Mistä ostatte matkat?
Kommentit (22)
Lennot vain Finnair ja hotellit agoda tai hotellien omilta sivuilta
Viimeksi ostin matkat vr.fi majoitus oli kaverin sohvalla ilmaiseksi.
Muita?
Kun en muista yhtä minkä kuulin...
skyscanner on myös joku halpislentojen vertailusivusto
Ebookersia mä oon käyttänyt ulkomaan hotellivarauksissa, kotimaassa hotellin/ketjun nettisivuilta. Lennot yleensä Finnair kun päästään suorilla vakikohteisiin.
Joko suoraan lentoyhtiön tai hotellin sivuilta tai vertailen onko halvempaa esim. ebookersin kautta. Itse asiassa monesti on tullut halvemmaksi ottaa juurikin ebookersilta paketti johon kuuluu lennot ja majoitus kohteessa. Tänä kesänä Lontoon matkalla säästin yli 200e varaamalla pakettina ebookersilta verrattuna siihen että olisin ottanut lennot ja hotellin erikseen yhtiöiden omilta sivuilta.
Ebookersilta en ikinä osta mitään. Peruivat koronan takia jo maksetun matkan. Rahoja ei meinannut millään saada takaisin. Niillä ei ole suomenkielistä puhelinpalvelua ("palvelussa on ruuhka, käyttäkää englanninkielistä") eikä yhtään sähköpostiosoitetta missään. Kun yritin ottaa yhteyttä saadakseni rahani pois, huomasin, ettei yhteyttä saa oikein mistään. Jätin jonkun nettilomakkeen kautta yhteydenottopyynnön, mutta eivät ottaneet yhteyttä.
Ei Ebookerisilta ikinä mitään.
Vertailen ensin, tuleeko pakettimatka omatoimimatkaa kalliimmaksi. Yllättävän usein ei. Mutta jos haluan paikkaan tai hotelliin mihin ei pakettimatkalla pääse, niin ostan lennot suoraan lentoyhtiöltä ja hotellin niiden omilta sivuilta. Bookingit ym ovat ihan hyödyllisiä hotellivaihtoehtojen vertailussa.
Vierailija kirjoitti:
Ebookersilta en ikinä osta mitään. Peruivat koronan takia jo maksetun matkan. Rahoja ei meinannut millään saada takaisin. Niillä ei ole suomenkielistä puhelinpalvelua ("palvelussa on ruuhka, käyttäkää englanninkielistä") eikä yhtään sähköpostiosoitetta missään. Kun yritin ottaa yhteyttä saadakseni rahani pois, huomasin, ettei yhteyttä saa oikein mistään. Jätin jonkun nettilomakkeen kautta yhteydenottopyynnön, mutta eivät ottaneet yhteyttä.
Ei Ebookerisilta ikinä mitään.
Silloin varmaan tuli virheitä, me tosin saatiin itse ihan samantien rahat takaisin hotellivarauksesta, samoin jokunen vuosi sitten peruuntuneesta lennosta.
Me mennään usein Funchaliin. Otetaan yleensä Tjären tai Aurinkomatkojen suorat lennot. Majoitus on oma.
Eniten:
Vr
Tallink
Harvemmin:
Onnibus
Viking
Eckeröline
Lentoja en ole varaillut koronan alkamisen jälkeen, mutta Toronton lennot otettiin aina Icelandairilta. Ei halvin, mutta kaikkein paras reitti mennä Reykjavikin kautta.
Varaan lennon ja sitten kohteessa sanon taksille "Take me to the best hotel".
Olen käyttänyt paljon Ebookersia mutta minua ärsyttää että se tuputtaa hotelleja kymmenien kilometrien päässä sieltä missä haluan asua ja kaiken maailman muita majoitustyyppejä. Ei voi valita että haluaa nähdä vain hotelleja. Muuten kätevä kun saa lennot ja hotellin samasta paikasta. Asiakaspalvelu on vastannut emailiin sen harvan kerran kun olen sitä tarvinnut.
Toinen mitä olen käyttänyt on Booking.com, sieltä olen ostanut vain hotelleja, en lentoja, koskaan ollut yhteydessä heidän asiakaspalveluunsa joten en tiedä toimiiko.
Suoraan lentoyhtiöltä ja hotellista.
En jaksa välpätä noiden välikäsien kanssa kun monasti vain sotkevat asioita.
Momondosta katson parhaat lennot ja ostan liput suoraan lentoyritykseltä, ei koskaan välikäsiä. Hotellit katson hotels.com tai booking.com, vertaan hintoja suoraan hotellin omiin hintoihin ja päätän mistä ostan. Joskus ero niin pieni että otan mieluummin hotels.com kautta reward-pointsit ja ilmaisen yön.
Lennot aina suoraan lentoyhtiöltä ja majoitus milloin mistäkin. Suoraan hotellista, Booking.com. Airbnb tms.
booking.com on nykyään täysi huijarisivusto. Suosittelen välttämään. Lukekaa arvostelut.
Lennot lentovertailun kautta. Hotellit usein bookingin kautta. Sivut on selkeät ja peruutusturva usein olemassa.