Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi kiva löytää joskus terve, tasapainoinen parisuhde

Vierailija
06.08.2022 |

Hei te kaikki, joilla tälläinen on!

Olen prosessissa parantua henkisesti väkivaltaisesta suhteesta, joka kesti 13v. Tämän jälkeen oli yllättävä (tai ei niin, eikös vaikeita kokeneet rakastu helposti) intohimoinen 2v parisuhde, jossa ei ollut mitään yhteisiä tulevaisuuden visioita. Eksyin tähän puolivahingossa, kun olin sekaisin vuosien pahoinpitelystä ja rakkaus tuntui tietty tosi hyvältä. Lopulta ero tuli tuosta yhteisten mahdollisuuksien puutteesta, mutta sinällään kokemus oli paljonkin korjaava, koska mies oli kuitenkin kiltti (mutta ei kovin huomioonottava). Olen tajunnut, että siinäkin suhteessa oli alusta asti vähän väärä lähtökohta: ei riitä että on kivaa yhdessä. Pääasiassa myös minä (taas tottumuksesta) vastasin kaikesta joustosta, mutta toki parannus ensimmäiseen suhteeseen oli niin huima, että en osannut lähteä vaikka monia syitä oli niin tunne- kuin järkitasolla.

Toiveena olisi joskus sellainen ihan tavallinen rakkaus. Totta kai intohimoa pitää löytyä, mutta aavistelen että se ei ole se ensimmäisenä mietittävä asia. Saatika ulkonäkö- ja statusseikat (jälkimmäisessä ei kyllä olekaan ollut ongelmaa).

Miten "ajautua" terveeseen suhteeseen?? Oma elämä on tosi kunnossa (taloudellisesti, pään kanssa, oman elämän intohimojen jne). Miehiä kyllä myös pyörii aina ympärillä vaikka en etsi, joten etsimistyötä ei tarvitse niin paljon tehdä. Mutta pelottaa hitokseen, että ajaudun taas vääränlaisen suhteeseen ja totuttuun rooliin miellyttäjänä. Minkälaisiin asioihin kiinnitit huomiota, kun jatkoit jonkun tapailua ja teillä menee hyvin? :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa on tuollaiset kunnioittavat parisuhteet Suomessa. Miesten taso kun on mitä on..Ei se aina ole itsestä kiinni.

Vierailija
2/2 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa on tuollaiset kunnioittavat parisuhteet Suomessa. Miesten taso kun on mitä on..Ei se aina ole itsestä kiinni.

Olen kyllä myös varautunut olemaan ihan itsekseni, kokemusteni vuoksi. Mutta sellainen pieni toivo elää. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän