Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiustenlähtö naisella, vertaistukea, vinkkejä

Vierailija
04.08.2022 |

Ennen niin paksut hiukseni ovat alkaneet kahden vuoden aikana irtoamaan ja nyt päänahka alkaa kuultaa läpi. Surettaa ja pelottaa, miten pahaksi tämä vielä menee. Taustalla ilmeisesti vain ikääntyminen. Onko joku saanut apua jostakin? Tämäkin on aihe, josta ei juuri puhuta. Itselle ainakin tuli täytenä yllätyksenä, että hiukset ohenevat iän myötä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö biotiinia

Vierailija
2/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika ihotautilääkärille. Hän löytää syyn, saattaa olla perinnöllinen taipumus kaljuuntua. Silloin auttaa Spironolactone Orion, sen sivuvaikutus kun on pysyttää hiukset päässä niiden normaalin kasvun ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeenin väheneminen on eräs monista naisen  hiustenlähdön sysitä.

Vierailija
4/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastitko kenties koronan , jonka jälkeen hiustenlähtöä? Tiedän tapauksia.

Vierailija
5/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän curly hair-tyyppisiä tuotteita. Shampoita ja hoitoainetta joka pesulla. Ihan marketeissa myytäviä, mutta hyväksi havaittuja. Maksavat noin 4 € per tuote.

Talvi kuivattaa hiuksia, joten on hyvä käyttää hoitoainetta joka pesulla. Hoitoaine on hiusmaski-tyyppistä. Hiukset voi myös nukkuessa mennä katki. Jotkut käyttävät pantaa tai pipoa, mutta minä laitan hiukset löysästi donitsinutturalle pään päälle. Pesuväliä on voinut harventaa, kun eivät rasvoitu hyvän hoidon jälkeen. En värjää, kiharra ja annan kuivua vapaasti.

50 v

Vierailija
6/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut voimakasta hiustenlähtöä silloin, kun hormonitaso on muuttunut jostain syystä, se hiustenlähtö on seurannut sitä hormonimuutosta esim lääkityksen tason säädössä parin kuukauden viiveellä. Se on loppunut aikanaan, mutta ollut melko epätoivoista silloin. Löhtenyt ihan tukuittain hiuksia päästä. Hormonitasot pitäisi aina pitää mahdollisimman vakaina ja tasaisina.

Vierailija
7/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli juuri eilen uutisissakin.

Vierailija
8/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotiini auttaa. Hair Lustin Hair Growth Formula Gummies

Vierailija
9/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöllinen kaljuuntuminen on naisillakin yleisin syy hiustenlähtöön. Minoksidiili auttaa, tai sitten ei. Jos liuoksen käytön lopettaa, niin hiukset alkaa taas lähteä. Spironolaktoni ja tietyt e-pillerit saattavat auttaa myös.

Inhottava asia, mutta tämänkin kanssa oppii elämään. Itse vedin vaan hiukset pois kokonaan. Ymmärrän kyllä, että moni nainen ei ikmaailmassa halua niin tehdä.

Syy voi toki olla myös raudassa, b/d-vitamiineissa, kilpirauhasessa jne, mutta useimmiten johtuu geeneistä, valitettavasti.

Vierailija
10/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona vei 30 % hiuksistani pari vuotta sitten

.Nyt kahden vuoden jälkeen olen saanut takaisin suurimman osan. 

Vierailija
11/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli juuri eilen uutisissakin.

Tässä yksi tässä tilanteessa juuri kipuileva.

Vierailija
12/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hair Growth Formula Gummies. 2 kk jälkeen alkoi tulokset näkymään

Vierailija
13/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö biotiinia

Olen syönyt siitä saakka, kun huomasin tämän runsastuneen hiustenlähdön. Uusia hiuksiakin kasvaa mutta silti se ei korvaa sitä määrää, joka lähtee vauhdilla ja lopputulos jää miinuksen puolelle. Hiukseni ovat ohentuneet 2 vuodessa puoleen. Olen käynyt myös lääkärissä (työterveys ja gynellä) mutta apua ei ole tullut. Nyt minulla on varattuna aika ihotautilääkärille. Ap

Vierailija
14/14 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme