Verinen vuoto alapäästä
Moi,
Oon pian 17v tyttö. Mulla on nyt ollu niin, et menkkoja ei tullut toukokuussa ollenkaan mutta oireita tuli. Kesäkuun alussa alkoi sitten menkat ja kesti normaalin aikaa oireiden kera.
Nyt heinäkuussa menkkoja ei tullut ollenkaan, vaikka oireita on (tosi kipeät rinnat, alavatsa ja alaselkä kipu, ärtyneisyys). Vaikka on jo elokuu ei menkat ole vieläkään alkaneet.
Tänään huomasin vessassa paperissa hieman kirkkaanpunaista vuotoa, sen näköistä kun olisi verta tullut nenästä. En usko että oli kuukautisvuotoa, sillä oli ihan eri näköistä kuin yleensä.
Voiko tälläinen epätavallisuus kierrossa johtua stressistä tms? Olin kesä ja heinäkuun kokonaan kesätöissä, jotka stressasivat minua (se oli ensimmäinen työni koskaan.) pitäisikö tässä huolestua?
Kommentit (9)
Jos olet ollut yhdynnässä viimeisten kuukautisten alkamisen jälkeen voisit tehdä raskaustestin, vaikka ihan poissulkuna.
Vierailija kirjoitti:
Stressi ja moni muukin asia voi vaikuttaa kiertoon, esim.sairastelu ja ravinto.
Sekin vaikuttaa, kauanko kuukautiset ovat ovat olleet? Eka vuosihan, ja pidempäänkin, voi olla hyvinkin epäsäännöllinen ja voi olla välivuotoja tai jäädä kuukausi väliin.
Noilla tiedoilla en olisi kovinkaan huolissani, ellei ole raskauden mahdollisuutta?
Ei ole raskauden mahdollisuutta, sillä olen neitsyt. Ja kuukautiset on minulla olleet jo 12 vuotiaasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin vaikuttaa, kauanko kuukautiset ovat ovat olleet? Eka vuosihan, ja pidempäänkin, voi olla hyvinkin epäsäännöllinen ja voi olla välivuotoja tai jäädä kuukausi väliin.
Noilla tiedoilla en olisi kovinkaan huolissani, ellei ole raskauden mahdollisuutta?Ei ole raskauden mahdollisuutta, sillä olen neitsyt. Ja kuukautiset on minulla olleet jo 12 vuotiaasta.
Ap
Stressihän voi jättää kuukautiset pois pidemmäksikin aikaa.
Seurailisin rauhassa pari kuukautta, olet kuitenkin nuori ja kierto voi vielä vaihdella vaikka onkin jo 12v alkanut. Näin ainakin itselläni oli.
Eihän sitä lasketa yhdynnäksi, jos kundi laukeaa heti ekalla työnnöllä?
Ap
lasketaan se. Hankkiudu tutkimuksiin. Olet tarpeeksi aikuinen harrastamaan seksiä, joten myös tutkimuksiin ( jos tuo 5 viesti oli ap.n)
Vierailija kirjoitti:
lasketaan se. Hankkiudu tutkimuksiin. Olet tarpeeksi aikuinen harrastamaan seksiä, joten myös tutkimuksiin ( jos tuo 5 viesti oli ap.n)
Ei ollut minun kirjoittama.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä lasketa yhdynnäksi, jos kundi laukeaa heti ekalla työnnöllä?
Ap
Tee se raskaustesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä kaksi kertaa antanut suojaamatonta suuseksiä miehelle. Voiko se vaikuttaa tähän menkkojen erikoisuuteen?
Ap
Noilla tiedoilla en olisi kovinkaan huolissani, ellei ole raskauden mahdollisuutta?