Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin tulokymmenykseen kuulut?

Vierailija
03.08.2022 |

Tässä näkyy suomaisten nettotulot kymmenyksettäin v. 2021:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vertaa-tasta-kuinka-hyvatuloinen-ol…

Kiinnostaa!

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudenteen, nettotulot reilu 28000 vuodessa ja brutto siellä 40000 paikkeilla.

Vierailija
42/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin tulokymmenys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutapa on päätön, kotitalouksien tulot on jaettu kahdelle. Eli yhden 100000 eur tienaavan ja yhden 20 000 tienaavan sijaan onkin kaksi 60 000 tienaavaa. Eihän toi siis täsmää?

Vierailija
44/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin tulokymmenes. Tällä hetkellä tulot 0€/ kk.

Vierailija
45/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat nettotulot reilut 50te ja vaimolla 40te, joten ollaan kai ylimmässä desiilissä. Menee ihan kivasti, mutta jos suurituloisten elämä on sellaista kuin meillä, niin ei kannata liikaa kadehtia.

Vierailija
46/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettona noin 55000 €. Eikä tässä kyllä tunne itseään yhtään suurituloiseksi.

Vierailija
47/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko elämäni kuulunut tuohon alimpaan lokeroon. En ole varmaan myöskään tienannut elämäni aikana yhteensä tuota ylimmän lokeron vuositulojen määrää.

m40

Vierailija
48/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alimpaan. Olen sairaseläkkeellä. Käteen jää ehkä 10.000 koko vuodessa.

Vierailija
49/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylin mullakin. Kahden teinin yh, ja kun teineihin saisi upotettua vaikka kaikki rahansa niin ei tunnu kovin erikoisilta tuloilta. Toki jos mulla olisi saman verran tienaava kumppani rinnalla, tilanne olisi aivan toinen.

Vierailija
50/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huono taulukko.

Eihän siellä ole suurempia tuloluokkia lainkaan pilkottu! Kaikki ovat sitä yhtä suurta suurimman tuloluokan massaan.

Vierailija
51/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen heittämällä 9-sektoriin.

Vierailija
52/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin kymmenys. :(

Vierailija
53/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, linkki ei rokkaa, mutta otaksuisin perheemme olevan ylimmässä, kun koko talouden netto on n. 140 t€.

Vierailija
54/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. ja mies ylimpään (netto n 52000e)

Jos noi olisi brutto olisin 6. Paska verotus tk eläkeläksellä

Vierailija
55/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, neljänteen tulokymmenykseen kuulun vaikka olen työtön opiskelija (ansiosidonnaisella). Mies kuuluu suurimpaan tulokymmenykseen. Ei tästä nyt kuitenkaan niin kauan aikaa ole kun tein hesarissa vastaavasta aiheesta testin ja oltiin molemmat pienituloisimpia nuoria vanhempia. Toki jos varallisuusluokkia verrattaisiin niin oltaisiin vielä melkein pohjalla, mutta suunta on ylöspäin. :)

Vierailija
56/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskutapa on päätön, kotitalouksien tulot on jaettu kahdelle. Eli yhden 100000 eur tienaavan ja yhden 20 000 tienaavan sijaan onkin kaksi 60 000 tienaavaa. Eihän toi siis täsmää?

Hahaha, joo, viranomaiset ei vieläkään ymmärrä, ettei suomalainen mies elätä perhettään. Yleensähän moinen tuloero on vain niin päin, että nainen on pienituloinen. Mies ei kestäisi sellaista naisen taloudellista ylivoimaa.

Suomessa tosiaan on kahden elintason perheitä. Toisella on varaa kalliisiin harrastuksiin ja toisella ei. Jossain Saksassa olisi ennenkuulumatonta sellainen. Siellä on itsestäänselvää, että rahat on yhteisiä ja henkilön ns. käyttövarat voi todellakin jakaa molempien tulot yhteen /2. Siellä on toki myös perheverotus.

Vierailija
57/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpaan, mikä kertoo miten surkean matalat suomalaisten nettotulot ovat.

Tämä maa on verotettu pohjamutiin.

Vierailija
58/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimpaan, mikä kertoo miten surkean matalat suomalaisten nettotulot ovat.

Tämä maa on verotettu pohjamutiin.

Mä siis todella ihmettelen, että miten suurin osa pystyy elämään täällä. Olen aina pitänyt itseäni aika tarkkana rahankäyttäjänä (no nyt valehtelen vähän, mut olin oikeasti silloin kun tienasin vähemmän, esim. opiskelijanakin pystyin jonkun kympin aina säästämään. Nykyään toki hövelemmin kulutan.)

Mulla on sikäli vääristynyt kuva, kun yh:na tarjoan lapsille kuitenkin ns. ylemmän keskiluokan elintason.

Toisilla on kuitenkin kaksi ihmistä tienaamassa. Mun elintaso n. 100keur tuloilla on siis korkean veroprosentin vuoksi heikompi kuin kahdella 50keur tienaavalla yhteensä. Puhumattakaan jaksamisesta, kun yksin pyöritän lapsiarjen ja teen toki vaativan työni. Noh, hyvä draivi tällä hetkellä.

Vierailija
59/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omat työt vähän määräaikaisia, mutta heikoimman mukaan pienin (tai 2. pienin). Heh heh. No oma valinta kun kulttuurialalle lähdin, mutta olen aina ollut valmis uhraamaan isompia tuloja oman hyvinvinnoin takia. 

Vierailija
60/84 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksänteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi