Vein kahvia, juustoa tuliaisiksi
Vein pojan perheelle käydessäni mustaleima- juustoa, olisivatkin tahtoneet salaneuvosta, paketin juhlamokkaa, eivät juo tommosta moskaa, juovat erikoisliikkeestä ostettuja. Mansikoille ( 1 l ) miniä allerginen, mustikoita ( 2 l) eivät syö, lapset sentään ilahtuivat pikakaakaopusseista ja pakastimeen laitettavista mehujäätetroista. Miniä kyllä nyrpisti nenää, ne on liian prosessoituja.
Kai se raha on ainoa.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa nuoret mitkä kahvimerkit on sopivia tuoda tuliaisiksi?
Tummapaahtoiset, marketistakin saa hyviä kuten Arvid Nordqvist, Zoega ja Pelican. Kohtuuhintaisia ja hyvälaatuisia. Kitkerät Juhlamokat ja Kulta Katriinat kannattaa unohtaa.
Miksi tahallaan ostit sellaista mistä eivät pidä? Aivan, jotta saisit morkata miniääsi. Poikasihan on niin täydellinen, eikös vaan? Kateellisena olet kuin poika ei valinnut sinua vaan vaimonsa.
Jos tiedät miniän olevan allerginen mansikoille niin miksi viet väkisin koko perheelle tuliaisiksi?
Kaikkein parasta on kysyä mitä voi tuoda tuliaisiksi, ei voi nirsoilla jos saa mitä tilaa.
Kyllä meille olisi kelvannut (paitsi ne mansikat koska minäkin olen niille allerginen). Riippuu perheen tulotasosta. Me ollaan pienituloisista, joten melkeinpä Kahvi kuin kahvi kelpaa.
Tummapaahtoinen rainbow on ehkä paras markettikahvi, tai ainakin yhtä hyvä kuin nuo runqvistit, löfsberit, sun muut. Ja papuina, eihän kukaan valmiiksi jauhettua juo..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummapaahtoiset, marketistakin saa hyviä kuten Arvid Nordqvist, Zoega ja Pelican. Kohtuuhintaisia ja hyvälaatuisia. Kitkerät Juhlamokat ja Kulta Katriinat kannattaa unohtaa.
Olen nuori ja tummapaahtoinen kahvi on mielestäni kamalan pahaa. Kakkospaahtoastetta voi vielä juoda, mutta ei yhtään enempää asteita, kiitos. Kulta Katriinasta en jotenkin tykkää, mutta Juhla Mokka on mielestäni oikein kelvollisen makuista. En valittaisi todellakaan, jos tuomiseksi saisin ja tulisi juotuakin.
Tummapaahto juhlamokka ainakin on hyvää.
Täytyy sanoa että en kyllä tunne nykynuorison tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö etukäteen, että haluavat salaneuvosta eikä emmentalia?
En tietänyt, en niin usein heillä  käy.  Enkä tietänyt miniän mansikka-allergiastakaan koska äitinsä kanssa kuitenkin käyvät  mansikkatilalla poimimassa mansikoita.  Eipä tuo litra paljon olisi lapsille ja pojalle syödä, mutta jos ei niin ei.
Luulin mustaleiman olevan hyvä kun on vähän kalliimpi juusto
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät miniän olevan allerginen mansikoille niin miksi viet väkisin koko perheelle tuliaisiksi?
Perhekö ei saa syödä mansikoita koko kesänä siksi että yksi on allerginen?
Ap:lla oli isot tuliaiset. Paljon vähempikin olisi riittänyt. Onneksi lapsille kelpasi mehujäät. :)
Törkeää käytöstä miniältä.. mitä sitten jos ei itse voi syödä mansikoita..kait ne lapset voi ne syödä ja joo en minäkään juo Juhlamokkaa mutten silti kehtaisi siitä ääneen valittaa. Ihania tuliaisia toit, harmi että sulla on noin kusipää miniä!
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaa mikä vaan :D tai no, ehkä xtraa, k-menua tai sitä lidlin halvinta en haluaisi välttämättä tuliaisena. Kivointa olisi kuitenkin saada jotain maustettua, niitä ei tule itse ostettua mutta ovat kivaa vaihtelua.
Ensi kerralla viet rahaa kirjekuoressa tuliaisena.Saavat itse ostaa mistä tykkäävät tai maksaa jonkun laskun sillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaa mikä vaan :D tai no, ehkä xtraa, k-menua tai sitä lidlin halvinta en haluaisi välttämättä tuliaisena. Kivointa olisi kuitenkin saada jotain maustettua, niitä ei tule itse ostettua mutta ovat kivaa vaihtelua.
Tullut joskus kokeiltua Gevalia ja Lidlin halpis nuukuuksissa. Juomatta jäi molemmat. Muuten en niin nirso kahvin suhteen mutta yleensä Juhlamokka tarttuu käteen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi? Tämäkö on tässä olennaista?
Eikä suinkaan sen saajan asenne?
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla viet rahaa kirjekuoressa tuliaisena.Saavat itse ostaa mistä tykkäävät tai maksaa jonkun laskun sillä!
En veisi rahaa, jos tuollaisia nirsoja. Itse veisin tuluaisia vain lapsille ja emännälle vaikka pienen ruukkukasvin, esim syötävän yrtin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietänyt, en niin usein heillä käy. Enkä tietänyt miniän mansikka-allergiastakaan koska äitinsä kanssa kuitenkin käyvät mansikkatilalla poimimassa mansikoita. Eipä tuo litra paljon olisi lapsille ja pojalle syödä, mutta jos ei niin ei.
Luulin mustaleiman olevan hyvä kun on vähän kalliimpi juusto
Vähän kuulostaa, ettei tässä ole kyse kahvin tai juuston merkistä.
Miniä ei pidä sinusta, eikä osaa käyttäytyä asiallisesti.
Jätä vierailut, kun on noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En veisi rahaa, jos tuollaisia nirsoja. Itse veisin tuluaisia vain lapsille ja emännälle vaikka pienen ruukkukasvin, esim syötävän yrtin tms.
Lapsille vain, mitä sitä nirsoa miniää lahjomaan.