Turku, Naantali, Raisio
Mitkä ovat parhaimmat asuinalueet lapsiperheille ja miksi? Entä huonoimmat alueet?
Kommentit (96)
Naantali on vähän pussin pohja. Ruuhka-aikana Naantaliin johtavilla teillä ajetaan jonossa. Kunnalliset palvelut siellä toimii hyvin. Jos ei tarvi ajaa päivittäin Naantalin ulkopuolelle töihin, niin Naantali hyvä vaihtoehto.
Raisiossa hyviä alueita Kuloinen, Ihala, Kaanaa, Lausmäki hyviä alueita.
Turussa keskustan ulkopuolella Vasaramäki, Uittamo, Raunistula, Kastu, Takakirves, Länsikeskuksen alue hyviä. On toki muitakin.
Raisiossa välittäisin Petäsmäki, Tikanmaa, Vaisaari, Kerttula, Varppeen seutu. Turussa taas Perno, Pansio, Lauste, Härkämäki, Runosmäki, Hirvensalo.
Karvetti on Naantalissa ainoa alue, jossa on enemmälti vuokrataloja.
Jos teillä on lapsia, en muuttaisi Kaarinaan. Päiväkodit täynnä, koulut samoin, keskustan iso peruskoulunopettaja jo 7v parakeissa eikä uuden rakentamista ole edes aloitettu, neuvolassa ei pystytä tekemään kaikkien lasten tarkastuksia enää ja ainakin viime viikolla luki terveyskeskuksen sivulla, että on niin ruuhkaa, ettei saa ottaa yhteyttä kuin kiireellisissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Naantalissa Karvetti ehdottomasti.
Raisiossa Hakinmäki tai Vaisaari
Turussa Varissuo, Lauste, Halinen tai Runosmäki ovat parhaita lapsiperhealueita.
Eks Varissuo ole levotonta seutua?
Turussa vain likainen oja jossa lilluu kaljalauttoja.
Turussa Hirvensaloa monet suosii, itse pidän sitä sieluttomana. Keskusta (esim. Martti, Kakola, yliopistoalue), Nummi, Kupittaa, Raunistula, Pohjola, Vätti, Vasaramäki... nuo nyt ainakin ok alueita.
Jättäkää Raisio ainakin suosiolla pois vaihtoehdoista. On todella ankea kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisena vastaan Naantalin, mikäli Kaarinaa ei ole vaihtoehdoissa. Turvallisempi ja rauhallisempi paikka lapsiperheille ihan jo tietysti sen puolesta, että on paljon Turkua pienempi paikka. Todella viihtyisä ja kodikas, lapsille löytyy puistoja ja lyhyt matka vaikka Muumimaailmaan lasten kanssa. Ihan keskustasta ei kannata ottaa turhan kallista vuokra-asuntoa. Kelpo asuntoja löytää hieman kauempaa ja silti on helpot kulkureitit kaikkialle.
Raisio sitten? Siellä olen myös jonkin verran liikkunut, mutta en ole kyllä ikinä vielä siellä asunut. Raisiossa asuneilta tutuilta olen kuullut aika paljon negatiivista niin itse en ehkä niiden juttujen perusteella sinne muuttaisi.
Lyhyt matka Muumimaailmaan. No, ei siellä muumimaailmassakaan joka päivä jaksa käydä. Talvella Naantali on hiljainen kuin huopatossutehdas. Vuokra-asunnoista Naantalin suhteen en tiedä. Mutta Naantaliin on sijoitettu niihin vuokra-asuntoihin samaa kansanosaa kuin Raisiossa on jokaisella vuokra-asuntoja käsittävällä alueella. Siis narkkareita ja muita päihdeongelmaisia. En suosittele.
Turusta kannattaa ennemmin etsiä. Vaikkei Turkukaan mikään metropoli ole, on se kuitenkin suurempi kuin nuo kaksi muuta kaupunkia.
Raisioon ei missään nimessä, jos ei itse meinaa taloa itselleen rakentaa. Vuokra-asunnoissa hirveitä mt-tapauksia. Kapponkatu, Hakinmäki, Petäsmäki, niihin ei ainakaan. Turussa Runosmäki ja sen vieressä oleva mikäs se olikaan nimeltä se hieman pohjoisempana oleva alue.... Ei missään nimessä.
Länsikeskuksessa on nyt uusia taloja, jospa sieltä löytyis teille hieno kämppä.
Tosin, sä minneen ole muuttamassa, kukaan ei kysele missään somepalstalla että minnes kannattais muuttaa. Ihmiset ottavat asunnon sieltä mistä saavat... varsinkin vuokralle tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää Raisio ainakin suosiolla pois vaihtoehdoista. On todella ankea kaupunki.
