Vastikkeet nousee ja sen mukana vuokratkin
Isännöintiliitosta arvioidaan, että vastikkeet nousevat tuntuvasti suomalaisissa taloyhtiöissä.
Todennäköisesti tämän vuoden osalta hoitovastikkeiden nousu on keskimäärin noin 510 prosentin luokkaa. Voi olla, ettei yhtiökokouksessa hoitovastikkeita välttämättä ole nostettu, mutta tänä vuonna nähdään hyvin todennäköisesti enemmän sitä, että loppuvuonna taloyhtiöt joutuvat perimään ylimääräisiä vastikkeita, jos taloyhtiön puskurit ja kassa eivät ole olleet riittäviä kustannusnousuun, Isännöintiliiton vaikuttamis- ja tutkimusjohtaja Tuomas Viljamaa kertoo Talouselämälle.
Kommentit (8)
Palkansaajat maksaa taas kaiken itse kun sohvalla makaajat saavat lisää rahaa ovista ja ikkunoista. Älkää jumalauta vaan enää äänestäkä vasemmistoa tai vihreitä seuraavissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Palkansaajat maksaa taas kaiken itse kun sohvalla makaajat saavat lisää rahaa ovista ja ikkunoista. Älkää jumalauta vaan enää äänestäkä vasemmistoa tai vihreitä seuraavissa vaaleissa.
Suomen budjetti menee melkein kokonaan eläkeläisiin. Työttömistä 90 000 on aktivointi toimissa eli työkokeilussa ja palkkatukitöissä.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää kokoomusta, joka myy pohjavedet Nestlelle. :)
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, joista 5 miljardia rahastosta, 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista ja 3 miljardia verorahoista.
Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja osa työttömistä tekee sillä töitä.
2400 bruttopalkasta eläkemaksu on 180 euroa, josta 2,7 euroa menee omaan eläkkeeseen ja loput nyt eläkkeellä kotona oleville.
Ensi talvena irtisanotaan kaupan alalta ja palvelualalta porukkaa, kun ihmiset vähentävät kulutusta ja rahat menevät vastikkeeseen, vuokraan ja sähköön.
Asuntovelkaisia menee paljon ulosottoon.
En nyt ihan usko, että tuosta vain viisinkertaistuisi