Rikkinäinen auto autoliikkeestä
Mites onnistuu kaupan purku tai jokin hyvitys korjaukseen autoliikkeen puolesta, kun mies osti auton pari viikkoa sitten ja on jo alle viikon ollut epämääräinen vika. Tänään käytetty huollossa ja vika vikaan ei ole kuluvassa osassa, sanoivat että hyvin todennäköistä että autoliikkeessä on viasta jo tiedetty ennen kauppoja. Korjaus maksaa päälle 1500e.
Mikä on autoliikkeen vastuu?
Ap
Mitenhän tämä
Kommentit (7)
Varsinkin epämääräiseen vikaan on helppo saada korjauspalvelut ja hyvitys kauppahinnasta.
Mikä se vika on? Vaikea vastata jos et kerro vikaa.
Itselle korvattiin ajovalojen korkeussäätö kun ostin 4 tonnin käytetyn, pari viikkoa jälkeenpäin huomasin ettei toimi ja on katsastuksessa pakollinen. Sain ilmaiseksi uudet umpiot.
Miksi mies ei ollut ennen huoltoon viemistä yhteydessä auton myyneeseen liikkeeseen ja kertonut että epäilee vikaa?
Elinkeinoharjoittajan ja kuluttajan välissä sovelletaan kuluttajansuojaa, joka on tyypillisesti 6kk käytettyjen autojen kaupassa. Jos siis ilmenee jokin vika, joka ei johdu normaalista kulumisesta, niin autoliike on velvoitettu osallistumaan korjauskustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei ollut ennen huoltoon viemistä yhteydessä auton myyneeseen liikkeeseen ja kertonut että epäilee vikaa?
Niin siis käytti vain tarkistuttamassa missä vika. Mitään ei ole korjattu tietenkään ennenkuin autoliike saadaan vastuuseen. Toinen vaihtoehto olisi perua koko kauppa jos mitään kompensaatiota ei tule.
Ap
Kyse siis 7000e autosta, Volvo v70 jossa ei kuulemma mitään vikaa. Ajoa oli alla alle 200 000km kun tuo ostettiin.
Huollossa sanottiin että osa joka pitää vaihtaa Ei ole normaalisti kuluva osa ja koko remppa tulisi tosiaan maksamaan 1200-1500e välille. Kuinka paljon tästä voi vastuuttaa autoliikettä? Niin ja mikä on oikeus palauttaa koko auto, mikäli mihinkään ei suostuta.
Ap
kyllä ne näistä on 6kk vastuussa ja varsinkin kun on näin lyhyen ajan sisällä ilmennyt. Yhteys autoliikkeeseen, mieluiten kirjallinen. Jos alkavat nikottelemaan/voivottelemaan, ota yhteyttä kuluttajansuojaan.