Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinit ja vuoroviikkovanhemmuus

Vierailija
06.08.2022 |

Minulla on teiniikäisiä lapsia, jotka asuvat periaatteessa vuoroviikoin minulla ja isällään. Sanon periaatteessa siksi kun lapset ei ole käynyt isänsä luona kuukausiin. Isä asuu samassa kaupungissa ja kovasti pyytelee lapsia sinne. Syyksi lapset sanovat mm että isä huutaa, ei laita ruokaa ja makaa vaan sohvalla. Olen yrittänyt ylläpitää lasten suhdetta isäänsä mutta tuntuu ettei nyt vaan kiinnosta mennä sinne. Olen myös exälle ehdotellut että tekisi lasten kans jotain mukavaa yhdessä, ja jos sen myötä lapset haluais mennä isälleen käymäänkin. En ole ainakaan toistaiseksi käskenyt lapsia isälleen ja mietin että voinkokaan? Onhan lapsella oikeus itse päättää. Toisaalta, alaikäisiä vielä ovat. Ja ymmärrän lastenkin näkökulman, en minäkään haluaisi mennä kotiin jossa vanhempi makaa vaan sohvalla ja huutaa. Olen kumminkin huolissani lasten ja isän välisestä suhteesta. En vaan enää tiiä mitä voisin tehdä tilanteen korjaamiseksi. Tuntuu että tilanne huononee koko ajan siinä mielessä että yhteydenpito isään vähenee ja vähenee.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v+ taitaa saada itse päättää. Eikä ole sun tehtävä lapsia isälleen houkutella, varmaan inspiroisi teinejä vähän enemmän jos isää kiinnostaisi pyytää niitä sinne eli osoittaisi välittävänsä.

Vierailija
2/2 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kovasti pyytelee heitä sinne"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan