Mua surettaa, kun tahtoisin toisen lapsen, mutta rahasta tekee tiukkaa
Mies on kyllä töissä. Mutta minimiäitiyspäiväraha+2xlapsilisä ei ole juuri mitään. En vaan tunnu saavan töitä yhtään mistään :/ Kai olen sitten vain niin tyhmä...
Kommentit (10)
-Mua surettaa, kun tahtoisin toisen lapsen, enkä sitä SAA vaikka kuinka riittäisi rahat...
Eli vaunut, sitterit, turvaistuimet ym. on yleensä jo valmiina. Ja ruokahan ei nyt niin kallista ole, että yksi henkilö lisää perheessä kenenkään taloutta (kai?) kaataisi. Sitten vaan vähän enemmän suunnitelmallisuutta. Kyllä harkitsisin aika tarkkaan, jos sen lapsen kuitenkin haluatte. Aika menee eteenpäin, ja ei niitä lapsia niin vaan sitten enää ehkä vanhempana saa...
Tiedän itsekin, että monia muitakin mutkia voi matkaan tulla eikä lasta välttämättä tulekaan. Ensimmäinen lapsi meillä sai alkunsa helposti ja jotenkin sitä tuudittautuu siihen uskoon, että niin se toinenkin sieltä vaan tulee, kun aletaan yrittää.
Enkä oikeastaan tiedä mistä sitä voisi tinkiä, koska eletään nytkin aika säästeliäästi.
T:Ap
Meillä kaksi lasta. Nuorempi on nyt reilun vuoden, eikä rahameno ole hänen synnyttään lisääntynyt juuri lainkaan. Olemme varmasti saaneet enemmän lapsilisiä, mitä tuohon taaperoon on mennyt rahaa.
Täysimetys 6kk, kestovaipat ja isomman sisaruksen vanhat vaatteet käyttöön, niin rahaa säästyy huimasti.
Käytetään kaikki vanhat varusteet, vaatteet, kengät.... Vain vaippoihin menee rahaa.
Mutta onko tämä ajatusmalli kuitenkin aika lyhytnäköinen?
Entä 5, 10 tai 15 vuoden päästä? Kyllä sitä rahaa sitten kuluu varmasti.
nimim. tietämätön
Vierailija:
Käytetään kaikki vanhat varusteet, vaatteet, kengät.... Vain vaippoihin menee rahaa.
kyllä sitä suomessa aina jotenkin pärjää!
Vierailija:
Mutta onko tämä ajatusmalli kuitenkin aika lyhytnäköinen?Entä 5, 10 tai 15 vuoden päästä? Kyllä sitä rahaa sitten kuluu varmasti.
nimim. tietämätön
ja sit toisessa ketjussa haukutaan että mitäs teit lapsia kun ei oo varaa.....
Mies sai kyllä justiinsa ylennyksen ja oli parhaillaan juttelemassa palkan korotuksesta, josko sillä olisi hyviä uutisia. No joo... ei ehkä ihan niin suurta palkankorotusta ole tiedossa kuitenkaan, että se tämän tilanteen ratkaisisi. Pitää vaan jaksaa sinnitellä, josko joskus päivä paistaisi tähänkin risukkoon.
T:ap, jota masentaa