Mitä jos yrittäjä ei maksa ollenkaan yel-maksuja?
Nyt kun yel-uudistus on tapetilla, niin olen asiasta jutellut toisten yrittäjien kanssa. Olin ajatellut että moni maksaa minimiä, mutta yllätyin että kaikki eivät maksa mitään :o
Kyseessä siis kokopäiväyrittäjiä, eli velvollisia maksamaan, mutta eivät vain ole ikinä tehneet yel-sopimusta. Olen selvästi liian sinisilmäinen, kun itelle ei ole tullut mieleenkään tällainen.
Miten tää on mahdollista? Entä *tietääkö* joku tuleeko sanktioita jos asiasta narahtaa?
Kommentit (6)
Yrittäjä kolla ei ole kirjanpitäjää jolta kysyä?
No ensiksi sinun tulisi huutaa heille AIVAN HELVETIN KOVAA SAATANA. Ja jos vielä jatkavat, niin rikosilmoitusta viileesti vaan kehiin. Perkele!
Vierailija kirjoitti:
No ensiksi sinun tulisi huutaa heille AIVAN HELVETIN KOVAA SAATANA. Ja jos vielä jatkavat, niin rikosilmoitusta viileesti vaan kehiin. Perkele!
MUISTA NE LÄÄKKEET!!!!!!
Siinä on tuloraja. Minäkin olen kokopäiväyrittäjä, mutta tulot jää alle 15000 € vuosi, joten en maksa Yelliä.
Jotkut yrittäjät tosiaan ei ole sillä tavalla oikeita yrittäjiä, että ansaitsisivat sillä elantonsa. Se on enemmänkin harrastus ja/tai elämäntapa ja on sosiaalisesti hyväksyttävämpää olla (huono) yrittäjä kuin työtön.
Ota vastuu omasta elämästäsi