hampaanpoiston jälkeen terävä siru tullut ikeneen
mulla poistettiin kesäkuussa poskihammas, pilkottiin ja porattiin ja otettiin osissa pois. parani tosi hitaasti, kaksi viikkoa piti useasti päivässä syödä särkylääkkeitä, sen jälkeen oon pärjännyt ilman. kuoppa on osin mennyt kiinni, osin tuntuu ettei ihan vieläkään vaikka kohta kaksi kuukautta on mennyt. nyt huomasin että siihen osaan kuoppaa mikä ei oo vielä ihan parantunut on ilmaantunut kieleen terävä joku riekale. luulin eka että jotain kovaa ruokaa jäänyt, mutta ei se taida olla. voiko se olla palanen hampaasta tai joku muu pieni luunsiru. voiko se tulla itsekseen pois? pitääkö mennä hammaslääkäriin poistattaan? en millään haluaisi enää uudestaan avata ientä kun se on ollut muutenkin yksi tuskien taival.
Kommentit (14)
Aattelit että joku av:lla on parempi vastaamaan tähän kuin hammaslääkäri? Emme voi tietää, mene hammaslääkääriin.
Voi tulla itsestään tai alkaa mätimään varsinkin jos ei ole ainoa.
Pikkunen hampaanpala se vaan, mullaki oli , elimistö puskee ne pois hiljalleen.
Hampaanpala noussut esiin. Nyppää pois ja jos et saa itse mene hammaslääkäriin. Yleensä kyllä lähtevät ihan helposti irti. Ei se missään juuren kanssa kiinni ole.
mistä tiedät ettei aaveellä käy ketään hammashoitajaa tai hammaslääkäriä?
Viisaudenhampaan kanssa kävi Nour
Kävin päivystyksessä ja vetivät pois
Minulla poistettiin poskihammas ja monta kertaa tuli hampaanpaloja ikenen läpi. Kävin kahdesti hammaslääkärillä poiston jälkeen ja hän kaiveli kuopasta murusia pois. Sitten sanoi, että enää ei kaivella kun tulee leukakuu vastaan. Kyllä se parani sitten ajallaan ihan hyvin, mutta kyllä niitä murusia voi tulla sieltä.
Voihan ne ottaa siitä röntgenin niin ei välttämättä tarvitse avata sitä kuoppaa.
Se voi olla myös leukaluuta, jota ei kannata ainakaan törkkiä millään. Mulla oli poskihampaan poiston jälkeen pitkän aikaa myös sellainen terävä roso siinä kuopassa ja soitin hammaslääkärille. Hän sanoi, että ei pidä kaivella sitä, se on leukaluuta ja ien paranee aikanaan ja se luu jää ikenen alle. Niin kävi.
Mutta sinuna soittaisin sille lääkärille ja kysyisin siitä.
Mulla puski vielä vuoden jälkeen poistosta viimeisen sirun. Semmonen 2-3mm pitkä terävä palanen.
Mulla nousi ikenen läpi viisaudenhampaan poiston jälkeen pari pientä kappaletta. Nyppäsin ne itse pois kun olivat sen verran ulkona, että sain ne suosiolla otettua.
Parempi kuitenkin käydä näyttämässä, muuten se tulee vaivamaan.