Missä kaikissa asioissa olet asioinut terveysenhuollossa kuluneen parin vuoden aikana?
Kommentit (24)
Koronarokotukset ja yksi jalkaterän pikkuvaiva.
Siinä ne. Ja olen jo yli 60 v. Pitäskö mulla olka rr-, dm- ynnä muita vakilääkkeitä? No, ne vaivat muhii jos muhivat.
Rokotukset. Korona ja influenssat.
Verkkokalvon irtauma.
Pari vuotta? En edes muista. Tämän vuoden puolella on ollut infektio, anemia, uusi infektio, nivelpistoksia ja vaikka mitä.
Enimmäkseen ihon ja ihoinfektion takia. Ja miten tutkittu niin ei ainakaan hyvin, tätäkään asiaa. Sain sentään yhden kunnollisen antibioottikuurin. Olisi senkin jälkeen mutta siitäkin tullut jotain sotkua ja sössitty ja sitten jotain että ei olisi muka mitään antibioottikuurin koskaan ollutkaan. Voidetta sain kun sitä itse pyysin se onkin hyvä voide.
Viiden vimeisen vuoden aikana kolme kertaa koronarokotuksessa, ei muuta.
Kolme koronarokotusta olen ottanut, muuten en ole asioinut.
Vaivoja on kyllä ollut muutama (pieni), mutta en viitsi käydä valittamassa.
Aika vähän on tarvinnut käydä. Korona ja influenssa rokotukset. Jokavuotiset verikokeet joissa tarkistetaan munuaistoiminta, veren rauta-arvot ja että B-12 vitamiinia on tarpeeksi. Muutama viikko sitten kun kävin viimeksi niin rauta oli tippunut. Lääkäri soitti heti parin päivän päästä kokeista ja lähetti päivystykseen ja siellä sain pussillisen rautaa tiputuksessa. Joten hyvin toimii asiat myös tutkimusten jälkeen.
Minulle sanottiin jo kymmenen vuotta sitten että juokset täällä jatkuvasti kun jouduin käymään kolmisen kertaa saman äkillisen vaivan takia terveyskeskuksessa. Nykyään perusterve ei edes saa akuuttiaikaa muutoin kuin välitöntä hengenvaaraa uhkaavissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin jo kymmenen vuotta sitten että juokset täällä jatkuvasti kun jouduin käymään kolmisen kertaa saman äkillisen vaivan takia terveyskeskuksessa. Nykyään perusterve ei edes saa akuuttiaikaa muutoin kuin välitöntä hengenvaaraa uhkaavissa tilanteissa.
Niin mikä oli vaivasi?
Työpaikka tarjoaa viiden vuoden välein terveystarkastuksen ja se osui tähän vuoteen. Kaikki oli ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä oli vaivasi?
Punkin purema.
Viimeksi kävin lääkärillä vuonna 2016 ja sitä ennen vuonna 1999.
Hammastarkastuksessa käyn vuosittain.
terveydenhuollon jonoissa olen ollut. mitään ei ole vielä hoidettu. parantuu itsekseen tai kuolema korjaa ennen kuin siitä verorahojenhaaskausjärjestelmästä saa hoitoa.
Kolme koronakorotusta. Useampi koronatesti koska olen hoitoalalla töissä, viimeisin näistä olikin positiivinen. Puhelun välityksellä hoitui sairaslomatodistus ja netin kautta tartuntatautitodistus.
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä toisessa olkapäässä, nilkan venähdys, keuhkoputkentulehdus, pari migreeniä.
Vähän yli 250 käyntiä yliopistollisessa sairaalassa. Lääkärin vastaanottoja, lääkehoitoja, leikkauksia, fysioterapiaa, pari päivystyskertaa mm. keuhkokuumeen vuoksi. Kustannukset yhteiskunnalle ovat olleet arviolta 100 000€. Ja sama tahti jatkuu elämäni loppuun asti. Toivottavasti yli vuosikymmeniä.
Kroonista syöpää sairastava pikkulapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Kolme koronakorotusta. Useampi koronatesti koska olen hoitoalalla töissä, viimeisin näistä olikin positiivinen. Puhelun välityksellä hoitui sairaslomatodistus ja netin kautta tartuntatautitodistus.
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä toisessa olkapäässä, nilkan venähdys, keuhkoputkentulehdus, pari migreeniä.
joo. selvästikin olet hoitaja
Yksityishammaslääkärillä poistattamassa haljenneen poskihampaan.
Rokotuspisteessä ottamassa ne influenssa- ja koronarokotteet, jotka olen saanut (2 + 3).
Muuten en ole käynyt, vaikka olisi pitänyt käydä ainakin kontrolliverikokeissa.