Kirsikka ja kookos
Suomalaiset karttava näitä makuja esim jugurteissa. Hassua, molemmat ovat mun lempimakuja. Vähän vain tarjolla.
Kommentit (39)
Lihaa ja perunaa, sanoi eräs Pate.
Joo kyllä sinä Ap olet nyt KOSMOPOLIITTI kun kirsikkajogurtista pidät.
Kirsikka ja kookos on tai oli mun makuja ennen esansseja ja kasvijalostusta. Vihaan kasvijalostusta joka vie maut!!!!!!!!
Minunkin suosikkeja. Kookosta käytämme jatkuvasti ruoanlaitossa ja leivonnassa.
Sama, rakastan erityisesti kirsikkaa kaikissa muodoissaan. Harmi, että täällä sitä on vähän tarjolla.
Sama, pidän molemmista. Onneksi Lidlistä saa kirsikkajugurttia.
Tein jonkun aikaa sitten aloituksen, jossa kaipailin kirsikan ja kookoksen lisäksi mm. aprikoosia. Pari päivää sitten luin artikkelin, jossa kerrottiin näiden olevan suomalaisten inhokkimakuja. En ymmärrä miten joku jaksaa syödä banaani- ja mansikkajogurttia vuodesta toiseen..
Oikein säikähdin, kun kuulin uutisen kirsikasta ja kookoksesta, jos tuotteet katoavat kaupoista. Nuo ovat mielimakujani. Torilta ostan ison pussin kirsikoita, jotka pakastan talven varalle.
Vierailija kirjoitti:
Tein jonkun aikaa sitten aloituksen, jossa kaipailin kirsikan ja kookoksen lisäksi mm. aprikoosia. Pari päivää sitten luin artikkelin, jossa kerrottiin näiden olevan suomalaisten inhokkimakuja. En ymmärrä miten joku jaksaa syödä banaani- ja mansikkajogurttia vuodesta toiseen..
Minä luin saman jutun ja olen täysin samaa mieltä kanssasi! Ihania makuja, joita kaipaisi lisää valikoimiin.
Kirsikkasiideri on ihan parasta. Joskus löytää sitä Kiss merkkistä. Lidlistä sai joskus hyvää kirsikkasidukkaa.
Kirsikkamehua kun saisi jostain, vitsit se on niin hyvää 😋
Siinä artikkelissa kerrottiin suomalaisten karttavan myös ainakin ananasta ja aprikoosia. Ihmetyttää kyllä kun joku vuosi sitten Valio kyseli kaikkien aikojen parasta jogurttimakua ja kirsikka ja ananas olivat selvät suosikit. Valio teki sitten niitä nostalgiamuistoja kausimakuina jonkin aikaa, mutta ei taida enää olla edes kausimakuina, parhaat jogurtit ehdottomasti jos vaan olisi tarjolla.
Kookos on hyvää ja syön muutenkin erilaisissa muodoissa. Kookos on hyvä myös saippuassa. Kirsikka on myös hyvää. Aprikoosi ja ananas myös persikka on hyvää ja niitä onkin monissa tuotteissa. Yksi kookostuote olikin lopetettu ja niin jotain muitakin hedelmätuotteita. Joitakin on vähän tai sitten ei ollenkaan jossain tuotteissa. Nektariini, guava tai ananaskirsikka hedelmiä jossain tuotteissa. Lohikäärmehedelmää vain yhdessä tuotteessa.
Kookos on ihanaa, pidän tuoksusta ja mausta. Kirsikka on marjana ihan ok.
Rakastan molempia makuja.Meillä kirsikkapuita ja aikoinaan oli kirsikka-suklaatuutti,Joka oli lempparini.
Rakastan myös kookosta leivonnaisissa ja ruoassa.
Bounty on mun lempipatukka,mutta harvoin näkyy kaupoissa:(
Pirkka kirsikkahilloa, kreikkalaista jogurttia ja kookoshippuja pinnalle paksu kerros :)
Mun puolesta saa lopettaa ne kaikki äklömakeat mausteut jogurtit, mutta hillovalikoimaan kaipaan laatua... oikeaa marjaa/hedelmää ja murto-osa sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä sinä Ap olet nyt KOSMOPOLIITTI kun kirsikkajogurtista pidät.
Taas eräs VIISAS ! Lopeta.
Höh, miksi? Rakastan kirsikkaa ja kookosta, yhdessä ovat niiiiiiiiin herkullisia 😋
Kirsikka hyvä. Mutta keinoaromeja voi olla erilaisia, ne tökkivät joillekin. Keksissä kookos aiheutti imelyyttä liian sokerin kanssa ja oli liian isoina muruina, voi jäädä suuhun seikkailemaan kuiva kookos.