Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikko uudessa työssä ja olen aivan loppu

Vierailija
05.08.2022 |

Aloitin uudessa työssä, joka nyt tuntuu järjettömältä virheeltä. Työtä on valtavasti, kukaan ei perehdytä kunnolla ja kaikki on hirveän sekavaa. Mitä tässä voi tehdä? En voi lopettaa, saan karenssin ja toisaalta en haluaisin jäädä odottelemaan, että teen jonkun ison virheen (ihan väistämättä käy niin näillä vajailla tiedoilla ja opeilla) ja saan kenkää ja pilaan nimeni sillä. Työn piti olla ihan toisenlaista, oikein painotettiin ettei ole kuormittavaa ja työajoista pidetään kiinni. Kas kun edeltäjä heti viikon alkuun soitteli ja kertoi kauhutarinoita loputtomasta kiireestä ja siitä, että tyyliin jouluaattonakin saa pakertaa ruudun ääressä yötä myöden. Ja joka päivä olen tehnyt pidempää päivää kuin mitä virka-aika on. Enkä ole saanut hahmotettua vielä pientä osaakaan kokonaisuudesta kun kaikki sanoo eri asioita. Mulla on kiltin tytön syndrooma ja itkeskelen kotona iltaisin, miten tunnen itseni aivan epäonnistujaksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kaikki tuntuu vaikealta. Sitten kun olet oppinut lisää alkaa pikkuhiljaa helpottamaan.

Vierailija
2/9 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kyllä viikonloppuna naputella työhakemuksia omalle alalle. Olen siis työtehtävässä, jollaiseen minulla ei ole koulutusta tai sen suurempaa kokemusta, minut headhuntattiin tähän työhön ja luvattiin seitsemän hyvää ja kymmenen kaunista. Eipä näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää sanoa että lisää perehdytystä. Se on ilmeisen huonosti hoidettu tuossa firmassa. Älä tee ilmaisia ylitöitä.

Vierailija
4/9 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä teet sen ajan, mitä työaikaa on. Ylitöitä on turha lähteä tekemään. Työkuorman täytyy olla sellainen, että sen pystyy tekemään päivän aikana.  Työnantajan tulee huomioida, että olet kokematon ja aikaa menee siksi enemmän.

Suurin osa työnantajista antaa niin paljon töitä kuin vaan työntekijä ottaa vastaan. Se, että joku on niska limassa siellä luonut tilanteen, joka on täysin kestämätön,ei ole sinun vikasi.

Teet sen minkä ehdit. Fakta on se, että ne mitä et ehdi, jää tekemättä. Kyllä työnantaja sen tajuaa jossain vaiheessa. Sinun vikasi se ei ole ja ei se maailmaasi tuhoa, jos tuosta pomo keksii potkut antaa ettet venynyt äärimmilleen.

Tuohon tottuu kun vaan pyrit olemaan välittämättä ja teet sen minkä ehdit ja that's it. Itselläkin aina välillä meinaa stressiä ottaa, mutta sen toteaa lopulta, että ei kannata. Mitä se auttaa? Ei mitään. Tuhoaa sinun elämäsi.

Koita suhtautua asiaan niin, että otat nyt sen opin irti minkä töistä voit. Se on sinulle itselle aina eteenpäin. Huonoja työnantajia löytyy pilvin pimein, seuraava voi olla sinulle jo paljon parempi!

Vierailija
5/9 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työelämästä on tullut tehostettua paskaa ja koska muutos tapahtui?

Vierailija
6/9 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä yhden karenssin aina kestät. Ei kannata tehdä työtä josta ei tykkää. Minäkään en ole tehnyt ja olen ottanut monta karenssia.

Vierailija
7/9 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ihmiset ovat venyneet työpaikoillaan, on aikaansaanut mm. sen, miksi hoitoala on nyt niin sairaassa tilassa työmäärien ja ilmapiirin takia. Lopettakaa se venyminen. Lopettakaa työt kun kello tulee täyteen. Pitäkää taukoja. Ja jos teille valitetaan miksi tämä ja tuo on tekemättä, niin ohjatkaa palkkaamaan lisää väkeä. Ette saa venymisestä kuitenkaan sen enempää palkkaa, joten miksi ryhtyä siihen.

Vierailija
8/9 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet työsi virka-aikana. Jatkat seuraavana päivänä. Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
9/9 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Kyllä sinä yhden karenssin aina kestät. Ei kannata tehdä työtä josta ei tykkää. Minäkään en ole tehnyt ja olen ottanut monta karenssia.

Ihanko totta? Paljon parempi vaihtoehto on hakea uutta työtä kun on töissä