Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on sisaruksia tai suuria perheitä/yhteisöjä

Vierailija
05.08.2022 |

Kuinka paljon ja miten säästätte lainaamalla sisaruksiltanne ja jakamalla hyödykkeitä lähisukulaisten kesken, auttamalla toisianne (ei tarvitse niin usein ammattilaista tai ulkopuolista maksullista palvelua)?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko esim. vesuria helposti sisarukselta lainaan ja itse annatte esim. peräkärryn lainaan heille? Ap

Vierailija
2/8 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuusi sisarusta, eipä tuota tule tehtyä. 😂

Ei heistä ole ylimääräistä hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole tuollaista. Sisaruksinemme olemme ihan kaupunkilaisia kaikki, ja asumme eri kaupungeissa.

Kun olimme nuoria, isäni auttoi joissain projekteissa. Rahaa olemme saaneet melko runsaasti sekä minun että mieheni vanhemmilta (ihan laillisesti verojen suhteen) noin 300 000 euroa ehkä yhteensä. Mutta sisarusten kanssa vain kyläillään puolin ja toisin.

Vierailija
4/8 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 sisarusta ja vanhemmat. Pörräillään kukin vuorollaan viikottain ja välillä jopa päivittäin toistemme luona puolisoinemme ja lapsinemme, yleensä vanhemmille "kokoonnutaan". Jelpataan aina kun joku apua tarvitsee, esim. auton kanssa, remonttihommissa yms. Syödään myös tosi usein toistemme luona kunnon pöperöt. Ei kuitenkaan siksi autella toisiamme, että ei tarvitsisi tilata ammattilaista, vaan ihan vaan siks et meillä on perheenä hauskaa vaikka sitten sen remontin lomassa.

Vierailija
5/8 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan siskojeni koiria välillä ja he minun lapsia. Siinäpä se. Isoäitiä kaikki autetaan tasaisesti. Pääasiassa ei toisten apua tarvita, mutta mielellään toisia autetaan. No, suvulla on yksi peräkärry, äitini nimissä, jota vuoron perään sitten lainaillaan.

Vierailija
6/8 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon autamme puolin ja toisin. Kaikessa, missä pystytään.

Vierailija
7/8 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 10 sisarusta ja käsittääkseni kaksi veljjstäni auttelevat toisiaan ja lainailevat työkaluja jne. Muuten hyvä kun nähdään toisiamme kerran vuodessa. Nuo kaksi veljeä asuu samalla paikkakunnalla, mutta me muut ollaan levittyy ympäri Suomen ja ulkomaillekin asti, niin ei peräkärryjen lainailuissa oo oikeen mitään järkeä.

Vierailija
8/8 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kaikki eri paikkakunnilla, osa kaupungissa ja osa maalla. Ei ole tullut lainattua kun joku kiinnostava kirja joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän