Naapuri maalasi aidan
Nyt kesällä ja kerroin sille silloin että se vihertyy ja homehtuu jos ei laita homeenesto ainetta. No nyt se aita on vihreentynyt eli jotain vihreetä home kasvustoa siinä jo on valkoisessa aidassa. Minun oma aita on vieläkin puhtaan valkoinen jonka maalasin 6 vuotta sitten. Minä ruiskutin homeen esto ainetta runsaasti, sitten pohja maali ja lopuksi pinta maali. Maalaus pitää tehdä kunnolla niin se ei homehdu.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Homeenestoaine laitettiin meillä ainakin maalin sekaan. Olet varmaan hieman sekaisin.
Oma vikanne. Se laitetaan suoraan puun pinnalle. Niin opetettiin maalauskurssilla eikä yksikään seinä tai aita ole homehtunut 20 vuoden aikana mitä olen maalannut. Maalasin 9 mökkiä leirintäalueella 10 vuotta sitten. Homeenesto aine ruiskutettiin suoraan mökin seinälle. Mökit on vieläkin tosi hyvässä kunnossa.
Minä olen tavannut ostaa maalit joissa homeenestoaine on valmiiina. Yksinkertaisempi näin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tavannut ostaa maalit joissa homeenestoaine on valmiiina. Yksinkertaisempi näin.
Ja minä tein itse lyijyä maalin joukkoon.
Homeenestoaine laitettiin meillä ainakin maalin sekaan. Olet varmaan hieman sekaisin.