Kumppanin lääkkeiden käyttö
Olen ollut nykyisen kumppanin kanssa yhdessä puolisen vuotta. Hän kertoi jo aika alussa suhdetta sairastuneensa masennukseen muutama vuosi sitten, mutta tilanteen olevan hallinnassa tällä hetkellä. Lääkkeitäkin hän sanoi käyttävänsä vain yhtä masennukseen. Löysin kuitenkin jonkun aikaa sitten lattialta lääkkeen, joka oli jonkunlainen lääke skitsofreniaan. Tämän lisäksi löysin myös miehen autosta lapun, johon pystyy rastimaan oireita, otsikko oli joku varomerkit psykoosissa. Kuinka ottaa asia puheeksi? Mielestäni minun kuuluisi tietää totuudenmukainen tilanne ihmisen mielenterveydestä, kenen kanssa seurustelen. Vai onko nämä asioita joita ei tarvitse elämänkumppanille kertoa?
Kommentit (13)
Sinuna olisin varovainen, tiedä millainen psykopaatti mies sitten on oikeasti ja saattaa suuttua jos olet tehnyt omia päätelmiä..
Hoidossa oleva masennus ja skitsofrenia ovat kyllä niin eri asioita, että jos avaus ei ole jälleen yksi turhanaikainen provo, niin ottaisin suoraan puheeksi nuo lääkkeet ja tuon lapun. Mikään ei velvoita sinua jatkamaan parisuhdetta hänen kanssaan, jos sitoutuminen skitsofreenikkoon tuntuu liian raskaalta. Itse en ainakaan siihen pystyisi.
Vaikka lääke ois skitsofreniaan tarkoitettu on se voitu määrätä masennukseen.
Jos pakko saada tietää niin katsot paketista, siinä lukee paljonko ja mihin määrätty. Mä en kyllä toisen asioita lähtisi utelemaan.
Ei pidä tyytyä MT-ongelmalliseen naiseen, joka käyttää lääkkeitä. Teet itsellesi suuren palveluksen. Suomessa on vielä normaalejakin naisia.
Sinulle ei selvästi kannata kertoa mitään.
Masennus voi olla niin paha että johtaa psykoosiin, ymmärtääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Hoidossa oleva masennus ja skitsofrenia ovat kyllä niin eri asioita, että jos avaus ei ole jälleen yksi turhanaikainen provo, niin ottaisin suoraan puheeksi nuo lääkkeet ja tuon lapun. Mikään ei velvoita sinua jatkamaan parisuhdetta hänen kanssaan, jos sitoutuminen skitsofreenikkoon tuntuu liian raskaalta. Itse en ainakaan siihen pystyisi.
Niinhän ne varmaan on, ja ei, en ole mikään provo vaan ihan tosissani. Itsellä ei ole kauheasti kokemusta mielenterveysongelmista lähipiirissä, joten olen ehkä vähän hukassa miten mun pitäisi tässä toimia. Eikai se tosiaan auta kuin ottaa suoraan puheeksi. Itse olen aika avoimin mielin asian suhteen koska ei tosiaan kokemuksia näistä asioista, ehkä olen jopa hieman sinisilmäinen.
ap
Kannattaa aloittaa keskustelu varovasti, esim. "Älä nyt skitsoa, mutta löysin lattialta..."
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä tyytyä MT-ongelmalliseen naiseen, joka käyttää lääkkeitä. Teet itsellesi suuren palveluksen. Suomessa on vielä normaalejakin naisia.
Ja teit mistä päätelmän, että kyseessä on nainen? Pilaan ilosi kertomalla, että puhun tässä miesystävästäni.
ap
Puoli vuotta ja mielestäsi kysymyksessä on "elämänkumppani"??
Sallimunnauraa😂😂
Neurolepteja käytetään muuhunkin kun skitsofreniaan.
Esim. univaikeuksiin pienellä annoksella.
En olisi sellaisen ihmisen kanssa. Kumppanin pitää olla ehdottomasti terve.
Mielestäni sinulla olisi tosiaan oikeus tietää totuus tilanteesta. Kuulostaa siltä, että mies salaa sinulta jotain, ehkä häpeää kertoa suoraan miten huono tilanne oikeasti on?