Miksi koirat vihaavat minua?
Minua ihmetyttää joidenkin koirien käytös minua kohtaan. Usein kun olen kävelemässä kadulla vaikka töihin, olen omissa ajatuksissani niin kuulen yllättäen kovaäänistä koiran haukkumista ja murinaa. Sitten näen jossain lähettyvillä koiran omistajansa kanssa, koira haukkuu ja murisee todella kovaa, yrittää kiskoa itseään irti remmistä tai omistajan otteesta ja yrittää selvästi hyökätä kimppuuni selvästi sillä aikomuksella, että se haluaa purra ja muutenkin satuttaa minua. Tätä tapahtuu todella monien koirien kohdalla, niin tuttujen kuin tuntemattomien, melkein kaikki koirat käyttäytyvät minua kohtaan vihamielisesti vaikka ne omistajien ja usein muidenkin ihmisten mukaan ovat todella kilttejä. Omistajatkin ovat todella hämmentyneitä koiriensa käytöksestä eli ilmeisesti he puhuvat totta. En todellakaan tee mitään pahaa koirille tai muillekaan eläimille, mutta nyt olen alkanut pelkäämään niitä. Ilmeisesti monet täällä alueella asuvat koiran omistajat ulkoiluttavat koiriaan reittejä, joita minä en yleensä kulje tai aikoina, jolloin en yleensä ole liikkeellä, koska nykyään näen todella harvoin koiria ja koiraperheissä, jossa käyn kylässä joudutaan paria tapausta lukuun ottamatta sulkemaan koirat minun kyläilyjeni ajaksi esim. omistajien makuuhuoneeseen, että ne eivät pääse minun kimppuuni. Mikä minussa oikein aiheuttaa koirissa sellaisen vihan? Kun kuljen ajatuksiini vaipuneena kadulla niin on vaikea kuvitella, että minä käyttäytyisin ainakaan mitenkään vihamielisesti tai uhkaavasti koirien mielestä. Minulla tosin on masennus ja siihen lääkitys, joten voiko se liittyä tähän, koirat vaistoavat, että minulla ei ole henkisesti kaikki kunnossa ja vaikutan siksi uhkaavalta? Toisaalta kukaan muu tuntemani mielenterveysongelmista kärsivä ihminen ei ole huomannut koirien vihaavan heitä.
Kommentit (45)
Mun koira innostuu ja tekee noin. Ei ole agressiota.
En sano muiden koirien puolesta,mutta omani murisee ja haukahtelee kun se haluaa mennä jonkun luo. Se on vähän pöhkä muutenkin.
Koirien hajuaisti on ihmeellinen. Kun mulle puhkesi muutama vuosi sitten kilpirauhasen vajaatoiminta ja aloitin lääkityksen, jotkut koirat murisi mulle jonkin aikaa. En tiedä oliko todellista linkkiä, mutta uskon näin
Ei niiden aivoituksista tiedä. Syövät kakkaa ja sitten jo päättävät räyhätä näkemälleen liikkuvalle kohteelle. Koiranomistajille on yleinen peliliike kiekua koiralleen ihmettevällä äänellä että Musti mites nyt noin, niin kuin räksytys ja hihnassa vetäminen olisi uusikin asia vaikka oikeasti viikon 20. kerta. Ei vikaa sussa.
Minun koira on jo huononäköinen ja reagoi esim. vedettäviin matkalaukkuihin, ehkä isoihin kantamuksiinkin. Pimeässä myös epäilyttäviin hahmoihin, kunnes toteaa ne vaarattomiksi.
Mun mies on valitellut, että koirat rähisee hänelle. Hän ei mielestään pelkää koiria, mutta ei varmaan osaa suhtautua vieraisiin koiriin ihan luontevastikaan. Itse huomaan, että jos koira haukkuu kovasti minut nähdessään, saatan jutella koiralle että "Älähän viitsi mulle räyhätä, mehän ollaan nähty ennenkin" tjsp.
Mun mies ei varmaankaan sano mitään, tai vaikuttaa pelästyneeltä tai ärtyneeltä. Iso koko ja iso toppatakki vaikuttanee nekin. Kyllä mullekin siis koirat haukkuu, mutta en koe sitä niin, että mussa olisi joku vika, vaan että kyseistä koiraa ei ole opetettu olemaan haukkumatta vastaantulijoille. Asutaan taajamassa, joten koiranulkoiluttajia täällä kyllä riittää, eli tilaisuuksia harjoitella on paljon.
