Vein kahvia, juustoa tuliaisiksi
Vein pojan perheelle käydessäni mustaleima- juustoa, olisivatkin tahtoneet salaneuvosta, paketin juhlamokkaa, eivät juo tommosta moskaa, juovat erikoisliikkeestä ostettuja. Mansikoille ( 1 l ) miniä allerginen, mustikoita ( 2 l) eivät syö, lapset sentään ilahtuivat pikakaakaopusseista ja pakastimeen laitettavista mehujäätetroista. Miniä kyllä nyrpisti nenää, ne on liian prosessoituja.
Kai se raha on ainoa.
Kommentit (41)
Jos vastaanotto on tuollainen, niin jättäisin vierailut tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla viet rahaa kirjekuoressa tuliaisena.Saavat itse ostaa mistä tykkäävät tai maksaa jonkun laskun sillä!
Ehkä miniälle voisi viedä paketillisen p*skaa?
Mansikat ja Mustaleima emmental on mun herkkua.
Et kysynyt, mitä haluavat? Törkeää vallankäyttöä.
Miksi ap tunget väkisin pilkkua paikkaan, johon kuuluu sekä sopii "ja"? Vie mitä pyydetään tai jätä viemättä.
Ihan hyvät tuliaiset minusta. Ihme kitinää kun ei kelpaa ja huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät miniän olevan allerginen mansikoille niin miksi viet väkisin koko perheelle tuliaisiksi?
Entä oma poika ja lapset? Eivätkö he saa nauttia mansikoista?
Huoh, olisivat iloisia että saivat tuliaisia. Ei ne voi aina olla sellaisia, mitä perhe itse suosii. Salaneuvos on omasta mielestäni hyvä juusto :P
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvät tuliaiset minusta. Ihme kitinää kun ei kelpaa ja huonoa käytöstä.
Olen samaa mieltä. Hirveän huonoa käytöstä. Olisin ollut iloinen jos olisin saanut nuo tuliaiset.
Uskomatonta on se, että suurin osa vastaajista luulee ongelman olevan niissä juustoissa ja kahveissa.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta on se, että suurin osa vastaajista luulee ongelman olevan niissä juustoissa ja kahveissa.
Miniä vaihtoon.
No miniäähän sinä haluat joukolla alentaa ja parjata ylentääksesi itsesi ja virheettömän tossukkapoikasesi?
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa nuoret mitkä kahvimerkit on sopivia tuoda tuliaisiksi?
Kyse ei tuossa ollut kahvista eikä juustosta, eikä niiden merkistä.
Miten vaikea tätä on tajuta?
Meidän perheessä kukaan ei juo kahvia. Silti vanhemmat aina, harvoin käydessään tuovat kahvia. Taka-ajatuksena varmaan on, että itse saavat juodakseen. En pistä pahakseni. Olen tämän tavan oppinut ja tiedän, ettei minun tarvitse itse ostaa kahvia vieraiden varalle. Vieraat ovat aina juoneet sitä mitä tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa nuoret mitkä kahvimerkit on sopivia tuoda tuliaisiksi?
Kyse ei tuossa ollut kahvista eikä juustosta, eikä niiden merkistä.
Miten vaikea tätä on tajuta?
Tarkoituksesi on sanoa, ettei pidä viedä mitään tuliaisia?
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla viet rahaa kirjekuoressa tuliaisena.Saavat itse ostaa mistä tykkäävät tai maksaa jonkun laskun sillä!
Ensi kerralla en veisi yhtään mitään, tiedä jos menisin edes. Ääliöitä jotka valittavat herkullisista tuliaisista. Niille mitään rahakirjekuorta kannata antaa, valittavat sitten, että oli liian vähän rahaa. Hyi miten häpeämättömiä jotkut ihmiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät miniän olevan allerginen mansikoille niin miksi viet väkisin koko perheelle tuliaisiksi?
Juurikin tämä! Itse olen hyvinkin selvillä toisten mieltymyksistä/rajoituksista ja vien tuliaiset sen mukaan. Ei kyllä päde toisinpäin, sillä anopilta saadaan aina pääsiäisenä Kinder-munia, vaikka tietää hyvin että olemme laktoosittomia. En tiedä, miksi välttämättä haluaa sekoittaa poikansa mahan? Mies nimittäin syö ne kyllä "kun ne kerran on saatu". Jouluksi myös marmeladeja, vaikka olen kyllä sanonut etten pidä niistä. Mies syö sitten.
No joo, ikävä tilanne mutta jatkossa vie vain jotain kivaa pientä lapsille tai sitten jotain pientä hyvää yhteiseen kahvipöytään tms. En itsekään tykkää ottaa vastaan tuotteita, joita en tarvitse. Toki otan ne silti aina vastaan hymy huulilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö etukäteen, että haluavat salaneuvosta eikä emmentalia?
Oletko tosissasi? Tämäkö on tässä olennaista?
Eikä suinkaan sen saajan asenne?
On. Jos tietää että toiset syövät salaneuvosta, mutta joku tuo emmentalia ku tykkää itse siitä enemmän, niin on sillä juustolahjan antajalla vähän nihkeä asenne.
Tässä tapauksessa ap:lla ei tietoa ollut.
Miniällä tässä kyllä vähän nihkeä asenne, kyllä.
Mä en olisi tykännyt niistä mehujäistä, kun yritän pitää lapset vähissä sokereissa. Juustosta ja mansikoista olisin ollut hyvin iloinen. Kunhan on siis kunnollista juustoa, ei mitään 5% polaria tai kasvisrasvapuristetta. Salaneuvos ja emmental olisi kelvanneet molemmat :)
No onko tuo nyt sitten hyvää kahvia. Tilaan Lehmukselta kahvipavut. Markettikuraa nuo kahvit on.