Joo, ja jos lapset ovat kouluikäisiä jo, niin hyvin helposti saavat todella ikäviä vaikutteita luokillaan. Raisiossa on nyt ollut epidemiankaltaisena ongelmana häiriköivä nuorisoporukka. Ja keskusta... No, siellä kun menet ostarille, niin kesät talvet saat kulkiessas seurata puljunpään pahemman sortin porukan toilailuja. Siinä mennään ihan kuin katselmuksessa ja juopot kattelee kävelyteitten varsilla...
Mitään käytöstapoja näillä ei ole. Ei niin mitään!
Ja vältä tosiaankin Hakinmäki, Tikanmaa, Petäsmäki! Eikä se keskusta-aluekaan mikään onnela ole.
Raisio on slummi!
Ja nyt kun Raisio myy maitaan omakotitalotonteiksi, niin voi olla että palveluistakin on pulaa. Lapsiperheiden tarvitsemista. Kun ei se palvelutarjonta taida ihan samaan tahtiin kehittyä kuin tarve kasvaa.
Naantalissa Luonnonmaa on kasvava asuinalue ja lapsiperheiden suosiossa. Enkä nyt tarkoita messualuetta. Palvelut toimii ihan hyvin mm. terveyskeskus, kirjasto, kaupat. Olen kulkenut täältä 20 vuoden ajan arkisin töihin noin klo 8-16, enkä muista kauheasti joutuneeni ruuhkiin. Taimo on myös lapsiperheiden suosiossa. Samoin myös mm. Immainen, Suovuori.
Christiiina kirjoitti:
Naantali on viehättävä kesäkaupunki. Kyllä minä mieluumin asuisin Naantalissa kuin vaikka jossain Turun Varissuon lähiössä.
Ja heti alkoi sama lässytys jostain Varissuosta. Jokaisessa kaupungissa on omat huonot alueensa, on Hervannat ja Jakomäet. Turku on upea merenrantakaupunki, ja täällä on hienoja asuinalueita. Jopa Varissuolla on asuttavia rivareita, omassa rauhassaan.
Ja ei tässä edes kysytty kivaa kesäkaupunkia, vaan halutaan asua talvellakin. Naantali on pieni ja siellä rannassa on vain ravintoloita ja kahviloita. Tylsä paikka vakituiseen asumiseen.
Meillä Turussa on jokiranta ja merenrannat. Kivoja lähiöitä lapsiperheille. Puutaloasumista upeassa Portsassa. On valinnanvaraa.
Itse suosin suurimpia kaupunkeja, joten vastaan Turku.
Sinänsä Raisio on hyvin lähellä Turkua ja aika pieni. Eli Miksei sekin. Naantali on aika kaukana. (Mutta kyllä senkin matkan ajaa. Siinä välissä oliI vielä Maskukin.)
Sukulaiseni osti juuri kakkosasunnon Naantalista. Mökki heillä on sitten erikseen muualla ja matkustelevat paljon ulkomailla. Tuo on kakkosasunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisena vastaan Naantalin, mikäli Kaarinaa ei ole vaihtoehdoissa. Turvallisempi ja rauhallisempi paikka lapsiperheille ihan jo tietysti sen puolesta, että on paljon Turkua pienempi paikka. Todella viihtyisä ja kodikas, lapsille löytyy puistoja ja lyhyt matka vaikka Muumimaailmaan lasten kanssa. Ihan keskustasta ei kannata ottaa turhan kallista vuokra-asuntoa. Kelpo asuntoja löytää hieman kauempaa ja silti on helpot kulkureitit kaikkialle.
Raisio sitten? Siellä olen myös jonkin verran liikkunut, mutta en ole kyllä ikinä vielä siellä asunut. Raisiossa asuneilta tutuilta olen kuullut aika paljon negatiivista niin itse en ehkä niiden juttujen perusteella sinne muuttaisi.
Lyhyt matka Muumimaailmaan. No, ei siellä muumimaailmassakaan joka päivä jaksa käydä. Talvella Naantali on hiljainen kuin huopatossutehdas. Vuokra-asunnoista Naantalin suhteen en tiedä. Mutta Naantaliin on sijoitettu niihin vuokra-asuntoihin samaa kansanosaa kuin Raisiossa on jokaisella vuokra-asuntoja käsittävällä alueella. Siis narkkareita ja muita päihdeongelmaisia. En suosittele.
