Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yli 45v vielä löytää ystäväpiirin?

Vierailija
02.08.2022 |

Tuntuu, että omat kaverit on lähinnä alkaneet odottaa eläkepäiviä

Haluaisin löytää 3-5 ihmisen ystäväporukan, jonka kanssa järjestää lautapeli-iltoja. Elvyttää vanhan roolipeliharrastuksen. Ehkä lähteä vaikka larppaamaan.

Joiden kanssa mennä metsään, grillaamaan makkaraa nuotiolla. Lähteä museoon tai teatteriin. Joka ei jämähtäisi kuuntelemaan vaikka tiettyä musiikkia vaan ennakkoluulottomasti lähtisi erilaisiin konsertteihin.

Omaa porukkaa, jonka kanssa tehdä esim road trip. Tai käydä etsimässä geokätköjä.

Ja ne keillä lapsia, voisi hyvin ottaa vaikka lapsetkin mukaan.

Nyt en näe, että nykyisten ystävien kanssa tähän olisi enää mitään mahdollisuuksia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun harrastuksen kautta hyvinkin, mutta yleisellä tasolla epäilen olevan hankalaa. Työpaikalta samanhenkisiä ihmisiä?

Vierailija
2/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi edes tavata mitenkään tiheästi. Kerran, pari kuukaudessa riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun harrastuksen kautta hyvinkin, mutta yleisellä tasolla epäilen olevan hankalaa. Työpaikalta samanhenkisiä ihmisiä?

En ole harrastuksissa oikein onnistunut tutustumaan kehenkään. Työpaikalla ei ole samanhenkisiä.

Vierailija
4/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi löytää. Kaikki lautapelaajat tosin eivät halua geokätköillä tai mennä metsään jos on hyttysiä.

Vierailija
5/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo voi löytää. Kaikki lautapelaajat tosin eivät halua geokätköillä tai mennä metsään jos on hyttysiä.

ja kaikki metsässä viihtyvät geokätköilijät ei halua pelata lautapelejä

Vierailija
6/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mun ongelma on se, että mä haluan tehdä liian monenlaisia asioita. 😅

Vierailija
7/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluaisi tässä iässä enää larpata. Enkä kehtaisi, vaikka lapsena sitä harrastinkin.

Vierailija
8/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä haluaisi tässä iässä enää larpata. Enkä kehtaisi, vaikka lapsena sitä harrastinkin.

No minäpä kehtaan.

Vierailija
9/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa se voi olla. Monesta meistä on tullut iän myötä sellaisia ettei kaipaa enää mitään tuollaista, tykkää olla vain puolison kanssa tai itsekseen vapaa-ajallaan.

Vierailija
10/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksen kautta voi löytää. Kannattaa valita sellainen harrastus, johon täytyy käyttää paljon aikaa ja joka vaatii tietyn porukan säännöllisiä yhteistreenejä, mutta myöskin epävirallisia tapaamisia pienemmillä kokoonpanoilla.

Vierailija
11/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kavereita, joiden kanssa voi larpata, kannattaa varmaan hankkiutua suosiolla johonkin larppausporukkaan. Olettaisin, että netistä löytää tällaisia. 

Voi olla aika pitkä tie ensin hommata 5 uutta kaveria ja sitten lyödä kaikille kumiset örkkimaskit käteen =).

Vierailija
12/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mun ongelma on se, että mä haluan tehdä liian monenlaisia asioita. 😅

Mäkin haluaisin! Tai no, en ehkä larpata, mutta nuo muut kuulostaisi hauskalta. Ongelma vaan on siinä että kaikki muut saman ikäiset elää lapsiperhearkea eikä ikinä ehdi mihinkään, tai jos kerrankin ehtivät niin halutaan vaan istua jossain kahvilassa. 

Vierailija
13/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaveripiirejä niin vain löydetä. Ne pitää luoda itselleen.

Vierailija
14/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin ystävän jonka kanssa voi urheilla, mutta kaikki ovat syöneet itsensä lihaviksi. Itse jaksan vielä juosta, uida ja käydä salilla.

Vierailija
15/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua mitään ystäväpiiriä, riittää pari hyvää ystävää jotka tunnen jo vuosien takaa joiden kanssa joskus näen muuten puhutaan puhelimessa ja viestitellään. En tosiaankaan ole samalla aaltopituudella näiden sosiaaliperhosten kanssa ja keski-ikäisten teinien kanssa, ja mun "ongelma" on se että pidän 97% ihmisistä todella typerinä tai juntteina, massa jolla ei ole aivoja.

Vierailija
16/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä kehtaan.

Ei muakaan enää kiinnosta mikään larppaaminen :D ei riitä enää jaksaminen leikkimiseen. Mutta tietty voisin metsään lähteä makkaraa paistamaan. En kyllä jaksa enää geokätköilläkään. Sun täytyy etsiä itsellesi erilaisia kavereita, joiden kanssa erikseen teet juttuja. Yksi makkaranpaisota varten, toinen larppaamiseen ja kolmas johonkin muuhun.

Vierailija
17/17 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiällä on vaikea löytää ihmistä, jota kiinnostaisi samat asiat kuin itseäkin kiinnostaa. Ja vielä sellaista, jolla olisi myös mahdollisuus tehdä niitä asioita (aika, raha, liikkumismahdollisuudet paikasta toiseen jne). Jos haluaa löytää useamman tällaisen "harvinaisuuden", se on vielä vaikeampaa. Ja entistä vaikeampaa olisi yrittää sovittaa yhdessä tekeminen siten, että se sopii kaikkien aikatauluihin. Suosittelen samaa kuin kirjoittaja nro 16.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä