Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa annatte anteeksi?

Vierailija
05.08.2022 |

Kenelle tahansa mitä tahansa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen liian rikkinäinen antaakseni enää anteeksi. Rukoilen heidän puolestaan, jotka ovat minut tähän tilaan halunneet/saatelleet, että eivät joudu vastuuseen teoistaan.

Vierailija
2/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenelle tahansa mitä tahansa?

ei.

normitapauksessa 1-2 kertaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pärstästä ja mitä tyyppi on mennyt tekemään. En välttämättä kertaakaan.

Vierailija
4/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Kun tein näin nuorempana niin paskaa tuli niskaan uudestaan poikkeuksetta.

Vierailija
5/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut anteeksi vasta sen jälkeen, kun tiedän, että voin omalla käytökselläni varmistaa, ettei hän enää uusi tekojaan.

Vierailija
6/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan, ei kuulu mun maailmakuvaan tuo käsite.

Vierailija
7/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi annan 777 kertaa. Antakaa muutkin.

Vierailija
8/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapään kautta olen oppinut seuraavan: kun joku loukkaa/mokaa, yhden kerran voi puhua asiasta vakavasti, kertoa että ei ole ok ja hyväksyä anteeksipyyntö.

Jos/kun toinen tekee sen TOISEN kerran, ei pidä antaa enää varoituksia vaan pistää ihmissuhde poikki. Toinen kerta ei enää ole vahinko eikä ajattelemattomuutta, vaan pelkkää kunnioituksen puutetta. Ihminen joka loukkaa huoleti toista luottaen siihen että sen voi kuitata ylimalkaisella "anteeksipyynnöllä" ja sitten jatkaa entiseen malliin, ei tule muuttamaan tapojaan. Näille ihmisille ainoa mikä toimii on olla antamatta heille enää tilaisuutta.

Vierailija
9/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut anteeksi vasta sen jälkeen, kun tiedän, että voin omalla käytökselläni varmistaa, ettei hän enää uusi tekojaan.

Ja toiselle sitten, kun havaitsin hänen olevan sellaisessa kunnossa, ettei hän enää kykene uusimaan tekojaan.

Vierailija
10/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Anteeksi annan 777 kertaa. Antakaa muutkin.

Piti olla 7 kertaa 77. Vauva.fi ei hyväksy kertomerkkiä. Raamatullinen viittaus.

Vierailija
11/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään kertaa. Jos kyseessä on loukkaus. Myöhästymisen tms vaikka kuinka monta kertaa.

Mitä tahansa, kelle tahansa, huono kysymys.

Vierailija
12/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan tässä yhtä Suomen historian suurista ajattelijoista: Jumala armahtaa, minä en.

Vierailija
13/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta. Vaikka en jotain annakaan anteeksi, se ei tarkoita ettenkö voisi olla normisti tekemisissä henkilön kanssa. Olen vain paljon viisaampi hänen suhteensa jatkossa.

Vierailija
14/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleispätevää sääntöä, vaan riippuu mitä pitäisi antaa anteeksi. 

Vierailija
15/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan aina anteeksi, mutta en hyväksy hyväksikäyttöä. Terveet rajat pitää olla.

Vierailija
16/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu henkilöstä. Ainoan lapseni kanssa varmaan ikuisesti kaiken (paskan jota en oikeasti ole ansainnut).

Suhde puolisoon hyvin erikoinen. Hän on ystävä, ei enää rakastettu  ja siksi kaikki asiat vaikeastikäsiteltäviä

Vierailija
17/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta anteeksianto tarkoittaa eri asioita eri tilanteissa. Olen antanut anteeksi esim. pettämisen. Suhdetta en jatkanut. Anteeksianto tarkoitti tässä sitä että ollaan "samalla viivalla"

Vierailija
18/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisille kerran, sen jälkeen olen pelkkänä jääkalikkana sille ihmiselle. 

Vierailija
19/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Se ei tarkoita aina sitä, että jatkaisin ihmissuhdetta. Otan etäisyyttä, jos meno ei muutu, mutta annan anteeksi pyytämättäkin. Jotkut eivät koskaan pyydä anteeksi, mutta minun on helpompi elää, jos annan anteeksi. Vihaa ja katkeruutta joudun joskus käsittelemään uudestaan, mutta ne ovat tunteita.  Jeesuksen ohjeen mukaan koetan elää eli Matteus 6:14-15.  Vuorisaarna, alkaen 5. luvusta, on hurjaa tekstiä ihmisyydestä ja siitä, miten tulisi elää, että rakastaa lähimmäistään. Enkä pidä rakkautta tunteena, vaan tekona. 

Vierailija
20/22 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään kenelle tahansa mitä tahansa. Jotkut nobodyt saa nolla kertaa anteeksi, ja toisaalta jotkut itselleni tärkeät ihmiset saa anteeksi useammin kuin olisi edes terveellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän