Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa: uuden työpaikan sisäilmassa on jotain pahasti pielessä...

Vierailija
03.08.2022 |

Oon ihan paskana, sanoin vakituisen virkani keväällä irti (ei ollut mahdollista ottaa virkavapaata uuden työn koeajan vertaa). Edellisessä paikassa oli isoja haasteita, joita ei pystytty resurssipulan takia kunnolla ratkomaan. Olin iloinen kun sain uuden vakituisen viran. Aloitin maanantaina ja nyt kahden päivän jälkeen silmät ovat vetistäneet, ihottuma iskenyt ja poskionteloissa painetta ja nivelet särkevät. Olen siis aiemmin altistunut pahasti huonolle sisäilmalle ja nämä ovat tuttuja oireita, jos joudun olemaan sisäilmaltaan huonossa rakennuksessa. Olen onnistunut nyt olemaan yli kymmenen vuotta työpaikoissa, joissa hyvä sisäilma. Edelleen reagoin nopeasti, jos joissain on ollut ongelmia, mutta nämä ovat olleet sellaisia paikkoja, joissa ei vietetä kuin lyhyempiä hetkiä.

Mitä ihmettä teen? Työtä ei voi tehdä etänä. Tuntuu tosi hankalalta mennä sanomaan tässä vaiheessa uudelle esimiehelle asiasta. Työhaastattelu oli etänä, joten en päässyt "haistelemaan" silloin paikan päälle, enkä myöskään löytänyt tietoja rakennuksen huonosta kunnosta etukäteen.

Irtisanoudunko vai mitä ihmettä teen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt hyvä ihminen puhumaan esimiehellesi.

Vierailija
2/6 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle asap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että rakennuksen tutkimus ja remontin tulossa kestäisi kauan, vaikka sanoo siitä, jos pomo ottaa asian tosissaan. Ehdit irtisanoutumaan sillä välillä moneen kertaan.

Vierailija
4/6 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene testauttamaan immunoglobuliinit työterveyteen, jos koholla ilmoitus esimiehelle homealtistuksesta ja sitten irtisanoutumaan ellet halua olla koko ajan kipeä töissä.

Vierailija
5/6 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ehkä jäisi tuohon paikkaan, jos ei olisi ihan pakko. Oman terveyden menettäminen on sen verran kova hinta työpaikasta, että ei ole mielestäni sen arvoista. Olen myös ollut työpaikassa, jossa sain oireita ja takiani aloitettiin massiiviset tutkimukset ja korjaukset. Siksi aikaa piti järjestää toinen työtila (olen opettaja) ja kesken lukuvuoden se oli tosi rankkaa ja väistötila oli koulun kellarissa, mikä ei myöskään ollut ideaali tila monesta syystä. Jos en olisi ollut uusi työpaikassa ja raskaana, olisin jättänyt sen ongelmien ilmennyttyä, mutta taloudellinen menetys olisi ollut niin suuri, että sinnittelin (päivääkään en ollut sairaslomalla), mutta en vanhempainvapaan jälkeen kyllä palannut tuonne.

Vierailija
6/6 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene testauttamaan immunoglobuliinit työterveyteen, jos koholla ilmoitus esimiehelle homealtistuksesta ja sitten irtisanoutumaan ellet halua olla koko ajan kipeä töissä.

Eiei, ei näin. Labroista ei voi osoittaa työpaikan sisäilmaongelmia! Rakennus täytyy tutkia, jos useampi työpaikalla oireilee. Yksilöstä et homesairautta voi tieteellisesti pätevällä ja varmalla tavalla osoittaa mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi