Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUISET uusi viikkopino

23.10.2006 |

avaampa nyt uuden viikkopinon kuulumisten ja juttujen toivossa. katsotaan jos ehtis vaikka itse myöhemmin jotain kirjoittamaankin...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle tuli punaisia näppyjä koko kehoon, mutta suurin vaiva oli suussa olevat veriset rakkulat. Vauva ei meinannut syödä mitään, ei huolinut tuttipulloa, ei tissiä, ei nokkamukia. Joskus joi vähän tavallisesta mukista. Kiinteää ruokaa meni paremmin, mutta sitäkin hyvin vähän. Rampattiin lääkärissä kolmena päivänä ennen kuin tauti selvisi. Ensin saatiin diagnoosiksi korvatulehdus, olihan lapsi ollut nuhainen ja räkäinen. Itsekin sitä epäilin. Lopulta hoitona oli vain särkylääke ja puuduttava geeli suuhun, jota on totta totisesti " kätevä" laittaa huutavalle ja rimpuilevalle 8-kuiselle... Mutta nyt ollaan voiton puolella. Yöt ja päivät olivat hirveitä, koska vauva valitti, itki ja narisi lähes koko ajan. Tietenkin, kun oli kipeä, nälkäinen eikä voinut syödä edes tuttia. Itsellä tuli univelkaa aivan valtavasti, pari yötä meni kokonaan nukkumatta. Vaikkei vauva valvonut koko yötä, itse en saanut nukutuksi, kun jäi odottamaan, että milloin pitää taas herätä hyssyttämään...

Konttausta harjoitellaan, mutta yleensä poika ryömii vuorotahtia, ikään kuin konttaisi mutta maha pysyy maassa. Huvittavan näköistä. Pystyyn nousee joka paikassa ja pysyykin jo tosi hienosti. Alastuloa treenaa kovasti ja sekin onnistuu jo upeasti. Kävelee tukea pitkin itsekseen, siis esim. sohvasta kiinni pitäen. Pari kertaa on ottanut pari askelta ilman tukea, mutta ne on olleet ihan vahinkoja.

Päiväunia nukutaan edelleen aika vaihtelevasti. Vaunuissa maittaa unet tosi hyvin ja nyt tykkää olla hereilläkin vaunuissa ja katsella maisemia, sitten nukahtaa omia aikojaan.

Minkäänlaista puhetta tai sen suuntaistakaan ei vielä ole havaittavissa. Mutta kaikki aikanaan. Vaatekoko on 80 cm, jotkut 74-senttiset käy vielä.

Ulkona on kiva olla nyt kun voi laittaa pojan vauvakeinuun tai mönkimään maahan. Toki täytyy pukea paljon päälle ettei palele. Kovasti tuntuu tuo keinuminen kiinnostavan.

Poitsu on aika rauhaton nukkuja. Joka yö pitää hyssytellä tavalla tai toisella. Yöllä ei enää syö, lopetti sen itsekseen muistaakseni 6 kk iässä.

Tuon rokon myötä loppui imetyskin. Enää ei huoli tissiä, ei vaikka kuinka yrittäisin. No, hyvä kun näinkin pitkään imetin. En ota paineita asiasta. Pienemmällä lapsella voisi olla kurjempi juttu.

satakieli1 & poika 290106

Vierailija
2/18 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaillaampas jotain!! täälä yks tammikuinen pohjanmaalta..poika nukkuu päikkäreitä, ehtii kirjottaa..meillä alkaa kävelykausi ihanasti lähestyä varmemmin päivä päivältä..tukia vasten jo vanha tekijä, samoin taaperokärryllä..mutta nyt on pari päivää ollu hauskan näköinen, kun nousee suoraan lattialta pystyyn ja hienosti pysyy ilman tukea jo ehkä minuutin..voi sitä onnistumisen riemua..ja osaa pyytäessä näyttää, miten seisotaan ilman tukea.. kiinteitä menöö jo aika lailla kaikenlaista ja kahdet perunat..nauttii pureskella ruuan, kun seittemän hammasta löytyy..hyvin syö päivisin, mutta silti yöllä vielä kerran syödään luultavasti tavan vuoksi..ei jaksais huudattaa, vaikka pitäis jo saada yösöyttö pois..onkohan muilla saman ikäisillä tullu öistä rauhattomampia? välistä herätään tosi monta kertaa..en syötä, mutta saa olla kaatamassa takasin makuulle, kun toinen vain seisoo ja huhuilee millon mitäkin..äheltää ja kiemurtelee muutenkin tosi paljon..ehkä joku vaihe vain taas menossa....toive äitillä elää kovana, että jo pian nukuttais yöt läpi..nukkuu yleensä 21-7 tai 8. mutta yleensä kuudesta asti tosi takkua, sit ennen kun kunnolla herää 7-8. päikkäreitä enää joko yhdet tai kahdet. tulipas sekavaa, mutta, kirjoitelkaa pinoon, on mukava lukia saman ikäisistä..oliskaan joku pohjanmaalta tammikuisista???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei oikeastaan mitään ihmeitä kuulu... Terveenä on poika ollut, konttaa kovasti ja nousee seisomaan. Välillä käveleekin vähän tukea vasten. Ruoka maistuu erinomaisesti, ja kaikki kelpaa.

Hampaita on puhjennut tähän mennessä vasta kolme. Ylhäälle on kaksi tulossa lisää, mutta eivät meinaa päästä ikenen läpi...

Poika osaa osotella sormella ja jos esim. kysyy, että missä potta, isi tai lamppu, ni näyttää sormella.

Joko muut pottailette? Miten on onnistunu? Ja pysyykö muksu potalla? Meillä poika taitaa ihan tykätä potalla istumisesta. Aina on kirjoja tai leluja käden ulottuvilla, eikä vielä oo ees ite hoksannu nousta potalta pois. Kakat tekee pääsääntösesti pottaan, pissaa menee kyllä vaippoihinkin...

Joko joku antaa maitotuotteita lapselle? Minkälaisia ja miten usein? Mä oon miettiny, ett pitäskö ruveta pikku hiljaa antamaan vaikka mautamatonta jogurttia...tuskin on kumminkaan maidollekaan allerginen...

Ei kai tän kummempia. Ai niin, joko jonkun lapsi on hoidossa? Missä ja miten on menny?

Syysterkuin Millamalla ja poju 9kk

Vierailija
4/18 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kulunut aikaa, kun viimeksi olen ehtinty tänne kirjoitella... Syynä siihen taitaa olla töiden alku, vuorotöissä kun tuntuu, että on aina töissä. Millamalla kyselikin hoidossa aloittaneiden meininkejä. Meillä ollaan siis oltu lokakuun alusta, eli jo muutama viikko hoidossa, ja hyvin on mennyt. Eka päivä oli (äidille) kamala, oli niin hirveää luopua vauvasta, mutta jo seuraavana päivänä helpotti. Vauvaa tietysti itkettää aina kun vien hoitoon, mutta äkkiä itku loppuu, kun pääsee hoitotädin syliin. Onneksi syli kelpaa:) Ja äidin tehtävä on äkkiä vain tyrkätä lapsi sisään, ja häipyä paikalta... Hyvin on siis mennyt! Nyt on vain ongelmana jatkuvat lämpöilyt. Flunssaakin on sairasteltu pariin otteeseen, mutta nyt ei tahdo lämpöilylle löytyä syytä, eikä lääkäriinkään huolita...

Hampaita on ilmestynyt 3, kaksi alas ja viime viikolla yksi ylös. Ruuat maistuu nykyään taas paremmin kuin pari kuukautta sitten. Kokeiltiin jo 8kk ikäisille tarkoitettuja soseita, joissa on pieniä paloja, vaikkei hampaita paljoa olekaan... Vähän ne yskittää ja yökkyyttää välillä, mutta kun vähän kerrallaan syöttää, niin sitten nekin menee.

Uimahalliin meinattiin kohtapuoliin lähteä ihan omatoimisesti. Kyselinkin jo uimahallista, että voikos tuon ikäisen kanssa mennä ihan itse kokeilemaan altaassa oloa, niin todettiin, että miksei. Ostin jo uimavaippoja, ja pitäis käydä ostamassa uikkaritkin niin sitten päästää kokeilemaan polskimista! Saas nähdä tykkääkö poika ollenkaan, kun viimeksi ollaan kylvyssä käyty joskus ihan pikku vauvana...

Eipäs muuta taas tällä kertaa...

T:vikli80 ja poju n. 9kk

Vierailija
5/18 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alkanut iltaisin sängyssä sellainen rumba, että ei paremmasta väliä! Tähän asti poika on aina nukahtanut itse sänkyynsä -jäänyt sinne tyytyväisenä höpöttelemään unijuttunsa hyvänyön suukon jälkeen. Mutta nyt mennyt pari iltaa siihen, että saan olla kaatamassa kaveria takaisin makuulle. Siis nousee istumaan tai polviseisontaan heti kun saan ukon sänkyyn... (ei siis osaa itse mennä takaisin makuulle vaikka puolen tunnin jumpan jälkeen jo selvästi haluaisikin!) Jännä, että vaikka noussut jo aika päiviä istumaan ja polviseisontaan niin nyt sitten vasta keksi ton homman sängyssä.

Nyt Leevi konttaa kaikki matkat, ei siis enään ryömi ja konttaa niinkuin viimeeksi pinoillessani. Konttaukseen tullut myös selvästi vauhtia lisää!

Meillä menty takapakkia myös ruokailujen suhteen! Kehuin viimeeksi että alkaa jo karkeammat sapuskat mennä alas, mutta flunssan tultua takaisin ei karkea kelpaa. Leevi vaan sylkee kaikki " kököt" pois. Meillä oli tässä yksi päivä ettei poika syönyt mitään soseita koko päivänä -oli ilmeisesti kurkku kipeä kun mulla itellä oli seuraavana päivänä kaktus kurkussa fiilis. No sen jälkeen oon saanu laittaa taas " hienoa ruokaa" .

Tyytyväinen poika, oikea äidin ilo kyllä silti!!! Tunnen suurta onnea ja kiitollisuutta katsellessani pojan touhua. Ihana mies!!! Ja tällä viikolla tulee meillekin 9 kuukautta täyteen... mihin tämä aika siis on mennyt?

Eevi ja Leevi

p.s.Me ollaankin torstaina menossa eka kertaa vauvaleffaan. Onko teistä kukaan käynyt vauvabiossa? Millaista on ollut?

Vierailija
6/18 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meillä se ei sitten tuo nukkuminen vain onnistu vieläkään, tää alkaa mennä jo ihan mahottomaksi!

Poitsu saattaa herättää yön aikana jopa 10 kertaa ja välillä ei edes nukahda vaikka yritän maidolla tainnuttaa ja tehdä kaikki mahdolliset temput... Pitää vissiin seuraavaksi huudattamista kokeilla. Mulla alkaa kroppa sanomaan sopimuksen irti, henkinen kantti kyllä kestäisi mutta tätä valvomista on nyt jatkunut melkein 5kk joten alkaa ruumis huutamaan jo UNTA!

Muuten menee ihan kivasti, oon vain katkera kaikille niille, jotka pystyvät nauttimaan lapsiensa kehittymisestä täysillä, itse oon niin väsynyt että se vaikuttaa kaikkeen tekemiseen... Siis en tarkoittanut tätä niin että muut suuttuvat mulle mutta tää on ihan vain toteamus...

Joona on oppinut juomaan nokkamukista ja tavallisesta lasista, jos minä avustan. Juttuja tulee lisääntyvällä tahdilla, ÄITTÄITTÄÄ ja ÄITiä hokee paljon :)

Olis kiva kuulla, miten muilla tuo nukkuminen toimii, tämän huonompi tilanne tuskin voi enää olla... Hampaita on 4 eikä millään meinaa tulla lisää vaikka tuntuu, että jäytää koko ajan ikeniään, muuten ei varmastikaan pitäisi mitään kipuja pojalla olla...

