Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku ollut uimassa ulkomailla vesissä, joissa varoitellaan hai kaloista?

Vierailija
05.08.2022 |

Miten on?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen jopa nähnyt hain lähellä yleistä uimarantaa Välimeressä.

Kyllähän niitä välimerellä pyörii koko ajan. On sattunut hyökkäyksiäkin missä on kuollut porukkaa.

Itse en silloin tiennyt, että ne ovat sielläpäin niin yleisiä. En mennyt enää mereen uimaan sillä reissulla.

Olen itsekin ihan tyytyväinen että sain tietää haiden yleisyydestä välimerellä vasta viime reissun jälkeen (joka oli siis lapsena). En olisi plutinut vedessä ollenkaan niin tyytyväisenä jos olisin tiennyt.

Vierailija
22/27 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain hyökkäys on kyllä karmea tapa lähteä. Piti tietenkin kattoa just youtubesta video missä kerrottiin yhdestä ihan järkyttävästä tapauksesta, ensin lähtenyt käsi ja sitten jalka ja oma äiti nähnyt kaiken ja yrittänyt pelastaa. Näitä sattuu harvoin mutta sen verran etten ikinä koskaan uisi jossain missä pieninkin mahdollisuus joutua haihyökkäyksen kohteeksi. Mun tuurilla meinaan... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sukeltanut useammassakin paikassa jossa on ollut haita. En tietenkään ole mennyt silloin kun on ollut varoitus valkohain läheisyydestä. Kerran olin kyllä lähellä. Oli valkohai eksynyt Välimeren rannikoille, kun tieto tuli olin jo vedessä. Rannalta tuli sukelluscentterin henkilö hakemaan sukeltajat pois. Näytti vaaranmerkkiiä, josta ymmärsimme lähteä pinnan-ja rannan suuntaan. Onneksi emme olleet ehtineet kovin syvälle, ylös tuleminen olisi kestänyt ehkä liian kauan. Haita emme nähneet. Vuosia myöhemmin kävin katsomassa sitä museossa, 6 metrin pikku kaveri oli se. Eli tosi suuri yksilö.

Apua tää oli nolo. Luulit ettei aiempi kommentti lähtenyt ja kirjoitit uuden :')

Vierailija
24/27 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sukeltanut useammassakin paikassa jossa on ollut haita. En tietenkään ole mennyt silloin kun on ollut varoitus valkohain läheisyydestä. Kerran olin kyllä lähellä. Oli valkohai eksynyt Välimeren rannikoille, kun tieto tuli olin jo vedessä. Rannalta tuli sukelluscentterin henkilö hakemaan sukeltajat pois. Näytti vaaranmerkkiiä, josta ymmärsimme lähteä pinnan-ja rannan suuntaan. Onneksi emme olleet ehtineet kovin syvälle, ylös tuleminen olisi kestänyt ehkä liian kauan. Haita emme nähneet. Vuosia myöhemmin kävin katsomassa sitä museossa, 6 metrin pikku kaveri oli se. Eli tosi suuri yksilö.

Valkohai on yksi vaarattomimmista haista ihmisille. Rantavesistöissä elävät hait ovat enemmän haitaksi ihmisille.

No eikä ole.Höpö..

mies54v

Valkohaikin voi hyökätä ihmisiin kiinni, mutta monet muut hailajit ennemmin tarttuu ihmiseen kiinni.

Eikä valkohai hyökkää ihmiseen kiinni, jos ei luule ihmistä perinteiseksi ravinnokseen. Pahin virhe on eleillä kuin hylje. Myös sekin, jos vuotaa verta niin sekin houkuttaa haita.

Vierailija
25/27 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus sellaisissa vesissä lomilla, mutta ei siellä muutenkaan voinut juuri uida. Rantaa piiskaavat aallot olivat niin isoja, että siellä varoiteltiin turisteja ennemminkin niistä itse aalloista (että ne vetää ihmisen mukanaan) kuin haista. Kuulemma siellä oli jotain haiverkkoja, ettei ne pääse meitä lounastamaan, mutta ei sinne mereen kuitenkaan voinut mennä kun ne aallot oli jotain ihan muuta mihin täällä on tottunut. Joten ei sinne mereen tehnyt hirveesti mieli edes mennä kun aallot vetää mukaansa. Lähinnä siellä vaan kävi vähän pluttaamassa ja tuli äkkiä pois ennen kuin meri vie mukanaan. Taas kerran tajusin kuinka hienoa Suomen luonto on.. Mereen voi oikeasti mennä uimaan ja ei myöskään tartte pelätä astuvansa jonkun myrkyllisen merisiilin päälle tai polttiaismeduusan, mitä kaikkea siellä onkaan. Täällä tyyliin paarmat on ainoa riesa kun menet kastautumaan. Siitäkin pääsee menemällä uppeluksiin ja vetämällä kunnon vesishow. 

Vierailija
26/27 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkohai on yksi vaarattomimmista haista ihmisille. Rantavesistöissä elävät hait ovat enemmän haitaksi ihmisille.

No eikä ole.Höpö..

mies54v

Valkohaikin voi hyökätä ihmisiin kiinni, mutta monet muut hailajit ennemmin tarttuu ihmiseen kiinni.

Eikä valkohai hyökkää ihmiseen kiinni, jos ei luule ihmistä perinteiseksi ravinnokseen. Pahin virhe on eleillä kuin hylje. Myös sekin, jos vuotaa verta niin sekin houkuttaa haita.

https://www.cbsnews.com/pictures/five-most-dangerous-sharks-to-humans/

mies54v

Vierailija
27/27 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekkavalaat syövät valkohaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi