Siivousta inhoavat ihmiset?
Perhessämme on yksi siivousta inhoava ihminen (18 v). Hänen kuitenkin pitää osallistua osaltaan siivoamiseen. Hän myös osaa siivota ja pystyy tekemään. Sen tarvittaessa (=kaveri tai tyttöystävä tulossa yllättäen kylään) nopeasti. Sitä en voi ymmärtää, että jos tuota varsinaista kiirettä ei ole, niin miksi siihen pieneen siivoamiseen pitää käyttää ihan käsittämättömän pitkä aika ja sitten valittaa, että siivoamiseen menee pitkä aika ja se on siksi ihan kamalaa.
Kun se oman huoneensa siivoamisen hoitaisi ihan varmasti 10- 15 minuutissa, niin miksi ihmeessä sitä huonetta pitää siivota aina 10 sek. kerrallaan ja saada näin siivoaminen kestämään viikon ja koko ajan valittaa, että siivoaminen on kamalaa?
Tekeekö muut siivoamista inhoavat näin? Miksi ihmeessä?
Kommentit (113)
Siivoamista on monenlaista. Osa siivoaa äkkiä, osa perusteellisesti. Kun muutin kotoa pois, siivosin joka lauantai kaksiota 12 tuntia eli koko päivän.
Joku saattaa siivota kaksiota vain tunnin tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Laiska
Tai omaa aivot. Käyttää aikansa mieluummin johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Siivoamista on monenlaista. Osa siivoaa äkkiä, osa perusteellisesti. Kun muutin kotoa pois, siivosin joka lauantai kaksiota 12 tuntia eli koko päivän.
Tai varttitunnin niin kuin minä. Kunnon välineet eli vähintään puoli metriä leveä lasta, siihen sopiva luuta ja puhdistusainetta sumutuspullossa riittää. Ja sellainen kunnollinen pölyrätti, jolla puhdistuvat myös mustat sormenjäljet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiska
Käyttää siivouksen raskaudesta valittamiseen. Ei kovin lahjakasta aivojen käyttöä.
En mä siiivoa kun juon viiinaa. En ole vastuussa että vanhemmatt teki vieheen ja siiittivät tänne kitumaaan.
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä on huithapeleita eli asist tehdään äkkiä vähän sinne päin esim. kaksion siivous tunnissa, vessa vain 10 min.
Noita on töissäkin, en edes viitsi ajatella kuinka paljon on asiakirjoissa virheitä. Lisäksi arkistoinnissa numerot täysin väärissä paikoissa, jopa väärissä kansioissa paperit. Eivät löydä ikinä niitä asiakirjoja, jos pitää etsiä. Itse töissä korjasin noita, kun arkistoittin toisten jälkeen, mutta sitten ajattelin, että antaa olla. Etsiköön tuhansien kansioiden joukosta, missä paperit on, jos niitä kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä on huithapeleita eli asist tehdään äkkiä vähän sinne päin esim. kaksion siivous tunnissa, vessa vain 10 min.
Noita on töissäkin, en edes viitsi ajatella kuinka paljon on asiakirjoissa virheitä. Lisäksi arkistoinnissa numerot täysin väärissä paikoissa, jopa väärissä kansioissa paperit. Eivät löydä ikinä niitä asiakirjoja, jos pitää etsiä. Itse töissä korjasin noita, kun arkistoittin toisten jälkeen, mutta sitten ajattelin, että antaa olla. Etsiköön tuhansien kansioiden joukosta, missä paperit on, jos niitä kysytään.
Olen oppinut, että jos joku henkilö on töissä nopea niin se jättää asioita tekemättä tai tekee ne päin peetä.
Kun ei sotke, ei tarvitse siivotakaan. Meillä ei juuri muuten siivota kuin pyyhitään pölyt ja vedetään lastalla pesutilojen lattiat. Robotti-imuri on. Aina on ihan siistiä, koska jokainen korjaa heti jälkensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiska
Käyttää siivouksen raskaudesta valittamiseen. Ei kovin lahjakasta aivojen käyttöä.
On tietenkin, kun sillä kykenee väittelemään täysin turhan homman.