Talvisin terkuin Tiia ja Joona 050106

Vierailija
7/18 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä todella tyytyväinen tyttö päivisin ja todella levoton öisin. Viimeisten parin viikon ajan herännyt joka yö 5-10 kertaa. Yleensä kyllä rauhoittuu tutilla, mutta useimpina aamuöinä joudun nostamaan pois pinnasängystä ja ottamaan kainaloon nukkumaan ettei koko talo herää huutoon. Iltanukahtaminen oli vielä viime viikolla yhtä huutoa, sitten keksittiin rituaali joka toimii. Istun lattialla pinnasängyn vieressä ja luen romaania kunnes tyttö nukahtaa. Kirppu pyörii ja myllää sängyssään ja vähän väliä tarkistaa että olen paikalla, mutta se riittää että istun kosketusetäisyydellä hiljaa.

Eli yöt eivät tällä hetkellä suju, mutta päivät oikein hyvin. Yöhyörintä ei tyttöä tunnu rasittavan, herää pirteänä viimeistään klo 7:30 ja päivällä on aurinkoinen ja ihana. Päikkäreille nukahtaa vaunuihin ihan ok ja toisinaan nukkuu kahdet, toisinaan kolmet unet päivässä. Ensi viikko ollaan ulkomaanmatkalla, katsotaan miten sekaisin unirytmi sitten menee...

Kirppu ryömii kovaa vauhtia ja nousee kontilleen sekä konttaa takaperin. Yrittää kontiltaan istumaan ja melkein onnistuukin. Pystyyn ei vielä yritä nousta, mutta selvästi kaikki korkealla oleva kiinnostaa. Sanoja on muutamia ja tyttö höpöttelee hurjasti itsekseen. Viikon kohokohta on ollut kylpeminen yhdessä isompien sisarusten kanssa isossa ammeessa. Joku kyseli pottailusta; meillä potta on kyllä ostettuna mutta tällä hetkellä sitä lähinnä ihmetellään silloin tällöin, kyllä siinä istuskella ehtii sitten myöhemminkin.

Mulla loppui äitiysloma perjantaina, mutta jatkan kotiäitinä olemista hoitovapaalla ainakin ensi vuoden syksyyn asti. Töihin ei tosiaankaan ole kiire, jos vaan kassa kestää niin olen kotona pidempäänkin.

Mukavaa syksyistä viikkoa kaikille!

T: Kolmenäitee + Kirppu 010106

Vierailija
8/18 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ihana" kuulla että muillakin yöt hulabaloota..meillä yöt ollu aina ja koko ajan yhtä heräilyä,välillä tietysti parempia jaksoja ja välillä sit tosi huonoja, nyt taitaa olla MEGA huono jakso meneillään!!

Poika herää varmasti ainakin 10 kertaa, eikä rauhotu mihinkään muuhun kuin maitopulloon, eli maitoa kuluu hirveesti yöllä. Huudattaa en viitsi kun siskon täytyy saada nukkua kun menee kouluun aamusta..huutoa nimittäin kyllä riittää, on sen verran temperamenttinen kaveri.

Syynä huutoihin varmasti osaksi pahat allergiat. Varmaan myös nyt joku kehitysvaihe (taas) meneillään..7 hammasta on tullut, eli voihan tietysti tulla lisääkin ja sitä huutelee, ei auta, pakko jaksaa vaikka väsymys alkaa olla jo ihan käsittämätön, myös kateellisena mietin mitä kaikkea ihminen jaksaisi tehdä jos saisi nukkua yöt ;)

Poitsu seisoskelee jo hienosti ilman tukea, menee kyykkyyn ylös koko ajan, ei vaan uskalla ottaa askelia..

Tässäpä tällä kertaa, oli tosiaan mukava kuulla etten ole ainut joka kukkuu vauvan kanssa öisin..parempien yöunien toivossa :)

Mausi

Vierailija
9/18 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...poju syntyi 2.1. mutta laskettu aika oli joulukuun puolella, siksi ollaan hengattu joulukuisissa, vaikka poika tammivauva onkin.

Poika konttailee kovasti, ja yrittää nousta seisomaan. Polviseisontaan asti pääsee (ylettyy pudottamaan tavaroita yöpöydältä ja alimmalta hyllyltä), mutta siitä ylöspäin ei ole vielä kovin usein onnistunut nousemaan.

Hampaita on 6 kappaletta, ollut jo melkein 3 kk ajan. Mahtaako enempää tehdäkään, vai mikälie hampomislakko on nyt menossa?! :p

Imetys jatkuu edelleen, päivisin saa rintaa 2-3 krt ja öisinkin tissuttelee vielä sen pari kertaa. En ole pitänyt sitä ongelmana, koska ei itke öisin, ähisee vaan kun haluaa tissiä ja jatkaa kilttinä uniaan sitä saatuaan. Perhepedissä nukutaan pojan kanssa, isosisko 2v10kk nukkuu omassa huoneessaan.

Potalla ei olla vielä käytykään...en pidä sitä vielä tässä vaiheessa tarpeellisena. Saattaisihan poika sinne sattumalta pissat tai kakat tehdä, mutta lapsihan oppii vasta 1½v tienoilla hallitsemaan pissaamistaan ja kakkaamistaan. Isosisko on ollut täysin vaipaton 2v2kk iästä alkaen, eikä häntäkään istutettu potalla oikeastaan ollenkaan ennen sitä. Toki tyttö oli pottaa satunnaisesti kokeillut, mutta säännöllisesti alkoi istumaan siinä vasta kun jätettiin vaipat pois. Oppi kuivaksi päivässä, eikä ole vahinkoja sattunut. Pojan kohdalla aion tehdä samoin. Kaveri on istuttanut 3-vuotiasta lastaan potalla 6kk ikäisestä alkaen monta kertaa joka ikinen päivä, lapsi pissaa edelleen joka yö vaippaan, ja päivisin pissaa monta kertaa housuihinsa. Eli mun mielestä on turha nähdä vaivaa pottailun takia, ennen kun lapsi on oikeasti siihen valmis. Mutta tottakai pidän tärkeänä sitä, että lapselle tarjotaan mahdollisuus kokeilla pottaa, ettei sitten 3-vuotiaana pelkää pottaa hysteerisenä kun ei ole moista kapinetta aikaisemmin nähnytkään. Kunhan ei ihan oikeasti kuvittele, että jos aloittaa aikaisin, on lapsi yksivuotispäivänään vaipaton, kuten kaverini luuli....

Meillä aloitettiin tavallisen maidon käyttö noin viikko sitten; aamu- ja iltapuurot tehdään kevytmaitoon. Masuvaivoja ei ole tullut, muutamana päivänä pojun vatsa on ollut vähän kovalla, mutta niinhän se on aikaisemminkin ollut vaikka maitoa ei olla käytettykään. Korviketta meidän jäbä ei ole saanut oikeastaan koskaan. Velliä satunnaisesti. Raejuustoakin olen pariin otteeseen sekoittanut ruokaan, mutta jogurttia tai viiliä en ole vielä antanut. Voisin kyllä kokeilla lähipäivinä, sisko aikoinaan tykkäsi kovasti maustamattomasta viilistä.

Sanoja, sellaisia jotka oikeasti jotain tarkoittaakin, on yksi: äiti :) Kovasti poika juttelee omalla kielellään, öisinkin joskus puhuu nukkuessaan. Vauvauvau, tätätää, väyväy, ögöö!

Harrastetaan satunnaisesti perhekerhoissa käymistä, laatuaikaa vietämme pojan kanssa kahdestaan isosiskon ollessa päiväkodissa 3 päivänä viikossa. Poitsulle on haettu hoitopaikkaa maaliskuun alusta alkaen, päiväkotiin hänetkin aion laittaa. Silloin on kai pakko mennä töihin, vaikka mielelläni vielä kotona viihtyisikin. Mutta olen ollut kotona syyskuusta 2003 asti, eli työhön meno voi olla ihan kivaakin pitkän tauon jälkeen! Pari vuotta töissä, ja sitten vois tekaista vielä kolmannen tenavan.

