Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohjeita vanheneville omatoimisuuteen

Vierailija
06.08.2022 |

1. Puhdista maksaa, se suodattaa myrkyt, Syö kasviksi puoli kg joka päivä, tee smootheita ettei hampaat kulu liikaa. Vähennä pullat sunnuntaihin ja juhliin.

2. Kartoita kuntosi ja nosta sitä, kävele joka päivä vähintään 20 min.

3. Asenna jo hyvissä ajoin kotiisi nousemista helpottavia juttuja älä vasta sitten kun et enää nouse. Asenna vuoteesi viereen ja vessaan kahvoja ja liinoja joilla nousu onnistuu huonokuntoisenakin

4. osta JO nyt liukueste sukkia ja teippaa alta jesarilla johdot ja matonreunat ettet kompastele - helppo kikka

5. Vaikka tuntuu selässä kuinka ja takajaloissa niin KUMARTELE, mene kyykkyistuntoihin ja pomi roskia ja hilettä lattialta päivä mittaan, luuttua vaikka keittiö joka päivä.

6.Vähennä tavaraa, sukulaiset tykkäävät astioista maljakoista jne

7. Siivoa vaikka neliö päivässä itse. Vie roskat aina itse. Ajattele sitä kropan voimistamisena

8. Seuraa aikaasi , rasita muistiasi. Esim opettele vahvistuskoodi numerot kertasysteemillä> pian sujuu

9. Pidä lemmikkiä, se aktivoi.

10 . Pidä sukua ja tuttuja ja ystävyyksiä yllä

11. Huolehdi ihostasi, hampastasi ja silmistäsi ajoissa. Päätelasit, kosteutus, Valo, älä sorru elämään yhden tuikun kanssa pidä ne kaksi yleisvalo ja paikallinen kohdevalo

12. Pidä kasveja ne aktivoivat myös. Jos on liikaa kasveja jaa naapureille. Ehdotaan sisäänmuuttajille kukkaa tervetuliaiseksi vaikka. Moni ilahtuu.

13. Yritä löytää hyviä terveydenhoitajia itse, älä nojaa liikaa sukulais sairaanhoitajiin, kuskeihin, käytä kimppatakseja.

14. Ota rullalaukku ostoksille kun heikkenet, löydät vaikka kirppikseltä sen halvalla.

15. älä mene nälkäisenä ostoksille, syö vaikka puuro ensin, et sorru makeaan ja eineksiin.

Varaudu omatoimisesti omaan vanhuuteen, älä odota että joku muu huolehtii asiasi eläkkeelläkään. Näin säilytät itsemääräämisen ja säästät terveyttäsi ja rahaa! Mutta älä ala ajatella ettet tarvitse Ketään, on ok pyytää apua, kunhan et ole ovilla joka päivä. Siihen kyllästyy jokainen.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan