Millaiista on elää parisuhteessa? Onko enemmän riemua vai riitoja tai jotain siltä väliltä?
Kommentit (7)
Mieluummin suhteessa, kuin yksin. Kaksin on moni asia helpompi. Koti, talous, vanhusten asioiden hoito ym.
Perheellisenä auttaa paljon, kun on kaksi aikuista. Meidän teinityttö rähjää yleensä äidille ja puhuu luottamuksellisesti minulle (isä). Sitten taas joskus asia on toisin päin. Isä on tyhmä ja äiti ymmärtää asiat. Mutta noin yleensä ne sodat on kyllä äidin kanssa. Pojan kanssa oli paljon helpompaa (nyt jo omillaan).
Mikä piru siinä on, että äiti-tytär suhde on niin hemmetin vaikea. Monet tuttavat sanovat samaa.
t.isä
Mukavaa yhdessä oloa. Luonteitten pitää sopia yhteen että ei tule riitaa. Me emme ole riidelleet, olen siis nainen ja mieheni on tosi vakaa ja rauhallinen. On minulla ollut mies joka oli epävakaa persoona ja minun oli pakko erota. Olen kovin herkkä ja mietin että teinkö nyt jotain vaikka en tehnyt mitään koska eksä suuttui. Aloin pelkäämään ja erosin.
Tunsin nykyisen mieheni jo lapsena 12 vuotiaana ja kerran sitten baarissa päätin että tuossa on minun mies. Mieheni on hiljainen ja rauhallinen luonteeltaan. Sopii minulle täydellisesti eikä riitaa tule koskaan ja sopii minulle koska on turvallista.
Riippuu ihan täysin millaiset tyypit siinä yhdessä yrittää olla. Oma kokemukseni kertoisi sentyylistä, että jos kummallakin heikonlainen itsetunto, niin siinä on vaan riitaa tiedossa, kun vedetään tulkinnat omassa mielessä aina överiksi ja kaadetaan kerralla sangollinen niskaan sellaisena puolustautumisreaktiona. Heikkoitsetuntoinen tarvitsisi parikseen aina sellaisen jolla on parempi itsetunto ja pitää sitä hommaa pystössä.
Kuin vankilassa, jos valittu tyyppi paljastuukin vääräksi eikä ero tule kuitenkaan käytännön syistä kyseeseen.
Vaikea sanoa. Vaikka kivaakin oli nin kyllä ne riidat sitten tiputti todella alas ja se vuoristorata tuntui turhan raskaalta ainakin minulle. Joku tasaisempi meno sopisi kyllä paremmin vaikka ilman niitä äärihuippuja.
Pitkän parisuhteen jälkeen yhdessäelo ei ole riemua, vaan mukavaa. Välistä on hauskaa tai voidaan yhdessä fiilistellä jotain kivaa. Erimielisyyksiä on joskus, mutta noissakin asiat tappelevat. Elämän haasteet ovat parisuhteen ulkopuolella, joten niihin saa tukea kumppanilta.
Tangoon tarvitaan kaksi. Kun toisella meneee heikommin niin toinen vie.