Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osa-aikatyö ja aktiivimalli

Joku
03.08.2022 |

Hei. Tietäisikö joku, onko edelleen haettava näitä 0-4 työpaikkaa kuussa, vaikka tulisi valituksi osa-aikaiseen työhön? Onko yleensäkään järkevää ottaa tuollaista työpaikkaa vastaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni osa-aikatyön pitää olla säännöllistä, joka viikko tunteja, jotta saa helpotuksia työnhakuun. Silloin tarvitsee hakea vain yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
2/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni osa-aikatyön pitää olla säännöllistä, joka viikko tunteja, jotta saa helpotuksia työnhakuun. Silloin tarvitsee hakea vain yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa.

Entäs jos se on osa-aikainen esim 20h/viikko, mutta määräaikainen? Määräaikaista ei voi lopettaa ennen määräajan loppumista. Mitenhän tuo sitten menee? Voihan niitä paikkoja hakea vaan kun ei voi määräaikaisesta lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suunnitelma mennyt vanhaksi heinäkuussa js kukaan ei ole ollut yhteydessä työkkäristä minuun. Vanhassa suunnitelmassa ei ollut tuota uutta aktiivimsllia vielä. Mutta pitääkö se minun soitella työkkäriin vai miten se menee? Sieltä on kyllä aina aiemmin soitettu

Vierailija
4/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakituinen osari, ja minun velvoite on pyytää omalta työnantajalta lisätöitä kerran/3kk. Minulla tosin on terveysrajoitekin, joten ehkä pääsen muita helpommalla. Töitäkin kyllä on ihan viitenä päivänä viikossa joten sekin vaikuttanee. Mietin itsekin tuota että kelpaako osa-aikatyöt kohta kellekään jos työnhakupakko vaan jatkuu sellaisessa työskennellessä, outo logiikka kun luulisi että parempi olla edes sellaisessa työssä kun on kokonaankin työttömiä.

Vierailija
5/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos se on osa-aikainen esim 20h/viikko, mutta määräaikainen? Määräaikaista ei voi lopettaa ennen määräajan loppumista. Mitenhän tuo sitten menee? Voihan niitä paikkoja hakea vaan kun ei voi määräaikaisesta lähteä.

Siis kaikista työsuhteistahan saa lähteä toiseen työhön, vaikuttaa vain siihen loppupalkkaan tms. Sitäköhän TE sitten ajanee takaa, että kokopäiväiseen on saatava kaikki osarit vaihtamaan, vaikka tosiasiassa pahaltahan sellainen työpaikkasurffailu lopulta kaikkien silmissä näyttää.

Vierailija
6/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vakituinen osari, ja minun velvoite on pyytää omalta työnantajalta lisätöitä kerran/3kk. Minulla tosin on terveysrajoitekin, joten ehkä pääsen muita helpommalla. Töitäkin kyllä on ihan viitenä päivänä viikossa joten sekin vaikuttanee. Mietin itsekin tuota että kelpaako osa-aikatyöt kohta kellekään jos työnhakupakko vaan jatkuu sellaisessa työskennellessä, outo logiikka kun luulisi että parempi olla edes sellaisessa työssä kun on kokonaankin työttömiä.

Tätä minä juuri mietin, että TE-toimiston asiakkuus jatkuu ja sieltä patistetaan edelleen etsimään uutta, kokoaikaista työtä? Eli teen vaan hallaa itselleni, jos hakeudun tuollaiseen työhön?

Vierailija
7/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä juuri mietin, että TE-toimiston asiakkuus jatkuu ja sieltä patistetaan edelleen etsimään uutta, kokoaikaista työtä? Eli teen vaan hallaa itselleni, jos hakeudun tuollaiseen työhön?

Siltä tämä minunkin mielestä vaikuttaa. Itsellekin jo toinen puhelin kuulustelu sovittuna vähän ajan sisään, kyllä alkaa ihmetyttää moinen kyttääminen näin vakkari osarina tosiaan, ja ihan asiallisilla tunneillakin teen töitä. Ennen uudistusta tsekkasivat tilannekatsauksen ehkä kerran vuodessa.