Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuosi 2022 ja Helsingin metro

Vierailija
04.08.2022 |

Ihanko oikeasti noita metroja ei ole jäähdytetty kesäisin? Olin pyörtyä siellä kuumuuteen. Ihan hirveä paikka! Tällaista ole muualla matkustelemalla nähnyt.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt aivan samaa asiaa. Nykyisin valitsen kulkuvälineeksi lähes aina kesäaikaan oman (ilmastoidun) autoni joukkoliikenteen käyttämisen sijasta.

Sama ongelma koskee myös busseja ja raitiovaunuja, mutta metrossa (varsinkin niissä vanhoissa) tämä ongelma on pahimmillaan.

Vierailija
2/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmisiä täynnä. Kiva kun kaikki hikoilee, mennyt kesällä joka kerta lasit huuruun, kun astuu sisälle metroon. Ne vanhanmalliset vaunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä HELLsinki, siellä ongelma ja osaamattomuus.

Vierailija
4/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä on melkein aina ilmastointi päällä mun kokemuksen mukaan.

Vierailija
5/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niissä on melkein aina ilmastointi päällä mun kokemuksen mukaan.

ei niissä yksivaunusissa taida olla kuin lämmittimet

Vierailija
6/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla matkustin metrolla neljä kertaa ja aina oli ilmastointi päällä. Mukavan viileää.

Vierailija
7/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt aivan samaa asiaa. Nykyisin valitsen kulkuvälineeksi lähes aina kesäaikaan oman (ilmastoidun) autoni joukkoliikenteen käyttämisen sijasta.

Sama ongelma koskee myös busseja ja raitiovaunuja, mutta metrossa (varsinkin niissä vanhoissa) tämä ongelma on pahimmillaan.

Itselläni ei varaa omaan autoon.Kuten ei pussi/ metro lippuun.Menen vain sinne minne jaksan kävellä ja pyörälle polkea.Onneksi en ole duunissa.

Vierailija
8/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesan metrohanketta on toteutettu n. vuosisata.

Vierailija
9/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaillahan nimenomaan ei yleensä ole, kun metrot ja vaunut ovat niin vanhoja.

Vierailija
10/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin M100-sarjan metrovaunuissa ei ole ilmastointia. Sieltä löytyy ainoastaan lämmitys: Sähköjarrua käytetään hidastamiseen, ja se toimii kytkemällä ajomoottorit generaattoreiksi ja syöttämällä näin syntyvä sähkövirta erityisiin jarruvastuksiin, joiden tuottama lämpö käytetään kylmänä vuodenaikana matkustamon lämmittämiseen.

Nämä ovat niitä yksivaunumetroja. Sen sijaan niissä uusissa metroissa eli näissä metroissa, joista pääsee läpi kulkumaan läpi junan, on ilmastointi.

HSL:ltä on asiaa kysytty joka kesä, eikä HSL ole halukas laittamaan ilmastonia edelliseen vaunutyyppiin, mikä aiheuttaa sen, että kesällä ne on kuumia, kosteina päivinä tukahduttavn kosteita ja talvellakin kun esim. lumisulaa ja vaunuun kertyy kosteutta niin semmosia trooppisia kippoja. Ruuhka-aikoina aivan hirveitä.

Vierailija
11/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paahtimessa olin tänään. Ajattelin hypätä kesken kaiken pois kyydistä, mutta jatkoin omalle asemalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme