Miten usein matot pitää uusia jos niitä ei pysty pestä pesulassa?
Esim olohuoneen mattoa jota ei pysty viedä pesulaan
Kommentit (30)
Pysty pestä??? Voi herranjumala. 🙄
Tarkoitatko pysty pesemään?
Minulla on ollut olkkarin matto varmaan viisi vuotta enkä ole kertaakaan pessyt, imuroinut vain. Hyvältä näyttää edelleen, kotimainen villamatto eikä ollut edes kallis.
Meillä ainakin liike vaihtaa uudet matot joka viikko.
Ei ole autoa, eikä pesulaa ole lähelläkään, ja mattoa on painava. Lisäksi ei ole ketään tuttua kuka sen veisi sinne. [/quote]
Ei painava mattoa pystyä yksin nostoa juu...
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin liike vaihtaa uudet matot joka viikko.
Niin meilläkin!
Mattoliikkeessä kiva asua😇, matto vaihtua usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mattoa ei pysty viedä pesulaan?
Ei ole autoa, eikä pesulaa ole lähelläkään, ja mattoa on painava. Lisäksi ei ole ketään tuttua kuka sen veisi sinne.
Pese se itse. Miksi ostat tavaroita joita et itse jaksa kantaa? Aina pitää ostaessa jotain miettiä että miten sitä tavaraa huoltaa kun on tarve.
Mahdotonta on pestä itse, pesula hakee ovelta ja tuo takaisin, hinta on kohtuullinen. Kuluminen ei haittaa jos ei ketään näkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso matto painaa märkänä varmaan tonnin, kuka sitä jaksaa käsitellä pesun aikana? Trukki pitäisi vuokrata ja kuorma-autolla kuljetus kotoa pesupaikalle ja takaisin :D
Ehkä ny vähän liioittelet. Jollei nyt mistään linnasta puhuta.
Pesin käsin erään toppatakin, en tiedä mitä materiaalia toppaukset on, mutta takki imi vettä kuin sieni ja oli märkänä aivan uskomattoman raskas! Ihme että kuivui kun tekokuitua pinta ja vuorikangas.
Tällaisella takilla jos joutuisi veden varaan, niin varmaan veisi pohjaan kuin kivi.
Kokeile kuivapesua kotona vaikka siinä olkkarin lattialla, iso paksu muovi alle lattiaa suojaamaan.
Sitten vaan parin tuolin päälle ikkunan lähelle raikastumaan jos ei ole parveketta.