Onko kuusikymppinen mielestäsi jo vanhahko? Vai jo vanhus?
Kommentit (15)
Onko kuusitoistavuotias vielä leikki-ikäinen? Vai peräti vauva?
Kuusikymppinen ei ole vanhus, eikä ikäihminen, sillä hehän ovat vielä työelämässäkin.
No, toisaalta riippuu vähän tyypistä, miten raihnainen ja vanha hän itsekin kokee olevansa.
Nykyään kuusikymppiset ovat hyvin terveitä, kuntoilevia, urheilevia, täyttä elämää eläviä, pääosin.
Mitä?! Kuusikymmentä on juuri paras ikä, ihan mahtavaa. En ole ikäihminen enkä vanhus vaan aikuinen.
45-vuotias: varhaiskeski-ikäinen
50-vuotias: keski-ikäinen
60-vuotias: myöhäiskeski-ikäinen
65-vuotias: eläke-ikäinen
70-vuotias: ikäihminen
75-vuotias: vanha
80-vuotias: vanhus
90-vuotias: ikivanha
Minä olen 60+, ja toki jotakin kremppaa on, mutta en minä nyt vielä itseäni vanhukseksi luonnehtisi.
Elämä ei mitenkään oleellisesti eroa hiukan nuoremmista, ja koska olen perheetön voin käyttää aikani ja rahani miten haluan.Työt alkavat loman jälkeeen parin viikon päästä.
Tälää viikolla istun kirjaston lukusalissa, katselen vuorotellen youtube-vedoita koneelta (Yhdysvaltain politiikka, ohjeita amatöörikirjoittajille, elokuva arvioita, silloin tällöin klassista musiikkia) ja yritän saada hankalaan kertomukseen vähän ryhtiä - ainakin se sujuu paremmin kuin eilen. Ei mitenkään erityisen kummallisia vanhusmaisia tapoja viettää vapaa-aikaa
Ikääntyvä kuulostaa minun tapauksessani ihan kohtuulliselta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 60+, ja toki jotakin kremppaa on, mutta en minä nyt vielä itseäni vanhukseksi luonnehtisi.
Elämä ei mitenkään oleellisesti eroa hiukan nuoremmista, ja koska olen perheetön voin käyttää aikani ja rahani miten haluan.Työt alkavat loman jälkeeen parin viikon päästä.
Tälää viikolla istun kirjaston lukusalissa, katselen vuorotellen youtube-vedoita koneelta (Yhdysvaltain politiikka, ohjeita amatöörikirjoittajille, elokuva arvioita, silloin tällöin klassista musiikkia) ja yritän saada hankalaan kertomukseen vähän ryhtiä - ainakin se sujuu paremmin kuin eilen. Ei mitenkään erityisen kummallisia vanhusmaisia tapoja viettää vapaa-aikaa
Ikääntyvä kuulostaa minun tapauksessani ihan kohtuulliselta.
Kaikki ihmiset ovat "ikääntyviä"
Sanoisin ehkä myöhäiskeski-ikäinen. Mitä nyt kuusikymppisiä tiedän niin suuri osa on vielä yllättävän hyvässä hapessa. Joskus ennen vanhaan kuusikymppinen oli kyllä jo hyvin vanha, ja siltä myös useimmiten näytti.
Riippuu henkilöstä. Joku kuusikymppinen voi ajatuksiltaan olla jo vanha ja eikä enää elä tässä ajassa, vaan menneessä, kun kaikki ennen oli paremmin.
Ja sitten on niitä, jotka elävät tässä ajassa ja muodostaa ajatuksensa ja käytöksensä tähän hetkeen ja aikaan. Esim. Aira Samulin yli 90v.
Virallisesti keski-iän jälkeen tulee "kolmas ikä" ennen vanhuutta. Vanhuus alkaa siinä vaiheessa kun toimintakyky alkaa syystä tai toisesta selkeästi laskea. Ehkä n. 70-75v eteenpäin?
Ei todellakaan 38 v tuttavani mielestä. Tapailee 60 v miestä. Tyytyväisiä ovat molemmat.
Iästä voi sanoa joku nuori voi mieleltään olla vanha. Eli rippu personasta onko terve, atiivinen jen? .Onko varaa naaman täyteaineet? hiuksin tuhennukset ymm.Kuin silmien ylä ja ala luomien leikkaukset.Nuorenta 10-15 vuotta ne heti.
Vierailija kirjoitti:
45-vuotias: varhaiskeski-ikäinen
50-vuotias: keski-ikäinen
60-vuotias: myöhäiskeski-ikäinen
65-vuotias: eläke-ikäinen
70-vuotias: ikäihminen
75-vuotias: vanha
80-vuotias: vanhus
90-vuotias: ikivanha
Täähän implikoi sen et 65-vuotiaana pääsis eläkkeelle. LOL XD
Omat isovanhemmat ovat eläneet liki 100-vuotiaiksi, joten on aika vaikea pitää kuusikymppistä vanhuksena tai ikäihmisenä. Nykyisin kuusikymppiset ovat työikäisiä. Jos ei ole sairauksia, ei heitä erota (muista) keski-ikäisistä.