Vierailija
10/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt taas monest kirjotella kuulumisia, mutta tuo ikiliikkuja vaatii aika paljo huomiota ja musta on tosi hankalaa kirjottaa yhdellä kädellä, lukeminen tietysti onnistuu, jos vaan herralle sopii istua hetken rauhassa äipän sylissä.

Neuvola (8kk) oli jo alkukuusta, mutta niinku sanoin, on jotenki kirjottaminen jäänyt..

Mitat silloin: paino 7735 g, pituus 69 senttiä ja hattu 43,5 cm. Kuulemma ihan hyvin kasvaa. Taitoja on tullut melkosesti: osaa kontata, nousta itse istumaan ilman tukee ja samoin nousee seisomaan, mutta onneks vielä tukee vasten. Ja ylettyy joka paikkaan! Kaukosäädintä ei niin kauas tada saadakkaan, etteikö tämä sälli sitä kohta imeskelis! Ja siis kaikki menee suuhun, mutta tuleepa imuroitua joka toinen päivä vähintään!

Kukat saa kyytiä ja samoin koiraa on mukava vähän karvoista harventaa. Onneksi koira ei tykkää kovin huonoo moisesta rapsuttelusta! Kova on myös " tanssimaan" , tykkää myös halia ja pussailla.

Ihanaa, kun on niin ilonen lapsi, tuntuu että se nauraa kikattelee koko ajan, toki joskus kuuluu myös kitinää, niin kuin nyt, kun alkaa ruoka-aika lähestyä...Syö toisinaan hyvin, joskus huonommin, maidoksi tuttelia ruuan kera lasista ja päikkärille mennessä tissiä.Iltasin iskä antaa pullosta tuttelia, jos sattuu kelpaamaan, vois olla toki viisainta, jos ei koko pulloo enää tällä ikää niin hirveesti tyrkyttäis. Öisin heeba herää muutaman kerran syömään ja otan ekan syötön jälkeen viereen nukkumaan, se on niin kätevää, kun voi itte jatkaa uniaan;)

Mutta nyt ruokaa pöytään!

Iloista syksyn jatkoa kaikille!

Hemppa ja Lenni (060206 )

Vierailija
11/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään 9kk neuvola ja uudet mitat olivat 9450 gr ja 72 cm ja päänympärys 45 cm. Poitsu kasvaa ihan keskikäyrällä, vain pituuskasvu notkahtikin nyt -1 käyrälle, kun lähti kunnolla liikkumaan. Meillä kanssa mennään nyt koko ajan ja joka paikkaan. Kissa, kissan ruokakupit , kissan hiekkalaatikko ja kaikki johdot & piuhat ovat todella kiinnostavia. Omat lelut eivät oikein jaksa kiinnostaa niin kuin ennen. Mutta jos saa kännykän, kaukosäätimen tai äidin meikkipussin tutkittavakseen, niin ne ovat jo paljon kiinnostavampia.

Äitiä huutelee kovasti ja onkin kovin paljon äidin perään nyt. Tulee joka paikkaan mukaan (vessaankin). Piti lopettaa äiti-lapsijoogakin ainakin toistaiseksi, kun en saanut siellä enää mitään tehdyksi, kun poitsu tahtoo olla siellä vain mun sylissä.

Sitä muuttoa uuteen kotiin aletaan kohta valmistella, onneksi on koko marraskuu aikaa muuttoon, koska tavaraa riittää. Uudelle asuinalueelle ollaan jonossa tammikuussa alkavaan muskariin, toivottavasti saatais se paikka sinne.

Meillä kanssa yöt (varsinkin alkuilta 20-23 ja aamuyö 04-06) aika risaista menoa. Tissiä saa antaa lähes joka kerta, kun ähinä ja itku alkaa. Ennen sentään välillä riitti selän silittely. Jostain luin, että yöt olisivat levottovampia silloin kun opitaan paljon uusia taitoja. Kyllä sitä joskus kaipaa, että sais nukkua vaikka 6h putkeen, mutta toisaalta ajattelen että aika aikaa kutakin. Kyllä se meilläkin varmaan helpottaa sitten kun imetys lopetetaan. Ainakin toivon niin. Edelleen meillä vauva nukahtaa iltaisin tissille, joten se vähän pelottaa, että miten opitaan uusi nukahtamistapa sitten, kun imetys loppuu. Kyllä mä nyt soitan hiljasella myös unimusiikia aina välillä ihan siksi, että olisi tissin lisäksi joku muukin asia mihin nukkumaan meno assosioituisi.

