Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuusikymppinen mielestäsi jo vanhahko? Vai jo vanhus?

Vierailija
04.08.2022 |

Olisko parempi sanoa ikäihminen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat isovanhemmat ovat eläneet liki 100-vuotiaiksi, joten on aika vaikea pitää kuusikymppistä vanhuksena tai ikäihmisenä. Nykyisin kuusikymppiset ovat työikäisiä. Jos ei ole sairauksia, ei heitä erota (muista) keski-ikäisistä.

Vierailija
2/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikymppinen mies vastaa noin 27-vuotiasta naista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuusitoistavuotias vielä leikki-ikäinen? Vai peräti vauva?

Kuusikymppinen ei ole vanhus, eikä ikäihminen, sillä hehän ovat vielä työelämässäkin.

No, toisaalta riippuu vähän tyypistä, miten raihnainen ja vanha hän itsekin kokee olevansa.

Nykyään kuusikymppiset ovat hyvin terveitä, kuntoilevia, urheilevia, täyttä elämää eläviä, pääosin.

Vierailija
4/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää keski-ikäinen mutta ei vielä vanhuskaan. Ikäihminen silti.

Vierailija
5/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?! Kuusikymmentä on juuri paras ikä, ihan mahtavaa. En ole ikäihminen enkä vanhus vaan aikuinen.

Vierailija
6/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotias: varhaiskeski-ikäinen

50-vuotias: keski-ikäinen

60-vuotias: myöhäiskeski-ikäinen

65-vuotias: eläke-ikäinen

70-vuotias: ikäihminen

75-vuotias: vanha

80-vuotias: vanhus

90-vuotias: ikivanha

Vierailija
7/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut vanha jo kolkyt vuotta. 

Vierailija
8/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 60+, ja toki jotakin kremppaa on, mutta en minä nyt vielä itseäni vanhukseksi luonnehtisi.

Elämä ei mitenkään oleellisesti eroa hiukan nuoremmista, ja koska olen perheetön voin käyttää aikani ja rahani miten haluan.Työt alkavat loman jälkeeen parin viikon päästä.

Tälää viikolla istun kirjaston lukusalissa, katselen vuorotellen youtube-vedoita koneelta (Yhdysvaltain politiikka, ohjeita amatöörikirjoittajille, elokuva arvioita, silloin tällöin klassista musiikkia) ja yritän saada hankalaan kertomukseen vähän ryhtiä - ainakin se sujuu paremmin kuin eilen. Ei mitenkään erityisen kummallisia vanhusmaisia tapoja viettää vapaa-aikaa

Ikääntyvä kuulostaa minun tapauksessani ihan kohtuulliselta.

Vierailija
9/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 60+, ja toki jotakin kremppaa on, mutta en minä nyt vielä itseäni vanhukseksi luonnehtisi.

Elämä ei mitenkään oleellisesti eroa hiukan nuoremmista, ja koska olen perheetön voin käyttää aikani ja rahani miten haluan.Työt alkavat loman jälkeeen parin viikon päästä.

Tälää viikolla istun kirjaston lukusalissa, katselen vuorotellen youtube-vedoita koneelta (Yhdysvaltain politiikka, ohjeita amatöörikirjoittajille, elokuva arvioita, silloin tällöin klassista musiikkia) ja yritän saada hankalaan kertomukseen vähän ryhtiä - ainakin se sujuu paremmin kuin eilen. Ei mitenkään erityisen kummallisia vanhusmaisia tapoja viettää vapaa-aikaa

Ikääntyvä kuulostaa minun tapauksessani ihan kohtuulliselta.

Kaikki ihmiset ovat "ikääntyviä"

Vierailija
10/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ehkä myöhäiskeski-ikäinen. Mitä nyt kuusikymppisiä tiedän niin suuri osa on vielä yllättävän hyvässä hapessa. Joskus ennen vanhaan kuusikymppinen oli kyllä jo hyvin vanha, ja siltä myös useimmiten näytti.

Vierailija
11/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu henkilöstä. Joku kuusikymppinen voi ajatuksiltaan olla jo vanha ja eikä enää elä tässä ajassa, vaan menneessä, kun kaikki ennen oli paremmin.

Ja sitten on niitä, jotka elävät tässä ajassa ja muodostaa ajatuksensa ja käytöksensä tähän hetkeen ja aikaan. Esim. Aira Samulin yli 90v.

Vierailija
12/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti keski-iän jälkeen tulee "kolmas ikä" ennen vanhuutta. Vanhuus alkaa siinä vaiheessa kun toimintakyky alkaa syystä tai toisesta selkeästi laskea. Ehkä n. 70-75v eteenpäin?

Vierailija
13/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan 38 v tuttavani mielestä. Tapailee 60 v miestä. Tyytyväisiä ovat molemmat.

Vierailija
14/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iästä voi sanoa joku nuori voi mieleltään olla vanha. Eli rippu personasta onko terve, atiivinen jen? .Onko varaa naaman täyteaineet? hiuksin tuhennukset ymm.Kuin silmien ylä ja ala luomien leikkaukset.Nuorenta 10-15 vuotta ne heti.

Vierailija
15/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45-vuotias: varhaiskeski-ikäinen

50-vuotias: keski-ikäinen

60-vuotias: myöhäiskeski-ikäinen

65-vuotias: eläke-ikäinen

70-vuotias: ikäihminen

75-vuotias: vanha