvannut et kerro.
Sinänsä en näe kovin vahvaa tulevaisuutta liitollenne. Mies saa olla töissä, kun sinä hoidat yhteistä lastanne. Elämä on siis raskaampaa sinulle: kokopäivötyö ja vielä illat yksin vastuussa lapsesta. Mies ei halua ilahduttaa sinua ollenkaan. Hän tietää että olet aina halunnut matkustaa mutta hän ei voi yhtä viikkoa ottaa lomaa, että olisi edes ne illat lapsensa kanssa. Lapsihan voisi olla päivät päiväkodissa.
Sopimusrikkomus, jos on suhteen alkuaikoina antanut ymmärtää, että matkustetaan sitten paljon kun on rahaa eikä matkustakaan?
Tai sitten empii matkalle lähtöä rahan takia. Osaa mietityttää koronakin. Ja maailman tilanne ja kallistuvat hinnat. Monta asiaa voi olla taustalla.