Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö, mikä nykyajan viestittelyssä on pahinta?

Vierailija
04.08.2022 |

Mielestäni se on se, että jos ei asetuksia muuta, niin aina näkee onko toinen lukenut viestin vai ei.

Tämä tuntuu aiheuttavan ihan hirveää ahdistusta isolle osalle ihmisistä. "Miksi se ei vastaa, vaikka luki viestin/Miksi se ei ole lukenut mun viestiä". Olen kirjeenvaihtosivustolla ja taas joku ahdistunut mieslapsi suuttui kun sivuston chattipalvelun mukaan luin viestin, enkä vastannut heti. Haukkui ja blokkasi mut. Tätä tapahtuu usein. Aluksi tuli vähän paha olo, mutta nyt naurattaa. Kun olen esim töissä, niin en mä saa mitään nettiviestejä ja siinä tulee työmatkoineen 10 tunnin tauko internetteilyyn.

Itse saatan lukea viestin ja päättää vastata siihen myöhemmin. Joskus en edes lue viestejä moneen tuntiin, vaikka piippaus kuuluisi. Oma lähtökohtani on, että jos on jotain tärkeää asiaa niin sitten soitetaan. Puhelimella (tavallinen nokia, ei älypuhelin) en itse näe mitään, mutta yleensä mulla on kotona läppäri auki ja aina välillä saatan vilkaista mitä siellä tapahtuu mutten kuitenkaan jää vastailemaan mahdollisiin viesteihin.

Oletko tästä länsimaisesta ongelmasta ahdistuja vai zen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset ahdistuvat puhelimen soimisesta, joten eipä kummastutta tuokaan.

Vierailija
2/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ihmiset ahdistuvat puhelimen soimisesta, joten eipä kummastutta tuokaan.

Mulla on teoria tähän. Monet epäsosiaaliset ja sosiaalisia tilanteita kammoavat viettävät paljon aikaa mieluummin netissä ja viestittelevät ja näihin keskusteluihin vastaavat ovat usein heitä. Yleiskuva vääristyy. Uskon, että "ulkomaailmassa" nämä soittamista ja puhelimessa puhumista pelkäävät ovat pieni vähemmistö.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lue viestejä jos minulla ei ole aikaa vastata. Katson ne läpi kun on sopiva hetki ja vastaan saman tien. Joku voi miettiä vastausta päiviäkin ja sitten tulee pahoitteluviesti kun unohti vastata. Juuri siksi itse vastaan heti, kun se voi helposti unohtua jos jää viivyttelemään.

Vierailija
4/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet jollain sivustolla jos et kuitenkaan jaksa sitten viestitellä.

5/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi heikko pettymysten sietokyky täytyy olla ihmisellä, jos ei kestä sitä, että toinen ei vastaa heti. On myös hyvin itsekästä luulla, että toisella on velvollisuus vastata heti. Ei tietenkään ole!

Ehkä hyväkin, että tuollaiset laittavat estoon, eipähän tule tuhlattua aikaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijät on yleensä näitä jotka ui niissä viesteissä eikä heidän itsensä tarvitse juurikaan stressata luetaanko viestit vai ei koska sillä on niin pieni merkitys viestien paljoudesta johtuen. Eli naiset.

Vierailija
7/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet jollain sivustolla jos et kuitenkaan jaksa sitten viestitellä.

Koska saan elämääni sisältöä juttelemalla erilaisten ihmisten kanssa... Olen saanut pysyviä ystäviä tuolta, mutta kun niitä viestejä tulee 20 joka kerta kun sivu päivittyy ja suurin osa on vain 'heyyy' tai jotain muuta yhtä idioottimaista. Ne, jotka eivät osaa kirjoittaa vaan kysyvät 'how r u?' menee myös suoraan roskiin.

Jaksan kyllä viestitellä, mutta en pävystä jatkuvasti. Onneksi on myös monia, joilla on itselläänkin elämä ja ymmärtävät, että mullakin on.

- ap

Vierailija
8/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelijät on yleensä näitä jotka ui niissä viesteissä eikä heidän itsensä tarvitse juurikaan stressata luetaanko viestit vai ei koska sillä on niin pieni merkitys viestien paljoudesta johtuen. Eli naiset.

Tämä on luultavasti totta. Anteeksi sukupuoleni. Tämä on kuitenkin enemmän treffi- ym palstojen ongelma.

Mutta kun kaverit ja sukulaisetkin ahdistuu, jos viesti on luettu mutta siihen ei ole vastattu tms.

- ap

Vierailija
9/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on luultavasti totta. Anteeksi sukupuoleni. Tämä on kuitenkin enemmän treffi- ym palstojen ongelma.

Mutta kun kaverit ja sukulaisetkin ahdistuu, jos viesti on luettu mutta siihen ei ole vastattu tms.

- ap

Entä jos sinun viestiäsi kohdellaan samoin? Oletko ihan vaan chillisti että joo eipä se mitään, kiireitä varmasti ja ei haittaa vaikka vastaa vuoden päästä?

10/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä perhe ja kaverit vastailee esim. Whatsupp -viesteihin 1-2 päivän sisällä. Mun mielestä se on normaalia.

Joku vuosi nyt on jo vähän pitkä aika.

Riippuu myös asian tärkeydestä, miten nopeasti asiaan pitää reagoida. Jos kyse on vain jostain moi mitä kuuluu -jaarituksesta, niin eihän se ole mikään tärkeä asia.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
11/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsapin muutos johti aika noloon tilanteeseen, kun minulla on tapana siivota hiljaisemmat keskustelut arkistoon että päänäkymä on vähemmän ruuhkautuneen näköinen. Kaikessa viisaudessaan menivät sitten laittamaan päivityksessä oletuksena niin, ettei arkistoituihin keskusteluihin tuleviste uusista viesteistä enää tule ilmoitusta. Siellä oli sitten aika pitkään ollut joitain viestejä joista en ollut tiennyt mitään ja varmaan näytti aika pahalta kun olen oleskellut linjoilla kuitenkin mutten lukenut viestiä.