Posti ja väärin kirjoitettu osoite
Millä todennäköisyydellä saan postin perille, jos osoitteeksi on kirjoitettu Kehätie A 1 2, vaikka oikea osoite on Kehätie 1 A 2? Samalla tiellä löytyy omakotitalo osoitteella Kehätie 12.
Tiedän, ette ole ennustajia. Mutta onko kenelläkään kokemusta vastaavasta mokasta että kerrostalon rapun kirjain tullut vahingossa kadun- ja asunnonnumeron eteen?
Kommentit (11)
Jos vaikkapa kirje ei löydä perille, niin posti palauttaa sen lähettäjälle.
Siksi kirjeissä pitäis aina olla lähettäjän nimi, kuten paketeissakin.
Postilla on varmasti omat menettely tapansa, juuri tuohon mitä ap kysyy.
Sivullisen tuota on vaikea tietää, että.
Minä lähetin kerran ulkomaille kirjeen ja siinä oli pikku moka osoitteessa.
Kirje palautettiin minulle.
Sinänsä hienoa toimintaa, sillä kirje oli menossa aikaan, vielä lähes kehitysmaa tasolla olevaan köyhään maahan.
Oli kyllä leima, että kirje oli tuossa maassa käynyt, mutta ei löytänyt osoitetta, kun osoite oli väärin kirjoitettu.
Niin, jotta kyllä se posti tekee parhaansa joka maassa.
Jos siinä on nimi ja edes kadunnimi oikein niin kyllä sen pitäis perille löytää. En tiedä sitten kuinka paljon postin systeemit muuttuneet. Ja riippuuko työntekijästäkin.
Vuosia sitten olin lajittelussa niin silloin oli listat asukkaista ja niihin vertaamalla pystyi yllättävän hyvin selvittämään tarkan osoitteen. Joskus oli niin sekavia osoitteita tai nimi ei mätsännyt niin sitten meni selvitykseen.
Mutta en tiedä tosiaan miten nykyään toimii.
Minä olen saanut kirjeen niin että puuttui koko katuosoite, oli vain nimi, postinumero ja kaupunki.
Onhan siinä pieni riski, että päätyy tuonne Kehätie 12:een, mutta jos ovat postissa tarkkana, niin kyllä löytää tuolla perille.
Kyllä tulee jos nimes on oikein. 📨
Jaa. Minulle ei tullut, koska osoitteessa oli A 33, kun olisi pitänyt olla A 34. Nimi oikein, osoite muuten oikein tuota viimeistä numeroa lukuunottamatta, eli viereisestä ovesta oli kysymys. Palautui lähettäjälle. Tämä on varsin tuore tapaus, eli mielestäni eivät edes yritä, vaan toimivat täysin mekaanisesti, kuin robotit.
Mulle tuli posti perille vaikka oli sekä väärä sukunimi että katuosoite. Oikein oli siis vain paikkakunta ja etunimi. Mutta tuskin toimii kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli posti perille vaikka oli sekä väärä sukunimi että katuosoite. Oikein oli siis vain paikkakunta ja etunimi. Mutta tuskin toimii kaupungissa.
Oliko väärä sukunimi itselläsi aiemmin käytössä ollut nimi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko väärä sukunimi itselläsi aiemmin käytössä ollut nimi?
Oli, mutta se oli käytössä vuosia aiemmin ennen kuin muutin tuolle paikkakunnalle.
Joo ja siis aloituksen osoitteet oli keksittyjä esimerkkejä.
Ap