Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassan laskeminen, miten?

Huonomatikka
05.08.2022 |

Miten kassa kannattaa laskea oikeaoppisesti? Olen laskenut aina tosi mummosti ja siinä menee aina ikä ja terveys, mikä on kaikista helpoin ja luotettavin tapa laskea kassa päivän päätteeksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäli sulla ei ole mitään ohjelmaa millä sitä teet niin ihan exceliin valmis pohja, johon syötät joka päivä setelien ja kolikoiden määrät omiin lokeroihin ja excel laskee niiden yhteen lasketun summan..

Eli esim 50 €:n sarakkeeseen seteleitten kpl-määrä (esim 4 kpl) laskee automaattisesti 200 €.  

Vierailija
2/7 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapa: Kun tiedät pohjakassan eli vaikka 300e. Ja tiedät suurinpiirtein paljonko mitäkin kolikkoa/seteliä menee päivässä. Niin aloitat 5 sentin kolikoista, tyyliin 1e, 10 sentin kolikoista 5e jne ja laitat sen määrän aina takas pohjakassakuppiin ja jatkat eri kolikoilla/seteillä niin kauan kuin pohjakassa 300 e täynnä. Loput on päivän tilitys jonka merkkaat vaikka sinne execeliin tai niittaat kassaraporttiin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäli sulla ei ole mitään ohjelmaa millä sitä teet niin ihan exceliin valmis pohja, johon syötät joka päivä setelien ja kolikoiden määrät omiin lokeroihin ja excel laskee niiden yhteen lasketun summan..

Eli esim 50 €:n sarakkeeseen seteleitten kpl-määrä (esim 4 kpl) laskee automaattisesti 200 €.  

Onneksi olkoon vaan ylläolevan kirjoittajalle: Sinua pitää ehdottaa "Vuoden avuttomin kansalainen" -kunniaristin saajaksi ensi itsenäisyyspäivänä.

Ei sellaisessa tavallisessa kassakoneen liukulaarissa milloinkaan ole kovin paljoa rahaa, ja vaikka olisikin, niin siitä huolimatta ei kassan laskemiseen mitään Ekseliä eikä Vekseliä tarvitse normaaliälyn (="tavis") omistava ihminen. Jos ei osaa laskea muutaman eriarvoisen kolikkolajin ja muutaman setelin yhteismäärää yhteen paperilapulla ja kynällä, on kyseessä kehitysvammainen ihminen, jolla ei voi olla terveitten peruskoulun (tai kansa-, jos on oikein vanha pölvästi kyseessä) päättötodistustakaan. Tai ei ainakaan pitäisi.

Niiden Ekseleitten ja Sekseleitten ja Vekseleitten pitäisi olla välineitä, jotka helpottavat elämää, ja niillä on tarkoitus laskea vaikeita ja laajoja laskutoimituksia, ja kassan laskeminen ei ole kumpaakaan näistä.

Tuossakin tapauksessa, siis tällä ylläkirjoittaneella neuvojalla sekä vastaajalla, jonka nostin tuohon siniharmaalle lainauspohjalle, hänelläkin siitä työkalusta on tullut tärkein arvo ja jumaloinnin kohde, eikä häntä niinkään kiinnosta itse asian onnistuminen tai työn helpottaminen.

Osaatko ylläkirjoittanut avata esim. säilykepurkin ilman applikaatiota, softaa tai jotain muuta ihmevärkkiä?

"Eijei-jei-jei --eenn... KAUHEETA KU AIVOT KULUU!!! Aahistaa..."

Vierailija
4/7 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas taas "arvostava" kommentti. Ihmissuhdetaidot vähissä.

Vierailija
5/7 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kesätyttönä pankin kassalla vuonna 1991, laskin lokero kerrallaan kunkin setelinipun ja kolikot ja laskin ne laskimella yhteen. Siihen meni muutamia minuutteja. Eikä siihen ecxeleitä tarvittu 😂. Sehän on ihan alakoulun matikkaa, yksinkertainen pluslasku.

Vierailija
6/7 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokeria pelatessa usein 0,5-1% kerrallaan. Eli , jos kassa on 3000000e , niin max 30 donaa. Kuten Andy

Vierailija
7/7 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitan 5 cnt kolikoista päässä laskien ylöspäin. Parittomat menee aina sivuun. Meillä on 100 e pohjakassa ja sen yli menevä tilitetetään.