Vähän kuin mun mutsi. Ikkunat pesee vähän sinnepäin, suihkuttaa pullosta aineen ja äkkiä vedetään lastalla ikkuna. Ei kauhean puhdasta tule, mutta voipi kehua, että on pessyt ikkunat.
Kaveri asuu monenlaisten kotieläinten kanssa omakotitalossa, eikä siivoa ikinä. Talo on asuinkelvoton periaatteessa. Mistään ei ole huolehdittu vuosikymmeniin. Hän on laiskin ikinä kohtaamani ohminen. Toiset vaan on sellaisia.
Adhd? Vaikea hahmottaa kuinka kauan menee siivoukseen ja tuntuu kaoottiselta ja loputtomalta urakalta?
Mä en jotenkin osaa siivota. En vihaa sitä, mutta en osaa aloittaa.
En tiedä minkä verran on kasvatuksesta kyse, meillä kun ei koskaan erityisesti siivottu.
Tykkäisin siististä ja puhtaasta, mutta se tuntuu jotenkin saavuttamattomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai varttitunnin niin kuin minä. Kunnon välineet eli vähintään puoli metriä leveä lasta, siihen sopiva luuta ja puhdistusainetta sumutuspullossa riittää. Ja sellainen kunnollinen pölyrätti, jolla puhdistuvat myös mustat sormenjäljet.
Uskon myös hyviin siivousvälineisiin ja niiden tehokkuuteen,mutta puolisoni pitäisi varttitunnin siivoamista laiskuuden merkkinä. Hän riisuu itsensä kalsarisilleen ja etenee pölyhiukkanen kerrallaan eteenpäin tuntikausia. Mukana seuraa imuri, erilaisia rättejä ja saattaa väillä hakea ruuvivääntiminen ja purkaa jonkun kohdan saadakseen siivottua vaikkapa listojen sisäpuolen.
Meillä ei ole likaista, mutta jotkut ihmiset ovat kovin tarkkoja.
Kyllä sen myös näkee onko siivoaminen tehty yhtäkkiä sutaisemalla vai kunnolla.
Ei meillä edes tule sotkuista tai likaista. Kun aina laittaa tavarat takaisin, putsaa pöntön ja lavuaarin jälkeensä, ei vie ruokaa keittiöstä, laittaa astiat koneeseen, pyyhkii heti, jos jotain tipahtaa, niin mistä sitä siivottavaa edes tulee.
Mulle tuli ahaa-elämys tästä ketjusta. Kunnon siisteyden saavuttaminen tarkoittaisi paljon perusteellisempaa siivousta meillä, pitäisi ottaa lattialistat, ovien ja karmien päällykset myös, kaikkien hyllyjen ja kaappien päällykset jne. Ei siten, että siivotaan vain se, minne ylettää ja imurointi ja nihkeällä pyyhintä tarkoittaa, ettei lattialistoja pyyhitä. Ja kylppäristä pitäisi pyyhkiä kokonaan seinät, ne on kaakeloitu kokonaan. Milloinhan niitäkin on pyyhitty? Silti siivoan kerran viikossa, mutta siisteystaso varmaan niin ja näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon myös hyviin siivousvälineisiin ja niiden tehokkuuteen,mutta puolisoni pitäisi varttitunnin siivoamista laiskuuden merkkinä. Hän riisuu itsensä kalsarisilleen ja etenee pölyhiukkanen kerrallaan eteenpäin tuntikausia. Mukana seuraa imuri, erilaisia rättejä ja saattaa väillä hakea ruuvivääntiminen ja purkaa jonkun kohdan saadakseen siivottua vaikkapa listojen sisäpuolen.
Meillä ei ole likaista, mutta jotkut ihmiset ovat kovin tarkkoja.
Kyllä minullakin on kalliit siivousvälineet, mutta silti siivoan kunnolla enkä sutaise yhtäkkiä ja sitten kehuskele, että siivosin asunnon.
Naapurissa yksin asuva ikämies. Terve, toimintakykyinen ja täysjärkinen.
Talossa ei ole pesty ikkunoita 30 vuoteen, lattioilla aina pieni pölykerros, tuolin käsinojat tahmeassa laissa jne.
Mutta itsepä siellä asuu ja on tyytyväinen
Laiska