Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko usein ahdistunut ja mistä syistä? Miten käsittelet sitä?

Vierailija
02.08.2022 |

Minä olen aika usein. Raskasta elää sillä tavalla. Ahdistavia asioita ovat ajoittainen yksinäisyys, se, että ei ole sukua lähellä ja perheenjäsenetkin huitelevat omilla teillään, enkä tiedä jaksanko enää työssäni. Myös maailman tilanne, luontokato ja ilmastonmuutos ahdistavat.

Yritän hoitaa ahdistustani terapiassa, liikkumalla, puhumalla ja elämällä ekologisesti. Silti on välillä ihan hirmuisen, kestämättömän vaikeaa ja elämänhalu on ollut usein hukassa.

Entä sinä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin vaikka kaikki on hyvin. Olen huomannut että raskas liikunta päivittäin tai useasti viikossa oikeasti auttaa.

Vierailija
2/4 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu Dr Joe Dispenzan kirjoihin. Se autto minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein, mutta yritän käsitellä sitä mindfullness- ja ajatusmalli- yms. Tekniikoin, liikunnalla ja muilla "terveellisillä" keinoilla. Päihteitä en käytä, edes tupakkaa tai alkoholia. Joskus harvoin, jos on erityisen paha olo, vedän raakakaakaota nenään. Ei tee hyvää nenän limakalvoille ja ei varmaan kauhean suositeltavaa, mutta ainakin vähemmän haitallista kuin vaikkapa se alkoholi, näin koen.

Kiitos edellinen kommentoija vinkistä (nuo Joe Dispenzan kirjat). Pitääpä tutustua!

Vierailija
4/4 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ja on. Syyt omassa historiassa ja vähän huomaamatta nousseet ahdistavaksi esteeksi, vaikka pitkään kuvittelin niiden käsittelyn olevan niistä irtipääsyä (mikä sekin pitää paikkansa toki, mutta jossain suhteessa näiden pitää olla). Jo toistuva ajatusmekanismin huomaaminen helpotti, mutta isoin onnistuminen ahdistuksen käsittelyssä tuli, kun sattumalta tutustuin erääseen vähän mindfullness-tyyppiseen tekniikkaan. Perusidea on, että tapahtuneita asioita ei voi poistaa eikä niiden käsittelyä pidä unohtaa, mutta minulla on valta päättää, koska sitä teen ja koska en. Käytännössä niin, että kun huomaan ahdistuvani, käännän tietoisesti ajatukseni menneestä (tai menneisyydestä seurausta olevista asioista) tähän hetkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän