Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Sarastia tulossa käyttöön myös muualle Suomeen Palkkajärjestelmän tulee toimia kuin junan vessa

Vierailija
05.08.2022 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fe307155-5726-40c7-b2c8-878df84bf7eb

Palkkakaaoksen Helsingin kaupungilla aiheuttanut Sarastia on valittu useiden hyvinvointialueiden palkanlaskennan toteuttajaksi.

Sarastian toukokuussa julkaistun oman tiedotteen mukaan tulee tuottamaan eri hyvinvointialueille erilaisia kokonaisuuksia. Tiedotteessa mainitaan, että asiakkaita ovat tammikuusta 2023 alkaen Vantaan ja Keravan, Etelä-Pohjanmaan, Kanta-Hämeen, Keski-Uudenmaan, Kymenlaakson, Lapin, Länsi-Uudenmaan ja Satakunnan hyvinvointialueet.

Helsingin kaupungin palkanmaksussa on ollut ongelmia tämän vuoden keväästä lähtien. Palkkoja on maksettu virheellisesti, ne ovat olleet myöhässä ja niitä on HS:n mukaan jätetty ilmoittamatta myös tulorekisteriin. Toukokuussa Helsingin kaupungin henkilöstöjohtaja totesi Iltalehdelle, että ongelmat johtuvat uudesta palkanmaksujärjestelmästä.

Sarastia tuottaa erilaisia talous- ja palkkahallinnon palvelukokonaisuuksia.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin että Sarastialla kesäloma saa olla max 3 viikkoa -- siis Hesa palkka-asiantuntijoilla. Olen ollut Sarastiassa töissä ja minä en ollut yllättynyt Hesan kaaoksesta.

Vierailija
2/2 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin että Sarastialla kesäloma saa olla max 3 viikkoa -- siis Hesa palkka-asiantuntijoilla. Olen ollut Sarastiassa töissä ja minä en ollut yllättynyt Hesan kaaoksesta.

No et ole ollut, jos tuollaista valhetta levität.

Sarastiassa ei ole "Hesa palkka asiantuntijoita" koska palkat laskee Helsingin kaupungin työntekijä, niitä ei lasketa Sarastiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän