Hissi ei ole koskaan valmiiksi alhaalla kun olen menossa ylös
Kun tuun esim. pitkän työpäivän jälkeen kotiin uupuneena ja kauheessa pissahädässä, niin voin 100-prosenttisesti luottaa siihen, että hissi EI ole käyttövalmiina alhaalla odottamassa.
Mistä tämä johtuu?
Kommentit (11)
Pääset hissiä nopeemmin ku loikit portaat kevyesti ylös.
vai oletko voimismamma?
Saattaa johtua siitä, että se hissi liikkuu kerrosten välillä. Onko liikennevalot aina punaisella kun olis tarkoitus lähteä ylittämään tietä?
Asuintalojen hissit ovat yleensä suoralla ohjauksella. Hissi jää sinne minne se on viimeksi käsketty. Uusimmissa on usein oppiva ohjaus. Tuossa sinun tapauksessasi jouten riittävän pitkään ollut kori siirtyy katutasoon, koska aiemminkin arkipäivisin siihen kellonaikaan sitä kutsutaan nimenomaan sieltä.
Ehkä tuo on normaalia. Minulle kävi toisinpäin monta viikkoa eli aina kun rahjustin kotiin niin siinä se hissi minua odotti, alakerrassa. Kello oli noin puoli kuusi. Se se vasta omituiselta tuntui! Aloin tarkkailemaan naapureita ja huomasin joskus kun joku toinen matkusti samassa hississä niin se se toinen ehkä painoi hissin takaisin ykköseen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo on normaalia. Minulle kävi toisinpäin monta viikkoa eli aina kun rahjustin kotiin niin siinä se hissi minua odotti, alakerrassa. Kello oli noin puoli kuusi. Se se vasta omituiselta tuntui! Aloin tarkkailemaan naapureita ja huomasin joskus kun joku toinen matkusti samassa hississä niin se se toinen ehkä painoi hissin takaisin ykköseen.
Tai sitten teillä oli uudentyyppinen hissin ohjausohjelmisto.
Mä painan hissin aina alas ykköskerrokseen kun olen päässy omaan kerrokseeni, koska usein hisseissä haisee roskille, koiralle ja niiden kuselle. Kerran alakerran mummolta oli vissiin päässy rupsu...
Et kerennyt ekana töistä kotiin, vaan joku naapurisi kerkesi ennen sinua. Hän on siis juuri matkustanut hissillä pohjakerroksesta omaan kerrokseensa, tai pahimmassa tapauksessa on vielä matkalla sinne. Sinun vuorosi on seuraavana. Odota rauhassa, kyllä se yleensä sieltä tulee, ellei ole sähkökatkos tai hissi rikki.
Meidän rapussa on ihmisillä tapana lähettää hissi takaisin alas, kun itse päässyt omaan kerrokseensa. Pieni asia, joka tuo hyvän mielen töistä tullessa.
Minä asuin talossa, jonka hissi palautui aina 4.kerrokseen.
Muutkin on tulleet kotiin samoihin aikoihin ja yleensä silloin hissi jää ylös kun on menty ylös asuntoon.