Turusta kannattaa ennemmin etsiä. Vaikkei Turkukaan mikään metropoli ole, on se kuitenkin suurempi kuin nuo kaksi muuta kaupunkia.
Raisioon ei missään nimessä, jos ei itse meinaa taloa itselleen rakentaa. Vuokra-asunnoissa hirveitä mt-tapauksia. Kapponkatu, Hakinmäki, Petäsmäki, niihin ei ainakaan. Turussa Runosmäki ja sen vieressä oleva mikäs se olikaan nimeltä se hieman pohjoisempana oleva alue.... Ei missään nimessä.
Länsikeskuksessa on nyt uusia taloja, jospa sieltä löytyis teille hieno kämppä.
Tosin, sä minneen ole muuttamassa, kukaan ei kysele missään somepalstalla että minnes kannattais muuttaa. Ihmiset ottavat asunnon sieltä mistä saavat... varsinkin vuokralle tulevat.
Minusta Kailon saari, missä Muumimaailma sijaitsee on kiva ulkoilukohde. Siellä saa siis liikkua vapaasta silloin, kun Muumimaailma on kiinni. Ollaan käyty siellä mm. uimassa ja grillaamassa. Täällä on muutenkin kivat puistot lapsille. Ihmiset toki arvostaa eri asioita, mutta itse viihdyn parhaiten ns. pikkukaupungeissa. Naantali on muuten viihtyisä, mutta täälläkin on alueita, joita kannattaa välttää mm. kuuluisat käärmetalot. Raisiossa en niin välitä, mutta Turussa on paljon kivoja asuinpaikkoja. Itse tykkään mm. Uittamon seudusta, Kupittaa tietyin osin, Hirvensalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko duunareita vai keskiluokkaa?
Miten se vaikuttaa siihen päätökseen, että missä haluaa asua noissa vaihtoehdoissa?
Kyseessä oli lapsiperhe ja mietin lasten sopeutumista. Minäkin haluaisin mieluiten asua Naantalissa, mutta duunariperheellä voisi tulla sopeutumisvaikeuksia.
Jestas. Muuta johonkin missä on oikeasti yhteiskuntaluokkia. Ei tänne väkisin tarvi tuoda niitä.
Yhteiskuntaluokat ovat luonnollinen ilmiö. Myös se on luonnollista, että halutaan asua samanlaisten seurassa. Tämän vuoksi Naantali on Naantali ja Raisio on Raisio.
Kuvitteletko että missään yhden kunnan sisällä on vain yhdenlaisia alueita? Naantalissa on rauhattomia nistitaloja siinä kuin Raisiossa rauhallisia ok-taloalueita.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Naantali on viehättävä kesäkaupunki. Kyllä minä mieluumin asuisin Naantalissa kuin vaikka jossain Turun Varissuon lähiössä.
Ja heti alkoi sama lässytys jostain Varissuosta. Jokaisessa kaupungissa on omat huonot alueensa, on Hervannat ja Jakomäet. Turku on upea merenrantakaupunki, ja täällä on hienoja asuinalueita. Jopa Varissuolla on asuttavia rivareita, omassa rauhassaan.
Ja ei tässä edes kysytty kivaa kesäkaupunkia, vaan halutaan asua talvellakin. Naantali on pieni ja siellä rannassa on vain ravintoloita ja kahviloita. Tylsä paikka vakituiseen asumiseen.
Meillä Turussa on jokiranta ja merenrannat. Kivoja lähiöitä lapsiperheille. Puutaloasumista upeassa Portsassa. On valinnanvaraa.
Turussa vaan sekä omistus- että vuokrakämpät alkavat olemaan sietämättömän kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko duunareita vai keskiluokkaa?
Miten se vaikuttaa siihen päätökseen, että missä haluaa asua noissa vaihtoehdoissa?
Kyseessä oli lapsiperhe ja mietin lasten sopeutumista. Minäkin haluaisin mieluiten asua Naantalissa, mutta duunariperheellä voisi tulla sopeutumisvaikeuksia.
Meinaat, että Naantalissa ei ole duunareita? 😂
Ja raharikkaat kattelee nenänvartta pitkin?
Jos kysyjän ei tarvitse etsiä kaikista edullisimpia vokra-asuntoja, niin riski joutua huonoon asuinympäristöön pienenee. Korkeampi vuokra, uudempi ja paremmin varusteltu asunto - sitä todennäköisempää että lähistön asukkaat käytöskykyistä porukkaa.
Onnea etsintään.
Naantalin Karvetista en tiedä, mutta nuo loput on ainakin maahanmuuttajavoittoisia alueita.