Musta taas kaikki koirat tykkää, en tiedä miksi. Itsellä ei ole koskaan ollut koiria, enkä hanki, mutta isän koiria olen ulkoiluttanut usein.
Koira kokee sinut epäilyttäväksi koiran maailmasta käsin. Koira ei ajattele ja toimi kuin ihminen. Tutustu koiran käyttäytymiseen, niin saatat löytää vastauksen ongelmaasi.
Mustat vaatteet myös ovat vaikuttaa.
Musta on ilmeisesti eläimistä uhkaava väri.
Vierailija kirjoitti:
Mustat vaatteet myös ovat vaikuttaa.
Musta on ilmeisesti eläimistä uhkaava väri.
*voivat vaikuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vaistoavat pahan ihmisen
Höpö höpö. Pelottavaa jos joku oikeasti uskoo näin.
Vierailija kirjoitti:
Olet tofulta löyhkäävä niljake.
Miten joku keksii näin sairaan viestin? En ole maistanut tofua, en tiedä haiseeko joltain. Tuskinpa ap:kaan syönyt mitään selittävää.
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Voisiko hengellisesti selittyä? Raamatun mukaan koirat kuuluu epäpyhiin eläimiin.
Kyllä varmaankin hengellistä maailmaa koskevilta osin selittyy juuri noin.
Koira mainitaan Raamatussa aina erittäin negatiivisissa aiheyhteyksissä: Izebelin (Jitzebel tai ties mikä translitterointimuoto?) ruumiin syöjinä; luopiouden symbolina (Kuin koira joka palaa oksennukselleen, on tyhmä joka toistaa tyhmyyksiään); ja koira on aina kaiken saastaisen ja demonisen vertauskuva.
Ei tässä oikein mihinkään muuhun tulokseen voi tulla, kuin että Ap on "hyvä" ihminen: ehkä hänellä on mahdollisuus tulla tulevaisuudessa uskoon, eli hän on ns. "hyvää maaperää" (Jeesuksen ja uskoontulon kannalta), ja sielunvihollinen ei pidä siitä ja siksi osoittaa Ap:lle vihaansa uskollisen riivatun elukkansa - koiran - kautta; aivan samalla tavalla kuin riivaajat rääkyivät ja räkivät itselleen Jeesuksellekin.
Koirat ovat sen toiseksi korkeimman valtiaan aikaansaannosta (hänen langettamiaan jostain alunperin hyvästä Jumalan luomasta olennosta) ja helvettiin kaikki koirat kuuluvatkin.
Sebedeuksen Poika
Lähes jokainen koira vihaa/pelkää ystävääni. Hänellä on Tourette, joka oireilee yllättävinä kehon nykäyksinä ja odottamattomina vartalonliikkeinä. Olen huomannut, että koirat ovat sopuisia ystävääni kohtaan, kunnes se ensimmäinen yllättävä nykäys tulee. Sen jälkeen koirat murisevat ja kehonkieli on uhkaava. Eivätkä ne nykäykset ole suuria, en usko että koirat pelkäävät että ystäväni lyö/potkaisee heitä.
Liikutko sinä AP levottomasti?
Koirat haukkuivat minulle aina silloin, kun tapasin pukeutua boheemityylisesti. Liehuvat hameet esimerkiksi meinasivat saada koirat aivan pois sijoiltaan. Farkuissa koirat pitävät minusta, heh.
Vierailija kirjoitti:
Musta taas kaikki koirat tykkää, en tiedä miksi. Itsellä ei ole koskaan ollut koiria, enkä hanki, mutta isän koiria olen ulkoiluttanut usein.
En tiedä mistä vanha sanonta kumpuaa "kyllä koira koiran tuntee" mutta itse saan koirilta nykyään meidän puitossa pelkkää hyvää palautetta. Koin muka olevani kissaihminen, koska välitin ja rakastin sitä meidän karvappalloa niin nin paljon! Ehkä ne koirat huomaavat kaipuuni katseestani?!
Voimakas hajuvesi voi joskus saada koiran murisemaan