Mä olen edelleen maidottomalla ruokavaliolla (tosin fuskaan joskus sen verran, että syön pullaa kahvin kanssa) pojan maitoallergiaepäilyn takia. Marraskuussa saan alkaa varovasti taas koittamaan maitotuotteita ja sitten joulukuussa meil on uudet prick-testit (ja mahdollisesti maitoaltistustesti) . Itse olen kyllä sitä mieltä, että meidän pojalla on vain atooppinen iho. Mutta saas nähdä sitten.

Mukavaa syysviikon jatkoa muille tammiksille!!!

Vierailija
12/18 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla tapahtunutta:

Tänään otin viimeisen e-pillerin:) Nyt aletaan siis virallisesti yrittämään tekemään pikkuveljeä tai -siskoa!

Toinen ilon aihe on, että poju otti eilen ensi askeleensa tukea vasten:) Taaperokärryn kanssa mentiin jo monta metriä yhteen putkeen!

Ja ne kurjat uutiset: Korvatulehdus... Toisaalta hyvä, että löytyi syy katkonaisille yöunille ja lämpöilylle, mutta eipä tuo kiva tauti ole. Jospa lääke pian tehoaa!

Ja viikon kurjin tapahtuma: Meidän piti tällä viikolla lopettaa rakas perheenjäsenemme... Suru ja ikävä on valtava. Uskon, että te, jotka olette joutuneet samaan tilanteeseen joskus, eli lopettamaan rakkaan lemmikkinne, niin ymmärrätte tuskan... Täytyy vain ajatella, että nyt se on paikassa, jonne kivut ja sairaudet ei yltä, ja siellä se saa rouskutella loputtomiin luita ja maistella makkaranpaloja...Kuinka voikaan sattua niin paljon...

Vierailija
13/18 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea muiden kuulumisia, joten kirjoitetaanpa välillä omiakin! Merkkailin juuri tunne neuvolakorttiin, että poika kävelee tukea vasten ja havahduin miten paljon kehitystä on tapahtunut muutaman viime viikon aikana. Lokakuun alussa poika oppi nousemaan istumaan ja heti seuraavana päivänä oppi nousemaan seisomaan sohvaa vasten. Nyt on jo ihan konkari tuossa seisomisessa tukea vasten ja on jo jonkin aikaa myös kävellyt tukea vasten eli ravaa pitkin sohvan tai olkkarin pöydän reunaa pitkin! Pysyy siinä kyllä jo kohtuullisen hyvin, mutta välillä aina kupsahtaa lattialle ja sitten alkaa mahdoton parku, varsinkin jos pään alle ei osu matto, vaan kova parketti. =(

Meillä ei yöt ole mitenkään mahdottomia, mutta oli ne jo parempia tässä aiemmin. Eli poika herää öisin pari kolme kertaa. Joskus saatan saada taputeltua takaisin unten maille, mutta yleensä se ei onnistu, joten tissille sitten. Eli yöllä syö tissiä yleensä kaksi kertaa ja päivällä sitten nelisen kertaa (aina nukkumaan mennessä).

Päikkärit on meillä ruvenneet vähän vaihtelemaan, mietin että ollaankohan sitä pikku hiljaa siirtymässä kolmista unista kaksiin. Nyt alkoi jo olla kivan tuttu rytmi, mutta eihän se ikuisesti kestä! Ja tuntuu, että jos jostain syystä nukkuu liian pitkät yöunet (eli menee liian aikaisin nukkumaan), niin ei saa nukutuksi kunnon päikkäreitä ollenkaan ja sitten on kuitenkin ihan väsynyt. Ne kenellä nukutaan kahdet päikkärit, niin monenko aikaan ne on?

Hampaita pojalla on kuusi, neljä alhaalla, kaksi ylhäällä. Vähän väliä niitä sieltä on pukannut, nyt tosin ei näytä olevan yhtään tuloillaan.

Meilläkin on oikein hyväntuulinen kaveri, paitsi väsyneenä känkkäränkkäilijä. Mutta niin kai ne kaikki! Ja kovasti on äidin perään, mutta ihmekös tuo, kun paljon aikaa vietetään kahdestaan. Eilen vein ekaa kertaa pojan " vieraalle" hoitoon, sellaiseen lapsiparkkiin neljäksi tunniksi, kun oli menoa. Poika jäi sitten hyvillä mielin, mutta äitiä kyllä itketti kovasti... =) Hyvin oli muuten mennyt, mutta kun menin hakemaan, niin siellä se parkui naama punaisena... oli juuri herännyt päiväunilta ja oli tietysti paniikissa, kun ei ollutkaan yhtään tuttua naamaa lähettyvillä. Voi toista! Onneksi ei tarvitse vielä viedä poikaa hoitoon, tuntuu jotenkin että ei raaskisi millään. Mutta varmastihan se menisi ihan hyvin, jos täytyisi niin tehdä. Mullakin loppui äityisloma maanantaina ja nyt sitten ollaan hoitovapaalla. Itselläni ei ole sikäli kiirettä töihin, kun ei ole työpaikkaa minne palata, vaan olen vielä opiskelija (gradua tässä yritän väsätä).

Pottailusta joku kirjoitteli... mekin ostettiin potta ja on siinä muutaman kerran istuskeltu, mutta eipä sinne ole mitään sattunut tulemaan. Mutta kuten joku kirjoittelikin, niin ei sillä taida vielä olla kiirettä!

Tästä taisi tulla jo aika pitkä romaani, joten lopettelen ja lähden kohti petiä! Kivaa viikonloppua kaikille! =)

Ansu79 ja poika 9kk

Vierailija
14/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika nukkuu hoidossa ekat päikkärit (n. klo 12-14) ja sitten iltapäivällä klo 17 aikaan toiset. Joskus nuo aikaisemmat päikkärit alkaa jo 10 aikaan, jos ollaan kotona.

Vierailija
15/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan 2 päikkärit. päivä rytmi on noin seuraavanlainen:

Herätään klo 7-8

Ekat päikkärit alk. 9-10 --> nukutaan 1,5h

tokat päikkärit alk. 14-15 --> nukutaan 1.5h

Yöunille n. klo 20-21

Mahara ja neiti (11.1.06)

Vierailija
16/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alettu nousta seisomaan tukea vasten ja opittu sanomaan " lamppu!. Äiti ja puu on jo aikaisempia sanoja. Yöt oli nuhan takia hirveitä viime viikon alussa, herätys n. tunnin välein, nyt alkaa onneksi helpottaa. hampaita on kolme alhaalla ja just yksi pilkottaa ylhäällä.

Tissiä syödään edelleen, aamulla, päivällä ehkä kerran tai pari ja illalla. Yöllä joskus tiheästikin ja joskus vaan kerran.

Itellä alkoi ekat menkat viime viikolla, oli muuten aivan järkyttävän runsaat...

Väsyttää, yöllä ei saa nukkua ja päivällä yritän tehdä töitä koneella tytön nukkuessa tai leikkiessä leikkikehässä tietokoneen vieressä...

Mutta ihanaa tää vauva-aika on silti ja neiti on mitä hyväntuulisin ja söpöin...

Rosa ja tyttö kans 110106 ja isosisko koululainen

Vierailija
17/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuuttani kyselen, että monelta ja missä teidän neiti näki päivänvalon? Meillä oli suunniteltu sektio, ja neiti syntyi sit aamusta klo 8.36. Ja paikka PKKS.

Mahara

Vierailija
18/18 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti syntyi aamulla 6.44 Lohjan sairaalassa. Ykkösluokan tyttö, kun syntymäpäivässä pelkkiä ykkösiä... :)