Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä jolle ei sovi mikään ja samaan aikaan näkee muita kavereitaan

Vierailija
02.08.2022 |

Tulee ilmi manipuloiva ja koko ajan ja jatkuvasti omaa etuaan tavoitteleva teini, vaikka kyse on miltei 40 ikäisestä naisesta.

Ottaisitteko tiukan linjan, että ette edes yrittäisi olla tämän kaltaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen ystävä. Hän laittaa instaan jokaisen tapahtuman elämästään, kaikki kahvittelut yms. Sitten kun joskus näemme livenä hän sanoo minulle, että harmi ettei koskaan ole aikaa tavata tai tehdä mitään kivaa.

Heh. En jaksa enää välittää...

Vierailija
22/31 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tapanne sopia ja toteuttaa sosiaalisia tapaamisia on erilainen.

Minulle möksähti eräs ystävä tästä samasta syystä, miten "juoksen koko ajan jossain muiden kanssa mutta hänelle ei ole ikinä aikaa".

Ongelman juuriydin on siinä, että itse sovin ja suunnittelen asiat pitkälle tulevaisuuteen kun taas hän haluaa nähdä spontaanisti tai korkeintaan muutaman päivän varoitusajalla. Yllättäen siis minulla on aina kalenteri jo täynnä sille aikaikkunalle jolla hän haluaisi sopia tapaamisen.

Lisäksi meillä on suuri ero sosiaalisten kontaktien määrässä. Hänellä on muutamia kavereita ja siinä se, kun taas itselläni on todella laaja sosiaalinen verkosto. Siinä missä hänen sosiaalinen elämänsä pyörii alle kymmenen ihmisen kanssa vuorovaikuttamisessa, minulla se käsittää yli sata. On itsestäänselvää, että en voi jokaiseen pitää yhtä tiiviisti ja säännönmukaisesti yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että hän on sopinut muiden kavereidensa kanssa vasta sen jälkeen, kun sinä olet ehdottanut jotain ajankohtaa?

Jos on ehtinyt sopia kalenterin täyteen, ei niille toisille voi ruveta tekemän ohareita. Sitten oharin syy selviäisi, eli sun kanssa piti päästä kaupungille. Noloa. Sovi se tapaaminen vaikka kuukauden tai kahden päähän. Niin ne muutkin ovat sopineet ne tämän viikon tapaamiset hyvissä ajoin.

Juuri näin. En mä ainakaan ala perumaan jo sovittuja tapaamisia vain siksi, että joku muu haluaa tavata mut just silloin.

Kohteliaat 30-40+50 naiset osaavat kyllä kutsua tämän yksin olevan mukaan ja hän osaa kohteliaana ihmisenä kiittää kutsusta ja kieltäytyä, jos teillä on niin salainen teinien tapaaminen ettei sinne saa tulla😩

Kaikki eivät halua puhua henkilökohtaisista asioistaan tuntemattomille. Jos pyytää mukaan jonkun ylimääräisen, keskustelu on sitten pelkkää smalltalkia. Puhutaan säästä, ruuan ja sähkö hinnan noususta. Love Island UK:sta tai jostain muusta hömppäohjelmasta jne. Eli koko tapaamise luonne muuttuu. Ja on epäkohteliasta sitä kohtaan, jonka kanssa tapaamisen on alunperin sopinut, tuoda mukaan joku tuntematon. 

Vierailija
24/31 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samanlainen ystävä. Hän laittaa instaan jokaisen tapahtuman elämästään, kaikki kahvittelut yms. Sitten kun joskus näemme livenä hän sanoo minulle, että harmi ettei koskaan ole aikaa tavata tai tehdä mitään kivaa.

Heh. En jaksa enää välittää...

Tämä myös laittaa aivan kaikki Instaan. Koko ajan kierretään eri paikkoja päivitysten toivossa

Lapsi kotona kun äiti päivittelee vähän biletys-reissuiltaan

Vierailija
25/31 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle möksähti eräs ystävä tästä samasta syystä, miten "juoksen koko ajan jossain muiden kanssa mutta hänelle ei ole ikinä aikaa".

Ongelman juuriydin on siinä, että itse sovin ja suunnittelen asiat pitkälle tulevaisuuteen kun taas hän haluaa nähdä spontaanisti tai korkeintaan muutaman päivän varoitusajalla. Yllättäen siis minulla on aina kalenteri jo täynnä sille aikaikkunalle jolla hän haluaisi sopia tapaamisen.

Lisäksi meillä on suuri ero sosiaalisten kontaktien määrässä. Hänellä on muutamia kavereita ja siinä se, kun taas itselläni on todella laaja sosiaalinen verkosto. Siinä missä hänen sosiaalinen elämänsä pyörii alle kymmenen ihmisen kanssa vuorovaikuttamisessa, minulla se käsittää yli sata. On itsestäänselvää, että en voi jokaiseen pitää yhtä tiiviisti ja säännönmukaisesti yhteyttä.

Sinä olet niiin täydellinen😩

Vierailija
26/31 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet niiin täydellinen😩

Höpö höpö kuten sanoin: sosiaaliset toimintatavat ovat erilaisia. Ei se tarkoita että toinen on parempi tai huonompi, mutta ehdottomasti se tarkoittaa sitä että on lapsellista kiukutella siitä.

Vierailija
27/31 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v. vanhempi siskoni on samanlainen.

Vierailija
28/31 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sinulla tämä sama juttu. Keksi uusi, jookos.

Tai mieluummin mene läskikasa lenkille.

Vierailija
29/31 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niin,että teillä kummallakin on jonkun toisen ihmisen kanssa luonnostaan enemmän samanlainen sävel ja silloin yhdessä olo on jotenkin luontevampaa.

Sen vuoksi on helpompi valita se joka tuntuu enemmän omalta.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä ,että jompi kumpi olisi jotenkin parempi tai huonompi ystävänä vaan yksinkertaisesti sitä ,että voi olla erilainen luonne, elämän kokemus ja elämän tilanne jotka vaikuttavat sitten siihen kenen kanssa tulee pidettyä enemmän yhteyttä.

Vierailija
30/31 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut sulkea energiasyöppöä ihmistä pois lähipiiristä. Näen häntä vain harvoin, enkä enää ollenkaan kahden kesken. En ole terapeutti, enkä halua viettää vapaa-aikaani sellaisen ihmisen kanssa, joka ei halua tehdä muuta kuin piehtaroida kurjuudessaan. Helpompi tehdä se näin pehmeämmin kuin sanoa suoraan, että en oikeasti enää jaksa. Varsinkaan epävakaalle ihmiselle tuollaista ei pysty sanomaan riittävän hienotunteisesti.

Vierailija
31/31 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP,

Älä enää edes yritä.

Joillakin on vaikeaa, niin se on sitten vaikeaa ja syy ei ole sinussa.

Mä roikuin 2 vuotta tämmöisessä löysässä hirressä, että ystävä löysi koko ajan aikaa hotelliviikonlopuille, ulkona syömisille, retkille, olin vauvan kanssa kotona ja minua ei ikinä kutsuttu näihin mukaan.

Sitten kun ehdotin jotain, tuli selityksiä että vaativa työ, yms kiireitä. Tuli selväksi että olemme häntäsijalla ja meidän kanssa voi kiireessä sopia viikolle jonkun tapaamisen SILLOIN JOS EI OLE MUUTA

Meillä paras oli tuttavaperhe jossa äiti hoitovapaalla, isä työttömänä, eli käytännössä kaksi aikuista tekemättä mitään ja lapsi silti hoidossa🙈 Kun kysyttiin miten tapaamiset onnistuisi, niin tuli alentava vastaus että jos heitä (työttömiä yhteiskunnan tuilla oleskelevia) haluaa tavata, niin ehdotukset tulee osoittaa heille ajoissa. 😅🤭 Ei mitään vastuun ottoa että he voisivat jatkossa aktiivisesti ehdottaa tai järjestää jotain.

Jep jep. Itse vaativassa asiantuntijatyössä, useampia lapsia harrastuksineen meillä ja silti ollut aina aikaa heille, koska ystävyys.

Jatkossa voivat katsella kaverinsa muualta. Me panostetaan perheen yhteiseen tekemiseen, isovanhempien näkemiseen, ja sellaisten korkeakoulutettujen perheiden tapaamiseen, jossa ei tarvitse anoa aikaa heidän Korkeudeltaan

Jätti kyllä sanattomaksi tuo ajatuksen juoksu ja vastaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi